بازدید 2082

پرونده فرهنگیان معترض به رتبه‌بندی بررسی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از معلمان معترض به رتبه‌بندی خواست تا با مراجعه به سامانه رتبه‌بندی، اعتراض خود را ثبت کنند.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 19 February 2024

به گزارش «تابناک»، مسعود بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: همه معلمان شهرستان‌های استان تهران در طرح رتبه بندی، رتبه‌بندی شده‌اند اما آن دسته از فرهنگیانی که اعتراض دارند، می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه رتبه‌بندی، اعتراضشان را ثبت کنند در این صورت پرونده آنها در مسیر رسیدگی قرار گرفته و اگر خطایی رخ داده باشد، بررسی و اصلاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌ها گفت: در دو سال گذشته ۸ درصد توسعه سنواتی در رشته‌های مهارتی برای دانش آموزان نهم ورودی به مقطع دهم داشتیم؛ به عبارت دیگر امکانی فراهم شده است که دانش‌آموزان علاقه‌مند در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش مهارت کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران رویکرد اصلی آموزش و پرورش را مهارت آموزی خواند و اظهار کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموزان برای ورود به زندگی و جامعه آینده است. در این زمینه در بخش پرورشی آموزش مهارت‌های زندگی و در حوزه حرفه‌ای نیز آموزش مهارت‌های شغلی ارائه می‌شود.

بهرامی با استناد بر رصد بازار از سوی اداره فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: رصد صورت گرفته نشان داد هر دانش آموزی که در دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کند با امکان درصد بالایی از اشتغال و ورود به بازارکار مواجه می‌شود.

وی در ادامه در خصوص آمار دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس شهرستان‌های استان تهران نیز به ایسنا گفت: در مقطع متوسطه اول ۲۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر و در متوسطه دوم نظری نیز ۹۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند؛ این درحالیست که مجموع دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارو دانش بالغ بر ۷۶ هزار تن است که تلاش ما افزایش تعداد دانش‌آموزان ورودی به هنرستانها و مدارس فنی و حرفه‌ای به ۵۲ درصد است.

بهرامی لازمه توسعه رشته‌های مهارتی را تامین زیرساخت‌های فیزیکی همچون احداث هنرستان‌ها، تجهیز کارگاه‌ها، اضافه کردن کارگاه به دبیرستانها، افزایش ظرفیت کارگاه‌ها، تامین نیروی انسانی با تمرکز برای جذب معلمان هنرآموز و ترغیب دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی به سمت مهارت‌یابی دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی