بازدید 2333
۱

عمران‌ خان و همسرش به ۱۴ سال حبس محکوم شدند

یک روز پس از حکم‌ حبس ۱۰ ساله علیه نخست وزیر برکنار شده پاکستان، عمران‌ خان و همسر وی اکنون در پرونده فسادمالی به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 31 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان، قاضی دادگاه جرایم مالی امروز با صدور رای نهایی در ارتباط با پرونده تخلف مالی موسوم به «توشه خانه» علیه عمران‌ خان نخست وزیر برکنار شده و همسرش بشری بیگم، هر دوی آنان را به تحمل ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

همچنین عمران‌خان نیز برای ۱۰ سال از تصدی هرگونه مسوولیت سیاسی، حقوقی و دولتی نیز سلب صلاحیت شد.

قاضی محمد بشیر همچنین عمران‌خان و همسرش را به پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون روپیه نیز جریمه کرد.

دادگاه مبارزه با اختلاس همچنین همسر عمران‌ خان را برای سوء استفاده از اختیارات نخست وزیر وقت و همدستی برای فروش هدایای گرانقیمت خارجی مقصر شناخت.

پرونده فسادمالی توشه خانه درخصوص بخشی از اتهاماتی است که گفته شده عمران‌ خان در زمان نخست وزیری خود هدایای گرانقیمتی که از سوی رهبران کشورهای خارجی دریافت کرده بود را بدون طی مراحل قانونی تصاحب کرده و با این اقدام قوانین کشور را نقض کرده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) دادگاه رسیدگی به جرایم اسرار محرمانه کشور در اسلام‌آباد حکم حبس ۱۰ ساله برای عمران‌ خان و شاه محمود قریشی وزیر خارجه دولت وقت وی را صادر کرد.

حزب جنبش عدالت (PTI) که ریاست آن از عمران‌ خان به یکی دیگر از چهره‌های نزدیک وی رسیده است، همواره نسبت به رویکرد گزینشی علیه اعضای این حزب و کارشکنی برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات آتی پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرده است.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان امسال به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فسادمالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به این میگن قانون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی