بازدید 2747

آیا امید به ایران بازمی‌گردد؟

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمستان گرم از دلایل احتمالی بازنگشتن درنای امید به ایران است.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 19 February 2024

 

به گزارش تابناک، حسن اکبری درباره وضعیت فعلی حیات وحش و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: حدود ۷۰ سال پیش با پیشرفت سلاح‌ها جمعیت حیات وحش کاهش پیدا کرد و ما شاهد افت شدیدی در دهه ۳۰ و ۴۰ بودیم و به عنوان مثال جمعیت گونه‌ای مانند آهو در مقایسه با ۷۰ سال پیش حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: مشکل دیگری که در دهه ۶۰ و ۷۰ به محیط زیست اضافه شد تخریب زیستگاه بود که بخش زیادی از دشت‌های کشور تبدیل به زمین کشاورزی شد و همچنین اتوبان‌های زیادی ایجاد شد و معادن توسعه پیدا کردند که همه‌ی این فرایندها در خانه حیات وحش اتفاق افتاد و به نوعی حیات وحش را بی‌خانمان کرد و ما بخش عمده‌ای از زیستگاه‌های کشور را از دست داده‌ایم و جمعیت حیواناتی مانند آهو و یوز پلنگ بسیار کاهش پیدا کرده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست ۱۹ میلیون هکتار از زیستگاه‌های کشور را تحت عنوان مناطق چهارگانه مدیریت می‌کند و در این مناطق قوانین سختگیرانه وجود دارد که اجازه جاده زدن و فعالیت معادن و توسعه از قبیل صنعت و شهرسازی داخل این مناطق داده نمی‌شود.

اکبری در خصوص آخرین خبر از درنای امید به ایران گفت: متأسفانه به دلیل اینکه به امید ردیاب متصل نکرده بودیم و به دلیل تحریم‌ها ردیاب ویژه نداشتیم به همین خاطر از این پرنده هیچ اطلاعاتی در دست نداریم.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته هم این اتفاق افتاده که امید به ایران نیامده باشد و حتی ممکن است شرایط آب و هوایی و گرم بودن زمستان امسال در بازنگشتن امید تأثیر داشته باشد بنابراین امیدواریم که زنده باشد و سال بعدی به ایران بازگردد.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست