بازدید 6762
ششصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار مسکو درباره افزایش نیرو‌های ناتو در مرز‌های روسیه / ارسال گسترده موشک و بمب‌های فرانسوی به اوکراین/زلنسکی: اهداف پوتین فراتر از اوکراین است

ششصد و هشتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 17 January 2024

ارسال گسترده موشک و بمب های فرانسوی به اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله روسیه به جنگجویان خارجی در اوکراین بیش از ۶۰ کشته داشت
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۱:۱۹

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور به مقر «جنگجویان خارجی» در خارکیف اوکراین حمله کرد که به کشته شدن بیش از ۶۰ نفر آنها منجر شد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: نیروهای مسلح روسیه سه‌شنبه حمله بسیار دقیقی به محل استقرار موقت جنگجویان خارجی در خارکیف انجام دادند. اغلب این جنگجویان خارجی، مزدوران فرانسوی بودند.

این بیانیه افزود: در نتیجه این حمله، ساختمان محل اسکان این مزدوران تقریبا به طور کامل نابود شد.بیش از ۲۰ تن زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

خبر این حمله ساعاتی پس از آن منتشر شد که دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین وعده داده این کشور در سال ۲۰۲۴ کنترل تمام آسمان خود را دوباره به دست بگیرد.

خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است که در نزدیکی مرز روسیه قرار دارد و همواره آماج حملات گسترده روسیه قرار گرفته است.

بلینکن: آتش بس در اوکراین در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۳:۱۷

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ادعا کرد که آتش بس در اوکراین در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش  رویترز" , بلینکن در سخنرانی خود در اجلاس داووس گفت روسیه باید تمایل خود را برای مشارکت در مذاکرات نشان دهد و ادعا کرد که مسکو پس از آغاز تهاجم تمام عیار خودبه اوکراین در حدود دو سال پیش، از نظر نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک ضعیف‌تر شده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد هدف این است که "ببینیم اوکراین به تنهایی قادر به محافظت از خود در برابر تهدیدات خارجی بدون «کمک‌های گسترده خارجی» می‌باشد یا خیر.

به گزارش ایرنا, «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین روز گذشته (سه‌شنبه) با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره همکاری‌های دفاعی در داووس گفت‌وگو کرد.

زلنسکی درباره این گفت‌وگو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: [در این دیدار] تاکید ویژه بر پدافند هوایی و قابلیت‌های دوربرد شده است.

وی افزود: تاکید کردیم که همکاری دفاعی بیشتر و تولید مشترک [تسلیحات]، باعث کاهش اتکای اوکراین به کمک‌های نظامی و مالی [کشورهای] خارجی می‌شود.

رئیس‌جمهوری اوکراین، بلینکن و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را از وضعیت میدان جنگ، برنامه‌ها برای سال ۲۰۲۴ و ابزارهای مورد نیاز برای تحقق آن‌ها مطلع کرده است.

بر اساس این گزارش، از آنجاییکه شرکای کی‌یف با کمبود تجهیزات نظامی مواجه هستند و نمی‌توانند نیازهای میدان جنگ اوکراین را برآورده کنند، این کشور تلاش‌ها برای افزایش تولیدات نظامی داخلی را بیشتر کرده است تا وابستگی خود به شرکای خارجی را کمتر کند.

هشدار مسکو درباره افزایش نیروهای ناتو در مرزهای روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۲:۴۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: افزایش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس عاملی بی‌ثبات‌کننده است و مسکو در پاسخ به آن، اقدام مناسبی انجام خواهد داد.

 ماریا زاخارووا در نشستی خبری اظهار داشت: افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو و متحدانش در نزدیکی مرزهای اتحادیه روسیه و بلاروس، ماهیت تحریک‌آمیز دارد و ممکن است ساختار امنیت اروپا را به طور کامل از بین ببرد.

این دیپلمات روس ادامه داد: بدیهی است روسیه چنین اقداماتی را بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اظهارات اخیر یک مقام ارشد لهستانی که گفته بود از حضور نیروهای آلمانی در کشورش استقبال می‌کند را «عناصر ضدروسی دیگری در مسیر سیاست جهانی روس‌هراسی که کشورهای ناتو دنبال می‌کنند» توصیف کرد.

به گفته زاخارووا، حدود ۱۰ هزار سرباز آمریکایی تاکنون به لهستان اعزام شده‌اند، جایی که یک گروه تاکتیکی چند ملیتی از نیروهای ناتو، از جمله نیروهای نظامی آمریکایی، بریتانیایی، کرواسی و رومانیایی در حال حاضر در آنجا مستقر هستند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که درخواست برای استقرار نیروهای خارجی اضافی در خاک لهستان باید به عنوان تمایل به افزایش تنش‌ها در اروپا و فروپاشی کامل امنیت مشترک اروپا تلقی شود.

بلاروس از سال ۱۹۹۴ تاکنون تحت ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو اداره می‌شود و یکی از متحدان سرسخت روسیه در میان کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

زلنسکی: اهداف پوتین فراتر از اوکراین است
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۲:۲۱

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه اگر کسی فکر می‌کند مساله تجاوز روسیه فقط درباره اوکراین است سخت در اشتباه است، گفت: اهداف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فراتر از کی‌یف است و در گذر زمان، جهت‌های احتمالی و حتی جدول زمانی تجاوزهای جدید مسکو در فراسوی مرزهای ما بیش از پیش آشکار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی خود در اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس با تاکید بر اینکه پوتین در صورت برقراری آرامش در خطوط مقدم جبهه نبرد و توقف و انجماد جنگ نیز حمله به اوکراین را دنبال خواهد کرد، مدعی شد: پوتین غارتگر درنده‌ای است که محصولات منجمد را نمی‌پسندد.

زلنسکی با یادآوری تلاش‌هایی که پس از سال ۲۰۱۴ برای توقف جنگ در دونباس شکل گرفت، گفت: در آن مذاکرات نیز ضامن‌های با نفوذی همچون صدر اعظم وقت آلمان و رئیس جمهور وقت فرانسه حضور داشتند اما با وجود آن مذاکرات و توافق آتش‌بس، کرملین دستور حمله به اوکراین را صادر کرد و بی‌معنی بودن مذاکره با مسکو را به اثبات رساند.

وی با بیان اینکه کی‌یف در صورت تقویت توان نیروی هوایی خود قادر خواهد بود نیروهای روسیه را در اوکراین شکست دهد، یادآور شد: ما باید برتری هوایی برای اوکراین در جبهه نبرد را به دست بیاوریم و این امر باعث پیشرفت نیروهای ما در میدان نبرد خواهد شد.

دیدار بایدن با رهبران ارشد کنگره درباره اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۱:۰۶

دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی با مقامات ارشد کنگره در این کشور صورت می‌گیرد که اعضای کنگره باید این هفته هر چه سریع‌تر توافق کوتاه مدتی را جهت جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کنند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، منابع متعدد از دیدار بایدن با چهار تن از مقامات ارشد کنگره در بعداز ظهر امروز خبر داده و عنوان کرده‌اند، این مقامات به دعوت کاخ سفید به دیدار با رئیس‌جمهور می‌روند تا در مورد درخواست وی جهت تامین بودجه امنیت ملی که شامل کمک‌های این کشور به اوکراین و رژیم صهیونیستی و همچنین امنیت مرزها می‌شود، بحث کنند.

انتظار می‌رود که «مایک جانسون» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، «چاک شومر» رهبر اکثریت سنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت سنای این کشور به همراه چندتن از دیگر نمایندگان کلیدی سنا و مجلس نمایندگان در این دیدار حضور داشته باشند.

ارسال گسترده موشک و بمب های فرانسوی به اوکراین

روز چهارشنبه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که فرانسه قرار است دور جدیدی از تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار دهد. به گزارش وبگاه «ارو تایمز» این شامل ۴۰ موشک دوربرد «اسکالپ» و صدها بمب است؛ هم فرانسه و هم انگلیس این موشک‌های کروز را در تابستان ۲۰۲۳ به اوکراین عرضه کردند. از آن زمان این موشک‌ها برای هدف قرار دادن چندین هدف راهبردی از جمله پل «چونهار» که کریمه را به بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» وصل می‌کند، استفاده شده‌اند.

ماکرون فاش کرد که فرانسه در مراحل پایانی مذاکره برای توافق امنیتی با اوکراین است. این تصمیم در پی توافق مشابهی در زمینه همکاری امنیتی بین اوکراین و انگلیس است.

توافقنامه انگلیس و اوکراین که بیش از ده سال را در بر می‌گیرد، شامل «کمک همه جانبه برای حفاظت و احیای تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای شناخته شده بین المللی، بازدارندگی فعال برابر روسیه و حمایت از ادغام آینده اوکراین در اتحادیه اروپاست.»

تحلیل‌های جدید اوکراین نشان می‌دهد که روسیه با شروع سال ۲۰۲۴ به این سو، حملات موشکی گسترده‌ای را در سراسر اوکراین انجام خواهد داد. روسیه اخیرا  بزرگ ترین حمله را در تاریخ جنگ روسیه و اوکراین از نظر شمار تجهیزات هوایی انجام داد. روس‌ها حملات ترکیبی انجام دادند. اینک سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های بالستیک گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حملات ترکیبی هوایی روسیه پدافند اوکراین را ناتوان کرده است

تحلیل‌های جدید اوکراین نشان می‌دهد که روسیه در شروع  سال ۲۰۲۴  حملات موشکی گسترده‌ای را در سراسر اوکراین انجام می‌دهد.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» روز سه شنبه نوشت، روسیه اخیرا  بزرگترین حمله را در تاریخ جنگ روسیه و اوکراین از نظر شمار تجهیزات هوایی انجام داد. روس‌ها حملات ترکیبی را با استفاده از آنها انجام دادند. اینک سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های بالستیک به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، روس‌ها از تاکتیک کاهش پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه روس‌ها شمار بسیاری موشک پرسرعت پرتاب می‌کنند، این باعث شلیک بیشتر پدافند اوکراین می‌شود.

مضرترین موشک‌های پرسرعت روسی از نوع «کینژال»، «اسکندر» و موشک‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ است که گاهی روس‌ها آن‌ها را همزمان پرتاب می‌کنند.

هدف روسیه از بین بردن پدافند هوایی اوکراین است. روس‌ها در هر حمله گسترده چندین موشک ضد رادار را نیز پرتاب می‌کنند. این یک سلاح ویژه برای انهدام سامانه‌های پدافند هوایی است که به دلیل سرعت فراصوت، سرنگونی آن دشوار است.

همزمان یگان موشکی روسیه تعداد زیادی موشک پرسرعت به اهدافی فراتر از کی‌یف پرتاب می‌کند؛ این یک مشکل است، زیرا سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته برای حفاظت از پایتخت اوکراین متمرکز شده‌اند.

در این تحلیل آمده است، روسیه همچنان در تلاش است به نوسازی تسلیحات هوایی خود سرعت بخشد. در نتیجه، ارتش اوکراین و همچنین صنایع دفاعی باید به سرعت خود را با تهدیدات جدید وفق دهند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت:«روسیه حملات هوایی اخیر خود را بر تاسیسات نظامی-صنعتی اوکراین متمرکز کرده است.»

«وادیم اسکیبیتسکی»، معاون رکن اطلاعات ارتش  اوکراین درباره موج حملات هوایی روسیه گفت: در این حملات از ۷۷۰ تا ۷۸۰ پهپاد استفاده شده است. وی افزود: «در واقع در ماه دسامبر بیشترین استفاده از پهپاد‌ها بود.»

پوتین: غیر ممکن است که از فتوحات خود در اوکراین دست بکشیم

 «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، سه شنبه شب به وقت تهران گفت: غیرممکن است که روسیه از دستاوردهای حاصل ازعملیات نظامی ویژه در اوکراین دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» پوتین در نشستی با روسای شهرداری‌های روسیه گفت: «تلاشی در جریان است که ما را وادار کند از فتوحاتی که در دو سال گذشته به دست آورده‌ایم، دست بکشیم، اما این غیر ممکن است. همه، اعم از محافل حاکم در اوکراین و نخبگان غربی می‌دانند که این امکان پذیر نیست.»

استولتنبرگ: نباید روسیه را دست کم بگیریم

 «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو روز سه‌شنبه اعتراف کرد که وضعیت برای ارتش اوکراین در میدان نبرد با روسیه «شدیدا دشوار» شده و خواستار آن شد که متحدان غربی کی‌یف، قدرت نظامی مسکو را دست کم نگیرند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، استولتنبرگ در سخنرانی در محل اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس گفت: «وضعیت در میدان نبرد شدیدا دشوار شده است. روس‌ها حالا دارند در خطوط مقدم بسیاری فشار وارد می‌آورند. و البته حمله بزرگی که اوکراینی‌ها تابستان گذشته به اجرا گذاشتند همه نتایجی که ما به حاصل شدنشان امید داشتیم را رقم نزد.»

استولتنبرگ ادامه داد: «ما امروز شاهدیم که روسیه در حال تقویت خودش است و به سختی در حال فشار وارد کردن است و وضعیت جدی بوده و ما نباید هرگز روسیه را دست کم بگیریم.»

دبیر کل ناتو خواستار ادامه حمایت متحدان غربی از اوکراین شده و مدعی شد: «حمایت از اوکراین یک کار خیر نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری روی امنیت خودمان است.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
اگه دقت کنید چهار پنج نفر هستن کارشون ارسال رگباری کامنت در سایت تابناکه

سردسته شون آی پی کاناداست نفر دومشون آی پی فنلانده

چند تاهم با آی پی آلمان و لهستان هستن

الان یکماهه حواسم به ایناست کارشون اینه که توی اخبار جنگ روسیه ، اخبار حملات اسرائیل، اخبار مربوط به حجاب و اخبار مربوط به گرونی و تورم و.... یک ثانیه بعد از انتشار اخبار پیداشون میشه و شروع میکنن کامنت گذاشتن

اینا کامنت میزارن اون باقی سایبری هاشون میان لایک و دیسلایک میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
گویا ارتش پاکستان حملات هوایی و موشکی به داخل خاک ایران انجام داده. الان وزیر حارجه و کشور میان میگن با هماهنگی قبلی با ما بوده هست!
دلقک کانادا هر کامنتی چند باهات حساب میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خدمتتون بگه هر کامنت بسته به تعداد حروف داره. ما حرفی کار می کنیم. هر حرف ده سنت. خودت حساب کن. بخصوص که الان برگ چنار رفته زیر سی درجه زیر صفر نمی دونی چه لذتی داره که از خانه کامنت بگذاری . شما چطور؟ روبلی کار میکنی؟ ریالی کار می کنی؟ خلاصه موفق باشی. ما که بدک نیست. خدا بیشترش کنه . خدا پوتین را برای ما و امریکا و اروپا و چین حفظ کنه. تا پوتین هست جنگ فرسایشی ادامه پیدا میکنه و حقوق ما مکفی از سوی دلقک پرداخت میشه.
الان توده ای ها با پررویی تمام می گن دیدید روسیه شکست نخورد!!!!!!!!!!!

اما مغز توده ای ها ظرفیت زیادی ندارد و فراموش کرده اند اربابشان می خواست یک روزه اوکراین را اشغال کند و این رویای یک روزه به ششصد و هشتاد و دو روز رسید و محقق نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
از کجا میدونی میخواست یه روزه بگیره
شما باورتون میشه طرف در کانادا زندگی میکنه و خونه و زندگی رو تعطیل کرده و 800 روزه اینجا علیه روسیه کامنت میزاره و صبح تا شب در اخبار تابناک میگرده و پای خبرهای حجاب و تورم و... اظهار نظر میکنه؟!

خب تابلوئه یارو سایبری موساد و آلبانیه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
شما باورتون میشه در این تورم وحشتناک و مشکلات اقتصادی که یک تلفن هوشمند یا لپ تاپ بالای صد میلیون تومن هست و یک پرس غذا ایرانی حتی از کانادا بسیار گران گرانتر هست انوقت عده ای هستند که هشصد روز همه چیز را لوث می کنند و از صبح تا شب به این ای پی یا ان ای پی گیر می دن و به قول خودشون احاطه بر جاسوس های امریکا و موساد در کامنت نویسی دارند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
درود در کانادایی مرگ بر روس پرست
از سفارت فرانسه کی بریم بالا؟
دبیر کل ناتو گفته وضعیت برای ارتش اوکراین در میدان نبرد با روسیه «شدیدا دشوار» شده است.
حاجی گویا شما از واقعیت های میدان نبرد خبر نداری. بیا اینجا اطلاعات دست اول رو از آی پی کانادا بگیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خط نبرد بدرستی و بسیار خوب برای منافع امریکا و انگلیس و چین پیش می رود. بهترین انتخاب همین جنگ فرسایشی است که هر چند هفته یکی از افتخارات مجازی! دومین ارتش بزرگ دنیا! زیر دریایی بشه و البته ملل خاورمیانه مشغول سر و کله زدن هم باشند. کرملین و پوتین حفظ شود کافیست. اگر پوتین عقب بنشینید چگونه ملتهای روسیه و اکراین و خاورمیانه رابه اینجا بکشند
همان گونه که از سال ۱۹۶۷ اسرائیل بخش‌هایی از فلسطین را گرفت و در این سال‌ها سازمان ملل و غربی ها این مناطق را به اسم سرزمین‌های اشغالی می شناسند و البته برای آزادی آنها کار مثبتی انجام نمی دهند خوب چه ایرادی دارد روسیه هم مناطقی از اوکراین را به عنوان مناطق اشغالی در دست داشته باشد واقعا چرا باید غربی ها که با اسرائیل تا این حد مدارا می‌کنند اما به روسها اینقدر سخت می گیرند باور کنید دنیا ارزش اینهمه سختگیری را ندارد
نوبت دوشیدن فرانسه است ، امریکا دستور داده ، فرانسه باید گوش گند
تصور کنید دنیایی رو که عناد و درگیری درش نیست آمریکا و غربی ها برای ایران آرزوی بهترین هارو میکنن و یمن تو باب المندب ایستگاه صلواتی میزنه و به کشتی های عبوری فالوده و شربت یمنی میده ایران آموزش فرهنگی و انسانیت میده به جهان کانادا و سرخ پوست ها دور هم در شب پر ستاره برای سعادت بیشتر دور آتیش دعا میکنن روسیه قول ساخت کاپشن های گرم شب سال نو رو به همه دنیا داده و زلنسکی هم سیاست رو رها کرده به خنداندن مردم برگشته. همه حیوانات هم به جای اینکه در کشتارگاه های انسان ها باشن از حقوق مشخص برخوردار و در صلح زندگی کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کباب و آبگوشت چی میشه؟
در حقیقت اهداف پوتین فراتر از اوکراین بود اما با شکست خفت بار روسیه در اشغال اوکراین الان این اهداف به دم پایی کاهش پیدا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
روسیه در مورد اکراین هم به علت تهدید ناتو مجبور به پیشگیری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بیشر به نظر ناتو ناتو با همه کمک به اکراین شکست خدرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی