بازدید 2557

جهان با خطرناک‌ترین وضعیت روبرو است

«راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که «ما با خطرناک‌ترین دنیای دهه‌های اخیر روبرو هستیم» و کشورهای این پیمان باید برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده باشند.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 18 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پولیتیکو، باوئر چهارشنبه در دیداری با فرماندهان نظامی در بروکسل اظهار کرد که ناتو باید با تمرینات نظامی بیشتر و آماده‌باش نیروها، آمادگی دفاعی خود را افزایش دهد.

این فرمانده هلندی افزود: بازیگران خصوصی و دولتی باید ذهنیت خود از دوره‌ای که همه چیز قابل برنامه‌ریزی، قابل پیش‌بینی و قابل کنترل بود، به دوره‌ای تغییر دهند که در آن هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد؛ دوره‌ای که باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ اوکراین «سرنوشت دنیا را تعیین خواهد کرد» گفت: از لحاظ نظامی باید گام‌های بیشتری برداریم تا در مورد دفاع جمعی به جایی که می‌خواهیم برسیم.

باوئر اظهار کرد که کشورهای ناتو خواهان تقویت مسائل لجستکی، افزایش رزمایش‌های مشترک و آماده‌باش شمار بیشتری از نیروها هستند.

وی تاکید کرد: بنیان‌های قدرت در حال تغییر است. در نتیجه، ما با خطرناکترین دنیای چند دهه اخیر مواجهیم.

دریادار باوئر پائیز گذشته در «اجلاس امنیتی ورشو» اظهار کرد: اتفاقی که در سال ۲۰۰۸ رخ داد این بود که کار روی تغییر نگرش نسبت به دفاع جمعی آغاز شد. این تغییر به دلیل رفتار روسیه، ضروری بود و از ۱۵ سال پیش با جنگ ۲۰۰۸ گرجستان، تحولات ۲۰۱۴ اوکراین و حمله سال ۲۰۲۲ به اوکراین این تغییر شروع شد و ادامه یافت.

این مقام نظامی ناتو افزود که طبق طرح‌های این سازمان، قرار است در صورت درگیری با مسکو، نیروهای ناتو «در ۳۰ روز نخست به حدود ۳۰۰ هزار نفر» در مرزهای روسیه افزایش پیدا کنند.

باوئر گفت که این طرح‌ها فعلا روی کاغذ مطرح شده و «ما باید فعلا اطمینان حاصل کنیم که کشورهای عضو ناتو بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهند و به فرماندهی و کنترل، تمرینات و استانداردسازی در ناتو متعهد هستند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی