بازدید 31131

بایدن زیر فشار سنگین نحوه پاسخ به حمله به پایگاه آمریکا در اردن

کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در اردن، که گفته می‌شود توسط یک گروه مقاومت انجام گرفته است، با عبور از خط قرمز آمریکا در محدوده ای که در حال تبدیل شدن به یک منطقه خطرناک است، تنش ها را افزایش داده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 02 February 2024

عبور از خط قرمز آمریکا در غرب آسیا

روزنامه گاردین ۲۹ ژانویه در گزارشی به احتمال حمله تلافی جویانه آمریکا در پاسخ به کشته شدن نیروهایش در اردن پرداخته است.

بایدن هشدار داد: ایالات متحده باید به طور کامل پاسخی به مرگ سربازان بدهد در غیر این صورت خطر تشدید تنش از سوی ایران افزایش می یابد.

این در حالیست که ایران بارها اتهامات مربوط به حمایت از گروه‌های مقاومت را رد کرده و این گروه‌ها نیز به استقلال خود در تصمیمات و حمله به آمریکایی ها اصرار دارند.

رئیس جمهور آمریکا پس از حملات متعدد نیروهای مقاومت به پایگاه های ایالات متحده، با فشار جمهوری خواهان مواجه است.

کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در اردن، که گفته می‌شود توسط یک گروه مقاومت انجام گرفته است، با عبور از خط قرمز آمریکا در محدوده ای که در حال تبدیل شدن به یک منطقه خطرناک است، تنش ها را افزایش داده است.

ایالات متحده تا آخر این هفته از تلفات در بیش از ۱۵۰ حمله به پایگاه های نظامی خود توسط نیروهای مقاومت از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس پس از حملات ۷ اکتبر جلوگیری کرده بود، اما این پیله ی امن نمی توانست برای همیشه دوام بیاورد.

ضربه زدن به ایران سناریویی است که بارها در پنتاگون و شورای امنیت ملی مورد بحث واقع شده است، اما تصمیمات در واقعیت به اقتضای شرایط زمانی بستگی دارد. بایدن برای بازگرداندن بازدارندگی، محدودیت‌ ها و احتیاط برای عدم گسترش درگیری ها را در نظر می گیرد، در حالی که میل به پایان دادن به حضور در مواضع ایالات متحده در سراسر خاورمیانه را با اجتناب از جنگ رو در رو با ایران متعادل می کند.

یکی از فرماندهان سابق آمریکا در منطقه گفت: گزینه‌های ارائه شده به رئیس‌جمهور شامل اهدافی در ایران است که با تولید مهمات و آموزش و تجهیز نیروهای جانشین ایران مرتبط هستند.

از زمان حمله به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن و سوریه درخواستهای زیادی از بایدن از سوی سناتورهای جمهوری‌خواه و برخی از ژنرال‌های سابق آمریکایی وجود داشته است تا از حمله تلافی جویانه به گروه‌های مقاومت دست بکشد و مستقیماً ایران را بمباران کند.

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته که زمانی فرمانده ارشد ناتو در اروپا بود، در ایکس نوشت: «ایالات متحده باید از گفتن این جمله که «نمی‌خواهیم تنش ها تشدید شود» دست بردارد. این رویکرد ایران را دعوت می‌کند تا به ما حمله کنند. توانایی های آن‌ها را هدف قرار دهید و به سرچشمه؛ «ایران» ضربه محکمی بزنید.

هم اکنون بایدن به اتهامات ضعف در صحنه جهانی بسیار حساس است، زیرا مبارزه او برای انتخاب مجدد  احتمالاً در برابر دونالد ترامپ  به طور جدی آغاز می شود. اما حملات هوایی در ایران گام بزرگی خواهد بود. ممکن است از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ تاکنون عملیات نظامی مخفیانه آمریکا در ایران انجام شده باشد، اما هرگز حمله آشکاری صورت نگرفته است.

ترامپ در ژوئن ۲۰۱۹ به تلافی سرنگونی پهپاد آمریکایی دستور حمله به ایران را با موشک و هواپیماهای جنگی داد، اما ۱۰ دقیقه مانده به شروع حمله دستور پرتاب را لغو کرد. او گفت که به دلیل تلفات غیرنظامی تخمین زده شده و در نتیجه خطر یک جنگ تمام‌عیار بین آمریکا و ایران، نظرش را تغییر داده است.

همین نگرانی ها اکنون بر دوش بایدن سنگینی می کند.منطقه در حال حاضر میدان نبرد است،  ائتلاف به رهبری ایالات متحده با انصارالله در یمن تبادل آتش می کند و تهدید جنگ اسرائیل و حزب الله در لبنان نیز پابرجاست. هر گونه تشدید تنش در خلیج فارس باعث افزایش قیمت نفت و تورم جهانی خواهد شد که برای دورنمای انتخاب مجدد رئیس جمهور بسیار بیشتر از برخی از سربازان قدیمی و سناتورهای جمهوری خواه مضر است.

نیکلاس هراس، مدیر ارشد استراتژی و نوآوری در موسسه خطوط جدید در واشنگتن، گفت: «دولت بایدن در موقعیت دشواری قرار گرفته است زیرا اعضای ارشد دولت می‌خواهند به رقابت با چین در آسیا و مقابله با روسیه در اروپا ادامه دهند. در حالی که به نظر نمی رسد در خاورمیانه، ایران از مواضعش عقب نشینی کند.

هراس افزود که حفظ این تعادل به طور فزاینده ای سخت شده است. وی گفت: «وضعیت در منطقه به سرعت در حال متشنج شدن و به سمت رویارویی بین ایالات متحده و ایران متمایل است.»

عامل اصلی بازدارنده، این واقعیت است که هیچ‌کدام از طرفین باور ندارد که تبدیل یک سلسله درگیری‌های پراکنده به یک جنگ همه‌جانبه به نفعش است.

دینا اسفندیاری، مشاور ارشد خاورمیانه در گروه بین‌المللی بحران گفت: «ایران نمی‌تواند جنگ چند جبهه‌ای داشته باشد. از گفتگو با برخی از مقامات، من قویاً معتقدم که این چیزی است که آنها واقعاً از آن می‌ترسند، زیرا بی‌سابقه است. من مطمئن نیستم که آنها بدانند چگونه یک درگیری تمام عیار با ایالات متحده را مدیریت کنند.»

 

استراتژی ایران افزایش دادن خطرات برای حضور ایالات متحده در منطقه است

با این حال، تا زمانی که واشنگتن شروع به خروج نیروهای خود کند، همچنان استراتژی ایران افزایش دادن خطرات برای حضور ایالات متحده در منطقه است. حملات تلافی جویانه ایالات متحده علیه این شبه نظامیان در ماه های اخیر، بازدارندگی کافی را نشان نداده است، بنابراین فشار بر بایدن خواهد بود تا پاسخ را تشدید کند.

یکی از گزینه ها هدف قرار دادن ایرانیان و سخت افزارهای ایرانی در خارج از مرزهای ایران است. نقطه اوج این نوع واکنش، حمله به کشتی‌های جنگی ایران است که  در دریای سرخ یا خلیج عدن حضور دارند. در مقیاس پایین تر، حملات به پایگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل سوریه، از جمله تأسیساتی به نام گلس هاوس در فرودگاه دمشق است، که چارلز لیستر، از اندیشکده مؤسسه خاورمیانه، از آن با عنوان «حساس ترین تأسیسات فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه نام برده است.»

فرمانده سابق آمریکا گفت که این احتمال وجود دارد که تاسیسات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق نیز مورد حمله قرار گیرد، اما این حرکت خطر پیچیده تر کردن روابط از قبل نابسامان با دولت بغداد را افزایش می‌دهد که بارها خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان شده اند. او گفت: "من فکر می کنم که این وضعیت ویژه با شکنندگی در تعدادی از این مناطق مختلف مواجه است."

وی افزود: «اگر واقعاً ظرفیت و توانایی نیروهایمان، هدف گیری پایگاه‌های ما و سربازان ما را کاهش دهد، بدیهی است که واکنش کاملاً ضروری است. اما چگونه می توان این کار را بدون ایجاد التهاب در یک موقعیت بسیار چالش برانگیز انجام داد؟ فکر می‌کنم خیلی سخت است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۵
حالا که به هر صورت آمریکا حملاتی علیه پایگاه هایی در سوریه و عراق انجام خواهد داد بهترین فرصت است که به جای تخلیه این پایگاه ها، آنها را برای جنگ با آمریکایی ها تقویت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر فکر کردید با این حملات و فشارها اول اینکه غرب رو
میارید پای میز مذاکره و دوم به افکار عمومی نشون میدید در دفاع از مقاومت عقب نشستید، کور خوندید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
طرح خوب و جالبیست. پیشنهاد می شود که جنابعالی برای تقویت پایگاههای مذکور عازم عراق و سوریه شوید
بایدن بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
فقط بایدن تصمیم گیرنده نیست اونجا دموکراسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چ ربطی به دموکراسی داره؟
زمان ترامپ دموکراسی نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ربط داره عزیز من همون ترامپ هم به تنهایی تصمیم نمیگرفت اینا کلی مشاور زبده دارن
ناشناس
| India |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
!چه خبر از ۵۲ نقطه ترومپت با عرضه؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
جرات میخواد کسی به ایران حمله کنه ، ترامپ قمارباز هم جرات نکرد این که هاف هافو هست
گروههای محور مقاومت در عراق و سوریه و یمن هدف حملات آمریکا هستند.

گفته شده که تمرکز حملات بر روی پادگان امام علی واقع در مرز بین عراق و سوریه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بزنه حسابی خواهد خورد خودش اینو میدونه شما ها اگر شک دارید برید انجا فدایی سربازهای امریکایی بشید
مطمئن باشید که حملات آمریکا سخت و غافلگیرانه خواهد بود.

بایدن می خواهد نشان دهد، بر خلاف آن چه که همه گان انتظار دارند، چندان بی عرضه نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مطمئ باشید
آمریکا هم اکنون در حال فراهم کردم مقدمات حمله است.

آماده سازی پلن، مهمات و تسلیحات، هماهنگی با شرکای منطقه ای و راهبردی چند صباحی وقت می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
حمله به کجا ؟ ایران ؟:
منطقی نیست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
منتظر سرباز های پوشکی امریکایی هستیم ، پلن خیلی کدخدا را جدی گرفتی
آمریکا یطور غیر رسمی اعلام کرده که برای چند ماه ایران را هدف حملات سایبری قرار خوهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
غلط کرد جوابش را خواهد گرفت
هجده سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن از او خواستند با توجه به حمله‌های مداوم شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی، اجرای تحریم‌ها علیه تجارت غیرقانونی نفت ایران را فورا تشدید کند.
رافائل گروسی، مدیر کل آزانس بین المللی هسته ای:

ایران سرعت تولید غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصدی را کاهش داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دیگه جا نداریم اگر نه به هیچکس ربطی نداره
امريكا بايد با ب ٥٢ حمله كند تا ما ببينيم قدرت اين هواپيما خالي بندي است يا نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
هواپیماهای فوق رادادگریزشون رو زدیم این که یه سیبل بزرگه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر حرات دارند بیاند تا نعش هواپیماشون را تحویل بدیم
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، با انتقاد از رویکرد دولت بایدن درباره جمهوری اسلامی در ارتباط با درگیری‌های منطقه، تاکید کرد که ایران باید برای اقدام‌هایش در منطقه هزینه بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
هروقت امریکای جنایتکار هزینه داد روی ما حساب کنید
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، روز پنجشنبه ۱۱ بهمن طی گفت‌وگویی درباره وضعیت جنگ در روسیه، اوکراین و خاورمیانه گفت که «در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ جنگی در اروپا و خاورمیانه وجود نداشت و دنیا جای امن‌تری بود».
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر حمله روسیه به اوکراین در زمان ترامپ صورت می گرفت ترامپ بیشتر در کنار پوتین می ایستاد تا اوکراین.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
این دلقک فکر میکنه رییس جمهور امریکا تصمیم گیر هست کور خوندی دستتان رو شده
عربستان سعودی از طرح‌های تبدیل سکوی نفتی قدیمی در خلیج فارس به اقامتگاه لوکس به نام «The Rig» پرده‌برداری کرده است. این اقامتگاه لوکس که در فاصله ۴۰ کیلومتری میدان نفتی البری واقع شده است شامل سه هتل با ۸۰۰ اتاق، ۱۱ رستوران و امکانات ورزش‌های هیجان‌انگیز، پارک تفریحی، مرکز غواصی و باند فرود هلیکوپتر است.
تبدیل این سکوی نفتی به اقامتگاه تفریحی مجلل بخشی از برنامه عربستان سعودی در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای فاصله گرفتن از وابستگی به نفت و منابع هیدورکربن است.
انتظار می‌رود این پروژه پس از تکمیل تا سال ۲۰۳۲، بیش از ۹۰۰ هزار بازدیدکننده در سال جذب کند!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
من ۷سالم بود پروژه سدکوهرنگ ۳ برای انتقال آب از کوهرنگ به اصفهان شروع شده الان ۴۹سال شدم هنوز به اتمام نرسیده
حالا قانع شدید که در عین السعد هیچ امریکایی کشته نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
البته عین الاسد است ولی باز هم هیچ آمریکایی در آنجا نه کشته شد و نه آسیب جدی دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ببین یه جا دیگه هم نظر گذاشتی همین اشتباه رو کردی. عین الاسد درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
عین الاسد درست است. یعنی چشم شیر
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
راست میگی با ضربه مغزی ملایم روانه جهنم شدند
زدن ایران و حتی مواضع ایران و پرسنل ایرانی حتی در عراق و سوریه خیلی بعیده احتمالا از گروه های عراقی خواهد بود اونم چندان بزرگ نخواهد بود ولی بزرگ نشان داده خواهد شد برای مصارف رسانه ای و سیاسی
مهمترين دلیل که باید مقامات کشورمان را از جنگ گسترده با آمریکا پرهیز دهد عدم همسایگی ما و آمریکا ست. در صورت وقوع یک تقابل نظامی جدی ، آن طرفی بیشترین ضربه را می خورد، که جنگ در خانه اش واقع شده باشد ما به خاک آمریکا دسترسی نداریم . در ضمن به نفع اصولگرایان است که این گزاره را جا بیندازند که تا وقتی قوه مجریه در دستان ماست ایرانیها سایه جنگ را نخواهند دید ، وقوع یک درگیری در این زمان ذهنیت جامعه را نسبت به آنها منفی می کند
«از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ تاکنون عملیات نظامی مخفیانه آمریکا در ایران انجام شده باشد، اما هرگز حمله آشکاری صورت نگرفته است.»

در سال 1987 و 88 (سال های شصت و شش و شصت و هفت شمسی) آمریکا حملات آشکاری به سکوهای نفتی و کشتی ها و قایق های ایرانی داشت که در نهایت به عملیات نسبتاً بزرگ Praying Mantis منجر شد.
۲۷ هزار غیر نظامی شامل ۱۱ هزارتا بچه با بمب های آمریکایی کشته شدن سه تا نظامی اشغالگر آمریکایی هم روش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
الان این حرف کجاش مشکل داشت که منفی زدید غرب زده های بی ریشه؟
رئیس جمهور بعدی آمریکا بایدن نخواهد بود
کار هوشمندانه را مقاومت عراق کرد که وقتی آمریکا را عصبانی تر از همیشه دید اعلام آتش بس نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
همین امروز چندتا حمله دیگه شده کمتر سعودی نشنال ببین
نه که ضربه نزده !!
تهدید باعث شد ایران به عراقیها دستور تعلیق عملیاتها رو بده
خب خدا را شکر
بحمدالله تا الان که ساعت 10:28 دقیقه روز جمعه است به خاک ایران حمله نظامی نشده. انشاالله امروزم بخیر بگذرد تا فردا
مهدی طائب: اگر در ایران گرانی وجود دارد، وضع دشمن بدتر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بله این آقا وامثال اون بگن خونشون کجاست وماهی چقدر حقوق می گیرن وبچه هاشون کجان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
حتما منظورش اینه که امریکا هم بدبخته چون دلارش گرون شده!!
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
البته بعضی وقتا هر غلطی خواسته ، کرده
ابراهیم رئیسی در نمایشگاه نیروی دریایی سپاه پاسداران در استان هرمزگان:

پیام این نمایشگاه برای مردم این است که ما می‌توانیم و برای دشمن این است که شما هرگز نخواهید توانست.
دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد چون می‌داند نیروهای ما قدرتمند و توانمند هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
راست می گوید. چیزهایی مثل حمله دمشق و موارد مشابه فراوان قبلی اصولاً «کاری» به حساب نمی آید.
بر مبنای گزارش سایت اقتصادی تجارت‌نیوز، در حال حاضر یک کیلو پسته شور بسته‌بندی دست‌کم یک میلیون و ۷۸۴ هزار تومان قیمت دارد؛ این به معنای این است که بهای هر دانه پسته تقریبا به هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
پول رایج مملکت را ببینید که به چه روزی افتاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
پسته شور مهم نیست میشه نخورد مهم گوشت مرغ برنج نیاز های اصلی است اینها را کنترل کنند
بایدن چرتی و پسر مفنگیش و وزیر دفاع علیلش بخاری ازشون بلند نمیشه ، آخر 60 تا هواپیما بلند می کنند 200 تا موشک می زنن دو نفر کشته میشن

این یک سال هم تموم بشه امریکا و دنیا از دست اینا راحت شن ، اقتدار امریکا که زیر سوال بره کل دنیا عین الان میشه جنگل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
غرب زدگی بیماریه
ناشناس
| India |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
!لابد ترومپت خیکی مقتدر بود با اون ۵۲ نقطه اش؟
بایدن مثل اون خیکی اهل زرت و پرت الکی نیست که حرفی بزنه و بهش عمل نکنه
امریکا یی....... برو خونه ات.....
تو این چند ساله آنقدر تحریم کردید شدیم اهن آب دیده اینجا عراق یا افغانستان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
از طرف خودت حرف بزن ، بجه گوشت که نمی تونه بخوره ، لبنیات هم شده لاکچری ، فردا پوکی استخوان و هزار مرض می گیره تا امثال تو چای دبش بخورن و شعار بدن
احمد
| Norway |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
احمدی‌نژاد هم میگفت تحریم ها کاغذ پاره هستند
آمریکا حمله کنید ببینیم چی میشه خیلی دوست دارم ببینم حمله کنه چی میشه ولی خب حمله نمیکنه چون نفت مفت مبرن معادن در قالب سیاه بازی مفتی میبرن ماهی ها دریا مفت میبرن حمله کنن چکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چیزی نمیشه آب و گاز برقت قطع میشه اسرائیل کامل نابود میشه ما ارزشی های با ارزش هم میریم تو جبهه حق علیه باطل می جنگیم خاورمیانه رو جهنم آمریکا میکنیم اما تو هم قطعا آسیب می بینی
احمد
| Norway |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
نکنه شما اخوی احمدی نژاد هستید
هر چه باداباد
آمریکا الان به مشاوری مثل هنری کیسینجر احتیاج داره
جان بولتون باید رئیس جمهور بعدی آمریکا باشه !
عمو جان سیاست پدر ومادر ندار خودت عصبانی نکن بی فایده
چرا به کسی که قدرت نظامی او بیشتر از ماست و کاری هم با ما ندارد وادار به حمله نظامی کنیم بجای قدرت نظامی و منطقه ای باشیم بفکر درمان اقتصاد بیمار کشور و ارزش پولمان در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارسی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کاری با ما نداره؟ خیلی پرت هستن بعضی ها از مرحله
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ساندیسی ها الان میان جواب میدن
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
فقط یه اشکال کوچک وحود داره. امریکا نمی
پارس جنوبی
آمریکا به هیچ عنوان حمله ای که باعث بشه به ایران ضربه ای بخوره رو انجام نخواهد داد، در بدترین حالت یه چند تا حمله تو سوریه و عراق انجام میدن که بتونه ازش بهره برداری سیاسی بکنه، داخلی ها هم یه نوسانی از قیمت دلار بگیرن، بعدشم به سلامتی تموم میشه، میره واسه سالِ بعد، دوباره همین تکرار میشه.
ایران به مقاومت عراق گفت بزنه ..بعد که امریکا تصمیم به حمله سنگین گرفت ایران به مقاومت دستور داد شما اتش بس اعلام کنید ..تامورد حمله امریکاقرار نگیرید ..چون ایران میدونه امریکا جرات حمله به ایران را نداره با این کار امریکار را گذاشته تو مگنه نه به مقاومت ونه به ایران نمیتونه حمله کنه
یه عده دارن بر علیه کشور خودشون دشمن می‌تراشند ایران به زودی عضوی از ابرقدرت میشه.بهتره موضع خودتون رو عوض کنید
اگه آمریکا خاک ایرانو بزنه ایران هم باید مقابله به مثل کنه باید حتماً خاک آمریکارو همونطور بزنه
حضور امریکا در خاورمیانه بخاطر دسترسی به منابع آنهم با نازلترین قیمته.
سالهاست به هدفش رسیده و نیازی نمیبینه خودشو درگیر جنگ کنه.
مگر اینکه کشوری بخواد سد راه این مفت‌خوری بشه.
هر چه این عملیات دیرتر اتفاق بیفته، خطر تلفات و دامنه تخریب اون گسترده تره. چون دارن وقت می‌زارن تا تدارکات نظامی بیشتری آماده کنن و نقاط و تاسیسات بیشتری رو برای عملیات حمله، مورد بررسی قرار بدن. در ضمن با در انتظار نگه داشتن طرف مقابل، جنگ روانی سنگینی راه میندازن.
ایران بحول قوه اللهی خیلی قوی است ولی کافی نیست.
یاحق
اهل فن بخوبی می دانند که آمریکا هرچه بیشتر در انجام حمله تامل کند، ضرباتش مرگبارتر خواهد بود.
لوید آستین برای اولین بار اعلام کرد که حملات آمریکا به اهداف مورد نظر ، چند مرحله ای خواهد بود. خدا به خیر کند.
چرا بعضی ها ترسیدن، آمریکا خودش بهتر میفهمد که حمله به ایران یعنی این که وارد جنگی می‌شوند که از دل آن ابر قدرتی آنها از بین خواهد رفت و این همان چیزی است که چین و روسیه می خواهند.
نخوه حمله بايد به صورت دو ضلع و زاويه بين باشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی