بازدید 7253

واکنش آمریکا به حملات ضد تروریستی ایران در ۳ کشور

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران در سه کشور عراق، سوریه و پاکستان اعلام کرد: ما این حملات را محکوم می کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 18 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حملات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، اربیل عراق و پاکستان گفت: «ما حملات ایران را محکوم می کنیم. شاهد بوده ایم که ایران در چند روز گذشته حاکمیت سه همسایه خود (عراق، پاکستان و سوریه ) را نقض کرده است. »

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: «فکر می کنیم ایران نمی تواند از یک سو حامی تروریسم و بی ثبات کننده منطقه باشد و از سوی دیگر ادعا کند برای مبارزه با تروریسم این اقدامات را انجام داده است.»

میلر در عین حال درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت: نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند. این کاملا متفاوت است.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و همچنین مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی بامداد سه شنبه خبر داد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی گفت: هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی، هدف ما تروریست ها ی موسوم به جیش العدل در خاک پاکستان بوده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به دلیل اصلی حملات در دریای سرخ و خلیج عدن مدعی شد: «ما به دلیل حملات مکرر حوثی ها (انصارالله) به کشتیرانی جهانی، علیه آن اقدام کرده ایم.»

این مقام وزرات خارجه آمریکا گفت که انصارالله یمن یک گروه «تروریست جهانی ویژه» معرفی خواهد شد و این موضوع از ۱۶ فوریه به بعد اجرایی خواهد شد.

میلر ادامه داد: «قرار دادن حوثی ها در فهرست سازمان های تروریستی، دسترسی این گروه به سیستم مالی آمریکا را متوقف می کند. این اقدام به ما اختیارات بیشتری می دهد که علیه حوثی ها و حامیان آنها اقدام کنیم».

وی همچنین گفت که نیروهای انصارالله یمن نخواهند توانست روادید آمریکا دریافت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت های همه جانبه کشورش از رژیم اسرائیل ادامه داد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و «آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه، ما شاهد حملات مکرر حوثی ها در منطقه و علیه نیروهای آمریکایی بوده ایم.»

میلر نیز با اشاره به ارسال پیام به ایران ادعا کرد: ما اعلام کرده ایم که نمی خواهیم درگیری ها تشدید شود اما از منافع و نیروهای خود دفاع می کنیم. گسترش درگیری به نفع هیچ کشوری از جمله ایران نیست.

به گزارش ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با بیان این ادعا که «آمریکا در واکنش به تهدیدها و حملات مستمر در دریای سرخ، انصارالله یمن را که به حوثی‌ها نیز معروف است، به عنوان تروریست ویژه جهانی معرفی کرد»، گفت: اگر انصارالله حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کند، آمریکا فورا در این نامگذاری ارزیابی مجدد خواهد کرد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع اسرائیل را در دریای سرخ تا زمانی که حملات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی