بازدید 2561

هشدار نارنجی و زرد هواشناسی صادر شد

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از بارش برف، باران و تگرگ، وزش باد شدید، مه‌آلودگی، رعدوبرق، کولاک برف، کاهش دما و در بعضی نقاط گرد و خاک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 29 January 2024

به گزارش تابناک، سازمان هواشناسی کشور درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران و برف، رعد و برق، در مناطق جنوبی تگرگ، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش نسبی دما هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

امروز (دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹): گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و نیمه شمالی خراسان رضوی.

فردا (سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰): اردبیل، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق کرمانشاه و خراسان رضوی، غرب اصفهان و ارتفاعات سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱: گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، شرق کرمانشاه، شمال لرستان، ارتفاعات سمنان و خراسان رضوی.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و غرب اصفهان.

بر اثر این مخاطره جوی بارش باران و برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی و احتمال یخزدگی در ساعات شب و اوایل صبح پیش‌بینی شده است.

سازمان فوق موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط و امتناع از رفت و آمد و تردد های غیر ضروری، به همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایش مناسب در وسایل نقلیه، احتیاط و امتناع از هر گونه فعالیتهای کوهنوردی، آمادگی سازمانهای امدادی و شهرداریها برای کمک رسانی برای هرگونه خسارت احتمالی.

هشدار نارنجی برای ۲ استان
سازمان هواشناسی همچنین در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه‌آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات کولاک برف هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز از صبح فردا (سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰) تا اواخر وقت همین روز استان‌ گیلان و ارتفاعات مازندران با خطر اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌ها در مسیرهای برفگیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر روبه‌رو خواهند بود.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست