بازدید 19304
با تحولات منطقه و جهان

اعلام شکایت رسمی عراق به شورای امنیت و سازمان ملل/ ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ نامه ایران به شورای امنیت درباره حملات سپاه در سوریه و عراق/ واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق

اعلام شکایت رسمی عراق به شورای امنیت و سازمان ملل، ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، نامه ایران به شورای امنیت درباره حملات سپاه در سوریه و عراق، واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق و پرواز هفت ساعته توپولوف‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای ژاپن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 17 January 2024

اعلام شکایت رسمی عراق به شورای امنیت و سازمان ملل/ ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران/ نامه ایران به شورای امنیت درباره حملات سپاه در سوریه و عراق/ واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق

بین الملل تابناک: اعلام شکایت رسمی عراق به شورای امنیت و سازمان ملل، ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، نامه ایران به شورای امنیت درباره حملات سپاه در سوریه و عراق، واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق و پرواز هفت ساعته توپولوف‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای ژاپن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام شکایت رسمی عراق به شورای امنیت و سازمان ملل

بامداد چهارشنبه، وزارت خارجه عراق خبر داد که شکایت رسمی علیه ایران را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اظهار داشت که حملات موشکی اخیر به اربیل، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی، و به خطر انداختن جان شهروندان عراق است.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، بغداد توضیح داد با ارسال دو نامه مشابه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت از طریق نمایندگی دائم عراق در نیویورک، این شکایت را اعلام وصول کرده است.

بامداد سه‌شنبه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ای از نابودی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب خبر داد.

ادعای جدید گروسی درباره برنامه هسته ای ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی در مصاحبه با وبگاه «نشنال‌نیوز» گفته است که ایران به سرعت در حال غنی‌سازی اورانیوم است اما «ما نمی‌گوییم که سلاح دارد.»

گروسی با متهم کردن ایران به ایجاد مانع در مسیر بازرسی‌های آژانس گفت: ایران تنها کشور غیرتسلیحات هسته‌ای است که در سطح بسیار بالا در حال غنی‌سازی اورانیوم بوده و بسیار به سطح تسلیحات (هسته‌ای) نزدیک است. 

وی سپس تأکید کرد: «می‌گویم این کار حساسی است...باید از قوانین پیروی کنید.»

اوایل ماه جاری میلادی، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه خود به اعضای این سازمان گفته بود که ایران تولید اورانیوم با غنای بالای خود را افزایش داده و تصمیم خود برای کاهش غنی سازی که از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شده بود را معکوس کرده است.

گروسی به نشنال نیوز گفت: «ایران بخشی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است. آن‌ها باید به این تعهد خود پایبند باشند و ایران باید اقدامات بیشتری در مقایسه با آن‌چه انجام می‌دهد، انجام دهد.»

پیش از این، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش اظهارات رافائل گروسی گفته بود که از مدیرکل انتظار می‌رود با رعایت بی‌طرفی و حفظ حرفه‌ای‌گری، در مصاحبه‌های خود به نحوی صحبت کند که بی‌طرفی او و جایگاه مستقل مدیرکل آژانس زیر سؤال نرود.            

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تأکید کرد که مسیر گفت‌وگوها با ایران همچنان باز است؛ اما در ادامه در خصوص ادعای مانع‌تراشی ایران در مسیر بازرسی‌ها گفت: این قطعاً در تضاد با روح کار ماست. بسیار بسیار غیرسازنده است.

نامه ایران به شورای امنیت درباره حملات سپاه در سوریه و عراق

ایران در نامه ای به شورای امنیت در خصوص حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه و عراق اعلام کرد: ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند.

متن نامه ایران به این شرح است: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه ها و تأسیسات گروه های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.
 
در این رابطه بر موارد زیر تاکید می‌شود؛
 
۱. در ساعات اولیه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴، عملیات ضد تروریستی همزمان با شلیک چند موشک بالستیک، دقیقاً تأسیسات داعش و حیات تحریر الشام، دو سازمان تروریستی شناخته شده در ادلب و منطقه تحت اشغال آن‌ها در شمال شرق جمهوری عربی سوریه انجام شد. علاوه بر این، یک مرکز جاسوسی مورد استفاده گروه های تروریستی ضد ایرانی مرتبط با رژیم اسرائیل در اربیل، منطقه کردستان عراق، هدف قرار گرفت. این مرکز به عنوان پایگاهی برای عملیات اطلاعاتی و خرابکارانه در ایران بوده است.

۲. عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شده بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش، مسئولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

۳. عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه های گروه های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی انجام گرفته است.

۴. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می کند. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.»

واکنش سازمان ملل به حملات سپاه در سوریه و عراق

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: شورای امنیت امروز (سه شنبه به وقت محلی) جلسه ای پشت درهای بسته درباره یمن برگزار کرد.

سخنگوی سازمان ملل گفت که هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به اعضای شورای امنیت در خصوص گفت‌وگوهای خود با تمام طرف ها با توجه به تحولات در دریای سرخ و پیشرفت به دست آمده در راستای نقشه راه سازمان ملل در منطقه توضیح داد.

دوجاریک افزود: گراندبرگ اوایل امروز با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیرخارجه ایران گفت‌وگو کرد و در این گفت‌وگو بر نیاز به حفظ محیط‌ برای انجام گفت‌وگوی سازنده و ادامه تلاش ها در راستای صلح در یمن تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین درباره وضعیت دریای سرخ گفت: ما بسیار نگران ادامه حملات به کشتی ها هستیم و از آنها می خواهیم به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت که خواهان توقف حملات است، احترام بگذارند.

دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره واکنش سازمان ملل به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به محل تجمع فرماندهان جنایت اخیر تروریستی در کرمان و راسک در سوریه و نیز مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک گفت: ما بسیار نگران حملات موشکی هستیم که سپاه مسئولیت آنها را بر عهده گرفته است.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما خواهان نهایت خویشتنداری و پرهیز از هر گونه تشدید بیشتر در منطقه هستیم که وضعیت آن بسیار شکننده است و می تواند منجر به اشتباه محاسباتی با عواقب بدتر شود.

دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل تاکید می‌کند که تمام نگرانی های امنیتی میان ایران و عراق باید مسالمت آمیز و از طریق گفت‌وگو در راستای احترام به حاکمیت ارضی و روابط حسنه همسایگی، حل شود.

پرواز هفت ساعته توپولوف‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای ژاپن

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی روسی از نوع «توپولوف» بر فراز «دریای ژاپن» پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری«آناتولی» وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این پرواز آموزشی هفت ساعته بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای ژاپن انجام شد.

روسیه حتی در زمان نبرد با اوکراین به انجام منظم پرواز بمب افکن‌های راهبردی به عنوان نمایش قدرت به همسایگان خود در خاور دور ادامه می‌دهد. روسیه چندی قبل نیز گشت‌زنی مشترک با چین بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۳۰» نیز در این ماموریت حضور داشتند و این پروازها بر اساس قوانین هوانوردی بین‌المللی انجام شد.

روسیه و ژاپن هنوز معاهده‌ای برای پایان دادن به خصومت‌های جنگ جهانی دوم منعقد نکرده‌اند. اختلاف ارضی قدیمی بین دو کشور شامل زنجیره‌ای از جزایر در اقیانوس آرام است که در ژاپن به عنوان «سرزمین‌های شمالی» و در روسیه به عنوان «کوریل جنوبی» شناخته می‌شوند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳۳
سوال اساسی این است:

چرا مستقیم به مفر اصلی موساد در اسراییل موشک شلیک نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اتفاقاً برد موشکهای شلیک شده به عدلب در سوریه برابر با فاصله تا اسراییل بوده است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تروریست های رسانه ای اسراییل در کمین هستن تا سه دقیقه بعد از انتشار خبر کامنت پراکنی رو شروع کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
صلاح شد می زنند . در ضمن در مورد عراق باید سریع مکانیسم دریافت خسارت از عراق بابت جنگ ، کلید بخورد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
یواش یواش....عجله نکن پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به همون دلیل که حتی اربابت آمریکا اسرائیل جرات نمیکنن مستقیم به سوی ایران موشکی بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
برای اینکه یکعده در ترس همیشگی بمانند و یکعده هم در سوزش دایم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
نظرات منفی زیاد دیده میشه ولی تعداد از 7 تا بیشتر نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
نظر شما چیه ؟؟ بزنیم یا نه ؟؟؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دوستان پیام منو رو بذارید و حتی به دوستانی که نظامی .هستد که میشناسید اطلاع دهید
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
چرا پیام اصلیمو نذاشتید
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
همه ی دوستان و مجاهدین اماده باشند ایندفعه تا اخر 2024 جنگ بزرگی اغاز خواهد شد و ما و اسراییل مستقیم وارد درگیری میشویم.دعا کنید .و بعد از اون جنگ جهانی استارت خواهد خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
از ترسمان قادر به شلیک یک گلوله کلاشینکف به اسراییل را نداریم چه برسد موشک بزنیم.از
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اقای ناشناس شما ترسو هستید اول در سیاست باید شطرنج باز ماهری باشی .ما نمی خواهیم جنگی اغاز شود چون خیلی ها میمیرند.ولی اغاز میشود اونم به دست مستکبرین جنایتکار امریکایی صهیونیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
این همه تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی وجود دارد بعضی ها مدام می گویند کاری به اونا نداشته باشید حالا همونا می گویند چرا موساد را نمی زنید؟ به اینا چی میشه گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
وبازهم بزرگواررریییی؟؟؟!!!با پرچم سوریه،زیر همه ی کامنتها،رگباری نظر داده،بابا یه نفسی تازه کن!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقا مجتبی امیدوارم وقتی شما و دوستان به خواسته خود که همون جنگ هست رسیدید تا آخرش وایستید تجربه ماه‌ها حضور در جبهه به من نشون داد وقتی عرصه تنگ میشه خیلی ها جا میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
مطمئن باش به یاری خداوند اسرائیل را زی پا له خواهیم کرد.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اقا رضا عزیز من نگفتم جنگ دوست دارم گفتم بهمون تحمیل میشه من برای دفاع ایستادهام .در خانواده ما هم شهید هست هم جانباز 8 سال دفاع .پس ترسی نداریم .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقا مجتبی عزیز ضمن تشکر از پاسخ محترمانه شما
آینده روشن و درخشانی برای کشور عزیزمان آرزو میکنم
نادر
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دلار 54 تومان
موشک پرانی بکنید
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
عراق برای ترکیه هم همین اندازه شجاع است؟!
میزان خسارات در اربیل و عدلب چه میزان بوده؟

آیا هزینه و قیمت این 17 -18 موشکی که شلیک شده از نتایج حاصل شده بیشتر نبوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
فقط لحظه شلیک موشکها در دل شب ابهت دارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
چرا از موشک هایپرسونیک که در 5-6 دقیقه به اسراییل می رسد، استفاده نمی شود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
می‌دونستین اگه ایران به حملات تروریستی واکنش نشون نده می‌گن چی شد انتقامی که گفتید؟
می‌دونستین اگه واکنش نشون بده و تلفات نداشته باشه، میگن رفتین بیابونو زدین؟
می‌دونستین اگر تلفات داشته باشه میگن وای انسان بی گناه کشته شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگه کمی به مغزت فشار بیاری متوجه میشی که هدف تخریب خونه نیست که بیایی قیمت خونه رو با قیمت موشک مقایسه کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
نق....نق....نق....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کشتن یک عامل اطلاعاتی مهم ارزشش از قیمت موشک بیشتره . در ضمن برو اینها رو به عشقت بگو که در خاورمیانه شش هزار میلیارد دلار برای هیچ خرج کرده .به گفته ی ترامپ دهن لق .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
۱۰:۴۳
کاملا درست میگن. هدف باید نظامیان و تروریست ها باشن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کشتن نیروهای اطلاعاتی اینقدری ارزش داره که آمریکا حاضر شد برای آزادی شون ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران رو آزاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
شما با این سوال دنبال نفرت پراکنی هستی چون مغزت شست و شو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تمام تلاش شان ایجاد حس ناامیدی است از ایران و شرایط آن؟ ولی آمار خودکشی در دانمارک بالا و میزان فروش قرض ضد افسرودگی در امریکا بالاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دوستان فقط مشخصات و سن این نیروهای اطلاعاتی کشته و مجروح شده در اربیل را مشخص کنند تا ما هم به ارزش این اقدام اذعان کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس ۱۱:۵۹

لااقل سن یکی شان را دیگر الان همه می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس 11:59 اگر خود ناتان را بزنیم امثال شماها می گوید مهره بیمصرفی بوده، خوب شد کشتید، هزینه کشتن ناتانیاهو ... مگر قرار است شماها قدرت نظام جمهوری اسلامی را باور کنید یا سستش کنید میان ملت؟
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کردستان عراق و سوریه شده اند : بچه یتیم و بی

صاحب و هر کسی برسد . یکی تو سرشان میزند !!!؟

از آنطرف ، ترکیه شمالش را اشغال نظامی کرده

اینطرف شرق اش را امریکا اشغال نظامی کرده

وسطش را هم ما هروقت خواستیم و با امریکا اسراییل

عصبانی بودیم با چند موشک بهش حمله کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تا در شکایت بازه ، ایران هم درخواست غرامت جنگ را مطرح کنه . چرا کسی پیگیری نمی کنه ؟؟؟ هنوز شهرها بازسازی کامل نشده ؟؟؟ مسئولین میشنوید؟؟؟
عواقب و دست آوردهای سیاسی و نظامی شلیک موشک به عراق و سوریه و پاکستان چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خط و نشون کشیدن برای دولت ها تا خودشون بساط تروریست ها و جاسوسان رو جمع کنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خسارت برای ایران و منافع برای روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پیشگیری از حملات تروریستی بعدی.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خواب و خوراك را از تروريستها و عوامل خودفروخته و بزدلي مثل شما مي گيريم .
پاسخ به 11:06
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
واقعا جای تاسف داره طرز بیان و فرهنگ که دارین و به هم وطن ات میگی بزدل فقط به خاطر اینکه با تو هم نظر نیست و یه سوال پرسیده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پاکستان گفته با توجه به اینکه حریم این کشور نقض شده لذادر موقعیت مناسب جواب لازم را خواهیم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس 10:50 آخه تو چقد واردی ؟ تنهایی یاد گرفتی یا کسی باهات بوده ؟
اگر به نا به موشک پرانی باشد که حماس در روز اول حمله به اسراییل چند هزار موشک به این کشور شلیک کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
مگر خود شما نبودی که میگفتی پس هایپرسونیکتون کو؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اسراییل هم صد روزه داره موشک پرانی میکنه و از نظر شما پیروز جنگه چون بیشتر ساختمون خراب کرده و آدم کشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
همین که فرق موشک 500کیلویی و راکت با حداکثر وزن 20کیلو رو نمیدونی مشخصه کجای کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس 10.56 موشک شناس! فقط سر جنگی موشک شهاب3 و قدر 1000 کیلوگرم وزنشه و خود موشک17 تن یعنی 17 هزار کیلو هست. بجای مسخره کردن همدیگه اتحاد داشته باشیم.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
صدای ضد انقلاب این روزها : وای میسوزه میسوزه میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
۱۲:۲۳
اونایی ک شما تو سوریه نشستی بهشون میگی ضد انقلاب در اصل دلسوزان مملکت هستن
این رویه ک در پیش گرفتیم درست نیست
عوض موشک پرانی باید مشکلات رو بنیادی حل کرد
کشوری اگر پشتوانه مردمی داشته باشه هیچ دشمنی حریفش نمیشه
وقتی اجازه ترور فرمانده ارشد ایران زمین را به آمریکائیها دادند و چشمانشان را بستند دیگر نمی بایست دولت عراق را دوست نامید و این ضعف دیپلماسی ما است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بسیارخوب وبجا بوداگرکشورهای اسلامی مثل کشورهای غیراسلامی دوستانه مشکلاتشان رابایکدیگر حل وفصل میکردند ونه اینکه بقیمت شادکردن دشمنانشان جنگ کنند که نیاز به دیپلماسی خوب ازهرطرف دارد مسلمانان بیشترین دشمنان مشرک رادارند هیچکس دلش بحال مانسوخته جز حودمان باید مراقب باشیم فریب دشمنان دوست نما وازدایه مهربانتر راکه دوروبرمانند نخوریم حتی درنظرات میبینید که چگونه ما وطرف مقابلمان راتشویق به جنگ میکنند ولی خوب میدانند که عاقبت جنگ پیروزی هیچ طرفی نیست بخصوص امروزه روز پس مراقب باشیم
واقعا شرم آوره رسانه باید بی‌طرفانه همه نظرهای انتقادی البته بدون توهین رو منتشر کنه نه اینکه فقط اونهایی که خودتون میپسندین گوی سبقت از خبرگزاری فارس و تسنیم و... تو سانسور کردن ربودید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تابناک در این زمینه منصف تر بود ولی به نظر می رسه. توصیه یا دستوری یا هشداری به این سایت خبری رسیده باشد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
من نوشتم قرصی که 2 سال پیش میخردیم 15 تومن 6 ماه پیش خریدم 45 تومن دیشب خریدم 88 تومن
همین متن رو هم منتشر نکردن!
اگر فکر میکنید اغراق میکنم اسم قرص رو میگم برید چک کنید: کپسول یوموگی
به زودی شاهد پرواز قیمت ها خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
همین امروزدلار۲۰۰ تومان گران‌شد مامنتظرنیستیم بی تدبیری مسئولین اقتصادیمان است که اگرجائی ترقه ای در رود پول بیزبان ماچوبش رامیخورد وجورش رامردم مابیشترازهمه مردم دنیامیکشند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اصلا برای همین اینهمه موشک اینور و اونور زدن که افزایش قیمت بیوفته گردن جنگ
پس چیکار کنن؟
یه عده جانی و وحشی در کنار مرزهای ما جمع شدند و از عدم ثبات و اقتدار دولتهای مرکزی در پاکستان عراق و سوریه سوء استفاده میکنند و چند وقت یه بار جنایت می کنن

تا کی باید صبر کرد
اگر کاری نشه میگن چرا انتقام نمیگیریم
موشک‌میزنن میگن چرا موشک زدین
پس چیکار کنیم نازشون کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
باید از دولت قبلی پاکستان حمایت می شد نه از تروریستهای طالب باید با دولت فعلی پاکستان همکاری کرد
تصور کنید پاکستان به ایران موشک بزند ترکیه به سوریه موشک بزند ایران به عراق موشک بزند آمریکا به یمن بزند اسرائیل به لبنان بزند هند به کشمیر بزند چین به تایوان بزند و.....حالا اینجا جنگل اگر نیست پس چی هست .!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگر کسی بیاد توخونه شما و خانواده ات را کتک بزنه چکار می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ما تصور شما را نمی کنیم بلکه دقیقا رفتار شما را می گوییم که ایران آب هم برود می‌گویید به ما چه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
زمانی که آمریکا میزنه ولی خوبه و حق داره!!
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
فقط شما امریکاییها حق دارید هر کاری بکنید خجالت بکشید گورتونو ازمنطقه گم کنید تا منتطقه ارام بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
یعنی چه یعنی فرماندهان و مردم ما
را می کشند هیچی نگیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگر بزنند میگین چ ا زدین نزنن میگین چرا جواب نمیدین
عراق هم غلط میکنه شکایت میکنه اولا چرا ترکیه چپ و راست میزنش هیچی نمیگه زبونش فقط برای ایران درازه دوما اگر میخواد موشک نخوره تروریست‌ها و اشغالگرها رو از خاکش بیرون کنه
پاکستان هم بیخود کرده حرف میزنه همینطور که افغانی‌ها رو بیرون کرد و کار خیلی خوبی هم بود تروریستهایی که در خاکش لونه کردن رو هم سرکوب کنه تا موشک نخوره
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پرچم سوریه برو کشور خودت
ما هم باید مدعی پرداخت خسارت جنگو بکنیم چرا مسولین نسبت به این حق الناسی بی تفاوت شده اند
عراق باید صهیونیست ها رو اخراج کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
باشه بهش میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
منتظره دستورت بودن
عراق عجب رویی داره
البته از بی عرضگی و رودربایستی مدیران مملکت هست که پررو شده.
اون از خسارت و غرامت چند هزار میلیارد دلاری که ایران تا کنون اقدارم نکرده تا از حلقوم عراقی ها در بیاره.
اون از بی تحرکی و بی واکنشی به عراق برای پناه دادن چند دهه تروریست ها در داخل خاکش.
همین امروز ایران باید چند تا پرونده رو علیه عراق باز کنه.
اول مطالبه خسارت و غرامت جنگ
دوم خسارت و صدمه ای که ایران از تروریست هایی که داخل عراق هستن خورده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
الان دیسلایک ها برای چیه دقیقا ؟؟؟؟ شهروند عراقی _ ایرانی؟؟؟ ضعف ج.ا باعث یاغی شدن عراق شده باید همون
پارسال که کلمه خلیج عرب تکرار کرد تهدید و برخورد میشد
ترکیه ‌‌امریکا میزندنش‌صداش در نمیاد ، برای ایران که این‌همه بهش حال داده شکایت کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
برای اینکه ایران رو داده بهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ترکیه؟؟!؟!؟ نظر نده راحت تری
اقلیمک کردستان عراق، مأوای گروهک‌های تجزیه‌طلب پانکُرد شده است. اگر دولت مرکزی عراق توان جمع کردن این مزدوران را ندارد، کنار بکشد و کار را به ملت ایران واگذار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
منفی ها، مزدوران بی جیره و مواجب بارزانی های حقیرند که برایشان وطن فروشی، راحت تر از آب خوردن است.
باید چندتا موشک دیگه به عراق بزنیم این دفعه مستقیم بارزانی
این کشور عراق نیست بلکه شده نوچه امریکا ، دیروز یک کارشناس می گفت سفیر امریکا وزرا عراق را احضار می کنه و دستور میده ، از این کشور چه انتظاری دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کارشناس صدا و سیما بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
عراق غنیمت جنگی امریکاست
میدونی ؟
باید خود امریکا را بزنی
خیلی روزگار بدی شده است. معلوم نیست در خاورمیانه چه خبر شده، جنگ، خون، نفرت، مرگ. اینجا سیاه چاله است نه خاورمیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
نترس نترس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
همش تقصیر آمریکای کثیفه دست از سر اینجا و نفتش برنمیداره
اين چه انتقام هوشمندانه هست كه همه دارن از ما شكايت ميكنن؟!؟واقعا دست اوردش چي هست ؟اينه كه كشور اسلامي عراق كه متحد ماست از ما شكايت كنه و اسراييل خوشحال بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به درک شکایت میکنه. چرا نمیره از آمریکا شکایت کنه که هر روز نیروهای حشدالشعبی رو که از کشور و مردم عراق در برابر داعش حفاظت
کردندمیکشه شکایت نمیکنه؟
در حقوق بین الملل شما نمی توانید انتقام حادثه تروریستی کرمان را با حمله به یک تاجر عراقی و خانواده اش بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کدوم حقوق بین الملل ؟ همون که اسرائیل لگدمال کرده و آبرویی براش نذاشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
چطور در این حقوق بین المللت اسراییل میتونه دانشمندان ایران رو ترور کنه ایران نمیتونه در جواب تاجر کله گنده اسرائیلی بزنه؟
خدایی یکی به ما توضیح دهد در این منطقه یک کشور دوست و حامی برای ایران وجود دارد تنها کشوری که از آن یرای واردات دلار و ... استفاده می کردیم عراق بود که با این وضعیت آنها هم دشمن ما خواهند شد و ما بنشینیم و به موشکهای خودمان دلخوش باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگر با اینکار پاکستان و عراق با ما بد بشوند یعنی امریکا و اسراییل به اهدافشون رسیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پس همسایه به چه درد می خورد اگر نتوانیم در عوض نفتی که آمریکایی ها از ما دزدیدند نفت عراق را بدزدیم و به تلافی حملات تروریست های تاجیکستانی ویلای تاجر عراقی را مورد حمله قرار دهیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ابهت کشور و مردمش بازیچه شما دلاربازها نیستند. چرا ترکیه و آمریکا هر روز میزنند ش باهاشون " بد" نمیشن؟ اگه قرار باشه بیان بگن خلیج عربی، بیان کشور رو نا امن کنند مردم رو بکشند و ما چیزی نگیم که چیزی از ایران نمیمونه. لطفا غیر از جیب خودتون کمی به اقتدار کشورهم اهمیت بدین.
م
آقای سازمان ملل وشورای امنیت یک مقدار توصیه های خویشتنداری را به کشورهای حامی تروریست هم بکنید
در دوره اینترنت و فضای مجازی فهمیدن این که مثلاً کشته شدگان واقعه اربیل چه کسانی بودند کار یک یا دو دقیقه است. پس یکی از دو طرفی که دارد در این جا کامنت می گذارد عامدانه و آگاهانه دروغ می گوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
چطور دانشمندان ایران فخری زاده رو ترور میکن یه چیز دیگه میگفتی؟ تاجز و حاملی مالی اسرائیل هم همونه
عراق چه پرو شده دم در اورده است شکایت به شورای امنیت چه غلطها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
از بس بهشون برق و گاز مفتی دادیم
وزیر خارجه عراق دوست بارزانی و گویا همسرش یهودی هلندی هست. پس انتظار......
این براندازها آنقدر ناشی هستند که فکر کردند اگر در قضیه کشته سازی شان در اربیل اگر دوباره از اسم ژینا استفاده کنند احتمال دارد بعضی ها حرفشان را باور کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
واقعاً که!
ایا عراخ بابت حملات هوایی دایم ترکیه به شمال کشورشان هم شکایتی کرده ؟
چرا مستقیم به اسراییل شلیک نکردین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به همون دلیلی که اربابت امریکا جرات نمیکنه به ایران شلیک کنه
سوال . سوال
چرا وقتی آمریکائیها با استفاده از پایگاهشون در عراق ، اهداف تشکل های قانونی و نظامی عراق ( حشد الشعبی ) را در روزهای گذشته را خود عراق میزند و فرماندهان نظامی عراقی را می کشد ، چرا به سازمان ملل شکایت نمی کند ؟
حالا که دولت بغداد از ایران شکایت کرده، از کفن پوشان عزیز درخواست میشود تا ضمن یک اقدام انقلابی، از دیوار سفارت عراق بالا بروند و ساختمان آن را به آتش بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بی مزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
جالب گفتی ،، دمت گرم
عرزشی ها کمی غیرت بخرج بدین آخه ، حالا که غزه نرفتید اقلا حمله کنید به سفارت عراق
شکایت رسمی عراق از ایران در شورای امنیت، معادلات سیاسی - نظامی منطقه را تغییر داد
ما باز هم اشتباه کردیم
چرا شمال عراق پاتوق هواپیماهای ترکیه شده و هر وقت دوست داشته باشند آنجا را بمباران می کنند ولی به سازمان ملل شکایت نمیکند دولت دوست و برادر عراق؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
شکایت کرده اما سازمان ملل هیچ کاری در برابر تعرضات ترکیه و ایران به خاک عراق نمیکنه، چون عراق صاحب نداره
فقط و فقط باید خواستار غرامت جنگ و حمله عراق به ایران بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دیرامدی ای نگار سرمست

قبلا که دوست استراتژیک بود

دولت عراق دست نشانده امریکاست چون عراق را امریکا ازچنگ صدام دراورده
جهت اطلاع پاکستان سفیر ایران را اخراج کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پاکستان مامن تروریست‌ها شده. یادم هست حاج قاسم هم یه بار بهشون هشدار داد. وقتی با زبون خوش کاری نمیکنن باید اقدام کرد. اصلا مهم نیست سفیر رو اخراج کردن. جمهوری اسلامی از این حرکتش دفاع میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
هندیها و پاکستانیها غذاهای تند همش میخورند و سخت عصبانیند و اعصاب مصاب ندارن و البته بمب هسته ای هم دارن
کمترین تهدیدشون هم اینه که به طرف میگن ؛
پودرت می کنیم هااااا
هیچ دلیلی وجود ندارد که خسارت تجاوز صدام به ایران پیگیری نشود حتی اگر ملاحظه ای وجود دارد می توان بعد از تحقق حکم بین المللی پرداخت خسارت آنرا در نظر گرفت .
گاز و برقشون قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
غصه نخور، از این ببعد عراق پول برق و گاز ایران رو نمیده
پاکستان سفیر ایران اخراج کرد سفیر خودشم از ایران برگرداند این خبر چرا پخش نمیکنی ؟؟؟؟
با کدام همسایه مشکل ندارید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! هدفتان از این همه تنش زایی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟
باد بکاری طوفان درو میکنی.
آینده ی تاریکی در پیش داریم.
هرکی میخواد پایگاه بزن میره عراق چون کشور بی صاحبی
بزرگترین خسران برای کشوری شرکت یک نیروی نظامی در تمام امور ومقدرات یک کشور است ودرضمن در مجامع بین المللی هم هیچ پاسخگو هم نباشد کشور عراق وپاکستان رسما از ایران شکایت کرده است در سوریه بهترین جوانان را طعمه اسرائیل قرار میدهند ودر این ضمن روسیه بخاطر نگهداشت حمایت از اسرائیل هیچ پشتیبانی هوائی انجام نمی دهد وایران را در این ورطه تنها میگذارد
اینو خوب گفتی :
می‌دونستین اگه ایران به حملات تروریستی واکنش نشون نده می‌گن چی شد انتقامی که گفتید؟
می‌دونستین اگه واکنش نشون بده و تلفات نداشته باشه، میگن رفتین بیابونو زدین؟
می‌دونستین اگر تلفات داشته باشه میگن وای انسان بی گناه کشته شد؟
خسارتهای وارده به ایران در دوران جنگ تحمیلی را باید تا سنت آخر از دولت عراق گرفت. هر چند مطمئنا عراقیها تحت فشار دولت آمریکا و مزدوران بارزانی دست به این اقدام زده است
چطور است ما باهمه مشکل داریم .
عراق برای بمباران ها و موشک های ترکیه در خاک خودش هم همین اندازه زبان داره؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی