بازدید 1859

برزیل: وزیر خارجه اسراییل دروغگو است

«مائورو ویرا» وزیر خارجه برزیل در بحبوحه تنش با رژیم صهیونیستی، همتای اسرائیلی خود «یسرائیل کاتس» را به دروغگویی متهم کرد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶ 21 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ویرا بامداد چهارشنبه اعلام کرد که واکنش سخنان کاتس به اظهارات لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل درباره نسل‌کشی در غزه، «در ماهیت، غیرقابل قبول و در محتوا، دروغگویی» و «ظالمانه» است.

داسیلوا اخیرا گفته بود که تحولات غزه «جنگ نیست بلکه نسل‌کشی است.» وی جنگ در غزه را «با زمانی که هیتلر تصمیم به قتل یهودیان گرفت» مقایسه کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که داسیلوا «از خط قرمز عبور کرده است.» کاتس نیز گفت که رئیس جمهوری برزیل «تا زمانی که از اظهاراتش عقب‌نشینی نکرده و عذرخواهی نکند در اسرائیل عنصر نامطلوب قلمداد می‌شود.»

کاتس همچنین سفیر برزیل را احضار کرد و وزارت خارجه برزیل نیز در اقدامی متقابل سفیر رژیم صهیونیستی را احضار و سفیر خود در تل‌آویو را فراخواند.

سلسو آموریم مشاور ویژه امور بین‌الملل رئیس جمهوری برزیل اقدام رژیم صهیونیستی در عنصر نامطلوب خواندن داسیلوا را اقدامی پوچ و بی‌معنی دانست و تاکید کرد: از (رژیم) اسرائیل عذرخواهی نمی‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست