بازدید 26755
۲

هشدار «ایلان ماسک» در مورد خودروهای چینی

با پیشی گرفتن BYD از تسلا در فروش جهانی به نظر می‌رسد که خودروسازان اروپایی و آمریکایی و به‌خصوص تسلا در مورد نفوذ این خودروساز آمریکایی دچار نگرانی‌هایی شده‌اند؛ تا جایی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درخواست کرده که برای جلوگیری از نابودی خودروسازان، محدودیت‌هایی برای واردات خودروهای چینی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 05 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، ایلان ماسک هشدار داده که اگر برای واردات خودرو‌های چینی محدودیتی در نظر گرفته نشود، خودروسازان چینی رقیبانشان در جهان را «نابود» خواهند کرد. این حرف‌ ماسک به نشانه‌ای تعبیر شده که تسلا به‌شدت توسط خودروسازان چینی نظیر بی‌وای‌دی تحت فشار است.

اظهارات ماسک بعد از گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد کارخانه بی‌وای‌دی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ از تسلا پیشی گرفت و پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی جهان شد.ماسک هفته پیش در گفت‌وگویی با تحلیلگران بازار بورس گفت که خودروسازان چینی در خارج از بازار چین بسیار موفق خواهند بود. او گفت: «آنها خیلی خوب هستند و اگر محدودیت تجاری وضع نشود، آنها اکثر کارخانه‌ها را ویران خواهند کرد.» تسلا پارسال برای رقابت با خودروسازان چینی قیمت‌ محصولاتش را پایین آورد. در نتیجه این جنگ قیمت، سود کارخانه کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. ایلان ماسک در مصاحبه اخیرش گفت که کاهش هزینه‌ها بیش از این امکان ندارد و بعید است فروش امسال تسلا رشد زیادی داشته باشد.در طرف دیگر، خودروسازان چینی محصولات خود را با هزینه کمتری تولید می‌کنند و دسترسی بیشتر و بهتری به قطعات ارزان دارند.

تولید این خودروسازان هم رو افزایش است و همین باعث شده در صادرات محصولاتشان جدی‌تر شوند.تسلا اواسط سال ۲۰۲۵ یک خودروی ارزان به بازار عرضه می‌کند که به این کارخانه در رقابت با خودروسازان چینی کمک خواهد کرد. اکثر خودروسازان چینی نام‌هایی غریبه در بازارهای اروپا و آمریکا هستند و تسلا امیدوار است بتواند با اعتبار نام خود، سرعت رشد چینی‌ها را در بازارهای جهانی کم کند.اتحادیه اروپا پارسال برنامه‌هایی برای حمایت از خودروسازان اروپایی در برابر رقیبان چینی آغاز کرد. انتظار می‌رود در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، این کشور هم تعرفه‌هایی بر کالاهای وارداتی وضع کند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲
ماشین دست چهار ژاپنی و کره ای شرف دارن به چینی ها. 50 میلیون بابت چراغ ماشین چینی دادید میفهمید یا گیربکسی که زیر 1000 کیلومتر باید بیاد پایین و تعمیری که ممکن نیست به علت نبود قطعه
به این میگن مبارزه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی