بازدید 11604
با تحولات منطقه و جهان

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت/ آماده شدن ارتش چین برای جنگ با آمریکا/ اعلام تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت، آماده شدن ارتش چین برای جنگ با آمریکا، اعلام تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ، تحرکات پشت صحنه آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه و تساوی آرای ترامپ و بایدن در رقابت فرضی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 11 January 2024

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت/ آماده شدن ارتش چین برای جنگ با آمریکا/ اعلام تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ

بین الملل تابناک: تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت، آماده شدن ارتش چین برای جنگ با آمریکا، اعلام تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ، تحرکات پشت صحنه آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه و تساوی آرای ترامپ و بایدن در رقابت فرضی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ را بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی در بمباران غزه، تصویب کرد. سخنگوی جنبش انصارالله این قطعنامه را یک «بازی سیاسی» خواند.

 شورای امنیت سازمان ملل در اولین جلسه رسمی خود در سال نو میلادی، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکوم کردن عملیات‌ ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را با ۱۱ رأی موافق تصویب کرد.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، در این قطعنامه، حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی محکوم و بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب تاکید شد.

اعضای شورای امنیت همچنین از یمن خواستند که کشتی «گلکسی لیدر» و خدمه آن را که ۱۹ نوامبر توقیف کرده بود، آزاد کند.

چین و روسیه که از حق وتو در شورای امنیت برخوردارند به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

پیش از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا، اصلاحیه‌هایی که روسیه در این باره پیشنهاد کرده بود، مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار نگرفت.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی در جریان جلسه شورای امنیت این قطعنامه پیشنهادی آمریکا را «سیاسی» توصیف کرد و گفت: آمریکا و متحدانش در تلاش برای تحمیل راهکارهای یکجانبه هستند. کشتار در غزه، که عامل اصلی وضعیت دریای سرخ است، باید متوقف شود.

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی در ایکس، این اقدام شورای امنیت را بازی سیاسی ارزیابی کرد.

همچنین محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در سخنانی گفت: واشنگتن ناقض قوانین بین‌المللی است و آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند، دفاع مشروع است.

محمد علی الحوثی افزود: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که فوراً ۲.۳ میلیون تن را از محاصره اسرائیل و آمریکا آزاد کند، چون این محاصره غزه را به بزرگ ترین زندان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ما به مردم جهان می‌گوییم تصمیمی که در مورد امنیت کشتیرانی در دریای سرخ گرفته شد، بازی سیاسی است و این آمریکاست که ناقض قوانین بین المللی است.

آماده شدن ارتش چین برای جنگ با آمریکا

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی می‌نویسد، چین با اقداماتی نظیر اصلاحات نظامی و رزمایش‌ها، ذخیره کردن مواد غذایی و انتصاب فزاینده افراد نظامی و جاسوسی، «در حال آماده‌ شدن برای درگیری با ایالات متحده» است.

به رغم آنچه منتقدان از گزارش‌هایی مبنی بر افزایش نشانه‌های خطر خبر می‌دهند، پنتاگون تاکید می‌کند که درگیری با چین نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر.

«مایک راجرز» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما می‌گوید: فرماندهان نظامی و مقامات اطلاعاتی ایالات متحده هشدار می‌دهند که نیروهای ارتش چین تا سال ۲۰۲۷ برای اقدامات نظامی آماده می‌شوند.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا ادعا می‌کند: ارتش چین در مورد حمله موفقیت‌آمیز به تایوان تردیدهایی دارد. با این حال، احتمالا خطرات وقوع یک درگیری در حال افزایش است.

روزنامه واشنگتن تایمز با استناد بر تجزیه و تحلیل منابع مربوطه و با اشاره به موضوع درگیری احتمالی چین با تایوان یا ایالات متحده می‌نویسد: درگیری با چین شاید قریب‌الوقوع نباشد اما شاخص‌ها بیانگر این مساله هستند که نمی‌توان محدود از جنگ پرهیز کرد. رزمایش‌ها و مانورهای نظامی چین در مقیاسی بالا در نزدیکی تایوان یک چراغ هشدار را روشن کرده است.

روز سه‌شنبه چین «ماهواره نجومی» جدیدی را پرتاب کرد که از فراز جنوبی جزیره تایوان نیز گذشت. این اتفاق درحالی انجام شد که قرار است در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان برگزار شود.

«کارل شوستر» تحلیلگر دفاعی مستقل در هاوایی فهرستی از نشانه‌هایی را گردآوری کرده که می‌گوید، ارتش آزادی‌بخش خلق چین آماده یک درگیری می‌شود. این تحلیلگر چنین نشانه‌هایی را «خطرناک‌ترین نشانه‌ها برای وقوع جنگ» می‌خواند.

او هم‌چنین تاکید می‌کند انتصاب‌های اخیر چین نشان می‌دهد که برنامه‌ریزان نظامی این کشور قصد دارند «چین را در جنگی قرار دهند که آمریکا و متحدانش را به چالش بکشد.»

رزمایش‌های نظامی گسترده در نزدیکی تایوان و درگیری فزاینده‌ چین با فیلیپین، جزو مواردی هستند که موجب شده درگیری آمریکا و چین شدت یابد.

در سال ۲۰۲۲ بود که با سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها بین پکن و غرب افزایش یافت و چین رزمایش‌های گسترده‌ای پیرامون این جزیره برگزار کرد.

علاوه بر این، در سال گذشته میلادی هم دیدار رئیس‌جمهور تایوان با «کوین مک‌کارتی» رئیس برکنارشده مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا خشم شدید چین را برانگیخت و به برگزاری رزمایشی سه‌روزه پیرامون تایوان منجر شد که تا چند روز پس از پایان آن، هنوز ادوات نظامی چین آب‌های پیرامون این جزیره را ترک نکرده بودند.

اقدامات نظامی چین در اطراف جزیره تایوان به نگرانی‌های غربی‌ها در خصوص «حملات مسلحانه» دامن زده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده در صورت وقوع جنگ، «سربازانی را برای دفاع از تایوان» اعزام خواهد کرد، در حالی‌که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین از آمریکا خواسته «به حاکمیت و تمامیت ارضی» کشورش احترام بگذارد.

شاید شمار اندکی از ناظران به اشتباه کشور چین را «ضعیف» تصور کنند؛ اما گزارش رسانه‌های آمریکایی از جمله نشریه فارن پالسی، چین را دومین اقتصاد جهان و بزرگ ترین شریک اقتصادی برای بیش از ۱۲۰ کشور جهان تلقی می‌کند و می‌نویسد: مهارت‌های نظامی چین به گونه‌ای افزایش یافته و سوالی را در این خصوص برمی‌انگیزد که آیا کشوری مثل آمریکا می‌تواند در جنگی بر سر تایوان پیروز شود یا خیر؟! علاوه بر این، چین نقش بااهمیتی به عنوان میانجی میان عادی‌سازی روابط ایران و عربستان سعودی داشته و در عرصه‌های نظامی‌، اقتصادی و دیپلماتیک جایگاه برجسته‌ای پیدا کرده است.

اعلام تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، ایالات متحده یک ائتلاف برای حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی تشکیل داد.

 «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اظهارات مذکور گفت، ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، بلکه به دنبال ایجاد گذرگاه امن برای تجارت بین المللی در دریای سرخ است.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه حملات اخیر جنبش انصارالله یمن تلفات جانی نداشت، مدعی شد، این جنبش همه کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ عبور می‌کند، حتی کشتی‌هایی که به رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارند، هدف قرار می‌دهد.

وی گفت حملات انصارالله در دریای سرخ، تهدیدی برای آزادی کشتیرانی بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.

کربی گفت: از انصارالله می‌خواهیم این حملات را متوقف کند و در صورت ادامه حملات، مسئولیت خواهد داشت. ما روی بسیاری از مسائل مربوط به نوار غزه کار می کنیم.

کربی افزود: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره گسترش خشونت شهرک‌نشینان (صهیونیستی) در کرانه باختری نگران است.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد، حملات انصارالله در دریای سرخ تهدیدی برای کشتی‌های تجاری کشورهای مختلف جهان است. حملات این جنبش در این منطقه در حال افزایش است.

این نهاد اعلام کرد تیم امنیت ملی بایدن را در جریان حملات انصارالله در دریای سرخ قرار داد. واشنگتن به دنبال درگیری نیست و در صورت ادامه این حملات، با متحدان خود اقدامات بعدی را بررسی خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ انجام خواهیم داد. پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در شورای امنیت مطرح خواهد شد، خواهان توقف حملات انصارالله است.

شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا هم به نقل از مسئولان وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) گزارش داد، واشنگتن طرحی را آماده کرده است که شامل گزینه‌هایی برای نحوه پاسخ به حملات انصارالله در دریای سرخ است.

در حالی آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و بسیاری از کشورهای غربی اقدامات انصارالله یمن را در دریای سرخ زیر سوال می‌برند که این جنبش بارها اعلام کرده در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم نوار غزه، تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در این منطقه هدف قرار می‌دهد.

 تحرکات پشت صحنه آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه

 پایگاه خبری «پالتیکو» بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، احتمال وقوع حملات در داخل خاک آمریکا افزایش می‌یابد.»

این مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشد به پالتیکو گفتند: واشنگتن در پشت صحنه تلاش می‌کند، تنش‌ها را کاهش دهد و نیروهای آمریکایی را از درگیری دور نگه دارد.

آنها توضیح دادند:‌ دولت بایدن در حال بررسی و حمایت از طرحی بود که نیروهای حزب‌الله را از مناطق مرزی جنوب لبنان حذف می‌کرد، اما بررسی این طرح چند روز پیش متوقف شد.

در این گزارش ادعا شده است: «اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که حزب‌الله ممکن است نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌ها را هدف قرار دهد. ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از خطر فزاینده حمله حزب‌الله به آمریکایی‌ها در خاورمیانه یا داخل ایالات متحده حکایت دارد.»

پالتیکو به نقل از مقام‌های مذکور نوشت: «وزارت خارجه آمریکا تدابیر امنیتی را در سفارت خود در بیروت برای جلوگیری از هرگونه حمله به دیپلمات‌های مقیم لبنان تقویت کرده است. با افزایش تنش‌ها در منطقه، احتمال حمله به خاک آمریکا نیز افزایش می‌یابد.»

تساوی آرای ترامپ و بایدن در رقابت فرضی

نتایج نظرسنجی جدیدی که از سوی شرکت افکارسنجی «ایپسوس» برای خبرگزاری «رویترز» انجام شده، نشان داد، «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق و رقیب جمهوریخواه احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، سال انتخابات را با رقابتی برابر و شانه به شانه آغاز می‌کنند.

در حالی که از روز دوشنبه آینده، رقابت مقدماتی جمهوری خواهان برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب از محل ایالت آیووا رسما شروع می‌شود، ۳۵ درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی کشوری گفتند به جو بایدن رای می‌دهند و در مقابل درصد یکسانی نیز گفتند که به دونالد ترامپ رای می‌دهند.

نزدیک به یک سوم پاسخگویان گفتند از هیچ یک از این دو کاندیدا حمایت نمی‌کنند. ۱۳ درصد هم گفتند که در انتخابات اصلا رای نخواهند داد، در حالی که ۹ درصد گفتند از کاندیدای دیگری حمایت خواهند کرد و ۸ درصد نیز گفتند که هنوز از تصمیمشان مطمئن نیستند.

در پاسخ به این که در صورت اجبار به انتخاب بین بایدن و ترامپ، کدام یک را انتخاب می‌کنند، هر دو، مساوی ۴۸ درصد رای کسب کردند.

این نظرسنجی در بخشی دیگر از وجود تمایل آشکار بخش قابل توجهی از رای دهندگان به کاندیدایی ثالث پرده برداشت.

در یک رقابت سه گانه فرضی با حضور ترامپ، بایدن و همچنین «رابرت اف. کندی جونیور»، نامزد مستقل و برادرزاده «جان اف. کندی»، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده، ۱۸ درصد به کندی، ۲۹ درصد به بایدن و ۳۰ درصد به ترامپ رای دادند.

این نظرسنجی در میان یک نمونه ۴۶۷۷ نفری از آمریکایی‌های بزرگسالی که تصادفی انتخاب شدند، در سطح کشوری برگزار شد.

نظرسنجی مذکور در بخشی دیگر نشان داد، دونالد ترامپ در رقابت با رقبایش در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، با اختلاف بیش از ۳۷ درصد بر آن‌ها برتری دارد و در ارتباط با انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها نیز نشان داد، هیچ یک از دو رقیب بایدن در این رقابت، بیشتر از ۲ درصد رای کسب نمی‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که یک دو قطبی در عرصه سیاست آمریکا ایجاد شده، به نحوی که ۷۶ درصد دموکرات‌ها گفتند در انتخابات پنجم نوامبر به جو بایدن رای می‌دهند و عینا ۷۶ درصد جمهوری خواهان نیز گفتند که در این انتخابات به دونالد ترامپ رای خواهند داد.

رای دهندگان مستقل اشتیاقی به ترامپ و بایدن نشان ندادند. تنها ۱۷ درصد آن‌ها گفتند، به ترامپ رای خواهند داد و ۱۱ درصد از آن‌ها هم بایدن را انتخاب کردند. ۴۱ درصد پاسخگویان این دسته نیز گفتند، اصلا در انتخابات رای نخواهند داد.

این نظرسنجی با ضریب خطای مثبت یا منفی ۱.۵ درصد در بازه زمانی ۳-۹ ژانویه (۱۳-۱۹ دی) برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
مغز براندازان هم اکنون
درسته آمریکا قطعنامه آتش بس روسیه در مورد غزه وتو کرده ولی چون روسیه و چین به این قطعنامه آمریکا در مورد انصارالله یمن رای ممتنع دادن ما باید با روسیه و چین قطع رابطه کنیم و به عنوان اقدام متقابل بریم با آمریکا همکاری کنیم. مرگ بر روسیه و چین

تشخیص
مغز شاتون زده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
یمنی ها تا 3-4 سال پیش نهایتاً تفنگ «برنو» داشتند.

ببینید چه قدر در این مدت کوتاه پیشرفت کرده اند که اکنون پهباد، موشک کروز و بالستیک دارند!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
به «رزمندگان یمنی» بگویید مواظب خودشان باشند «تروریست های سنتکام» بعضی وقت ها که «دستپاچه و نگران» می شوند به عنوان جایگزینی برای داروهای آرام بخش، ده دوازده جنازه روی دست طرف مقابل می گذارند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
آی پی آلمان
تکراریه کامنت هات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چین هنوز ترس داره، چون پایه هاش لرزان است و عزت نفس لازم برای رهبری جهان را ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
جناب متخصص چرا فقط براندازا سلبریتی ها و بعضی شخصیت ها دست کمی از براندازا ندارد ولی زرنگ تر از اونا هستند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
آلمانی ها پارسال کلی چوب سوزاندند امسال اون چوب هم ندارند، بیچاره ها حق دارند به آمریکای تروریست امید ببندند
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن:

قطعنامه شورای امنیت «بازی سیاسی» است. این خود آمریکا است که قوانین بین‌المللی را در سراسر جهان نقض می‌کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
حالا صبر کن ببین چه بلایی سرش میارن
صدام هم قطعنامه های شورای امنیت را مسخره میکرد
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

برای ایران روشن کرده‌ایم که باید حمایت از حوثی‌ها را متوقف کند. تداوم حملات حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی تجاری عواقب خواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
التماس کردن اما ایران هم هر بار یه کشتی جدید میزنه با کمک یمن
نتانیاهو ، در سخنرانی تلویزیونی:

قصدی برای اشغال دائمی غزه یا آواره کردن مردم نداریم. ما با حماس می‌جنگیم نه با مردم فلسطین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چهره شیطان در قیافه او مشهود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اون ۷ و ۸ هزارتا بچه هم حتما عضو حماس بودن؟
آمریکا برای عقب نگه داشتن کشورهای جهان و حفظ برتری نیاز به ایجاد جنگ داره جنگی که کشور خودش در امان باشه

باید اجماع جهانی برای کنترل قدرت آمریکا در جهان ایجاد بشه والا آینده جهان آینده سیاهی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
تقریبا شده آغازگرش ایران بود الان خیلی ها دشمن آمریکا هستن تو دنیا بعضی ها علنی بعضی ها جرات نمیکنن بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
توهم توطئه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
کمتر شبکه خبر ببین خوب میشی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
نیازی به تحلیل تو راجع به امریکا نداریم ،، لطفا به نوشیدن ساندیس ادامه بده
جهت اطلاع، قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل توسط ژاپن و آمریکا مشترکاً پیشنهاد شده بود، نه تنها آمریکا. در ضمن، این قطعنامه بدون رأی منفی تصویب شد. نه تنها شورشیان حوثی، بلکه حتی دولت های به رسمیت شناخته شده، اجازه ایجاد اخلال در حمل و نقل دریایی در آبراه های بین المللی را ندارند، صرف نظر از بهانه یا دلایل ادعایی شان. وگرنه جهان پر از اختلافات بین کشورهای مختلف است و هر ننه قمری می تواند برای امتیاز گرفتن حمل و نقل آزاد دریایی بین المللی را گروگان بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اهان! پس اینکه یه ملت رو تحریم کنی گرسنگی بدی قانونیه؟ دنیا جنگله توسط یه مشت روانی کنترل میشه نمونه اش بایدن و ترامپ و مکرون
یمنی شیر زرده برار روز جنگه با بد کسایی در افتادید یانکی ها
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
عاقبت شیر زرد رو می‌بینیم بزودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
یمنی ها شیر پاکتی هم نیستند، از دنیای توهم خارج شو
۷ سال مردم یمن رو زیر بمب و موشک تیکه و پاره کردن گرسنگی دادن که فقط تبدیل به متحد ایران نشه! اما امروز یمن قوی ترین بازوی ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
امروز یمن دچار سوء تغذیه مزمن است .
از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر از نجومی بگیرانش توانایی بستن خنجر بر شکم را دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ای بنازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ناشناس گرسنگی یمن هم دست گل اربابته افتخار نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
قوی ترین بازوی ایران، حزب الله لبنان بود که در مصاف اخیر با اسراییل، توزرد از آب در آمدند. حوثی ها بخش کوچکی از یمن هستند و حرفی برای گفتن ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
توزرد از آب در اومد؟ اسرائیل شکست خورد کجای کاری
کدخدا
مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دنیا نیازی به کدخدای قوم لوطی نداره تا وقتی خدایی به بزرگی خدای ایران داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
آمریکا =کشوری فاسد و آلوده پیرو قوم لوط و گناه کار و فاسد
بعد از حمله هلی کوپترهای آمریکایی به حوثی ها هیچ کشتی ای مورد اصابت قرار نگرفته هر چند دیروز شلیک های زیادی از سوی حوثی ها انجام شد.

ظاهراً آمریکا دنبال نوعی اجماع جهانی برای حمله به حوثی ها است تا بخشی از هزینه ها را به عهده دیگران بگذارد. حوثی ها هم علاقه ای به زدن کشتی ها ندارند ولی نا امن کردن کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ ناندانی آنها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هیچ کشتی هدف قرار نگرفت بعدش؟ یا تو دنیای موازی هستی یا
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
وقتی که چند تا پهپاد و موشک به چوپان های لُنگی می دهند جوگیر می شوند و توهم میزندشان که می توانند با قدرت های درسایی بزرگ رویارو بشوند. اینها درکشان در حد همان خنجری است که به کمربندشان می بندند و وقتی موشک دیدند فکر کردند خبریه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
۱۲:۲۰ ناشناس

از اصطلاح دو پهلوی «هدف قرار گرفت» استفاده نکنید. این اصطلاح می تواند به معنای شلیک باشد و یا اصابت. این دو با هم فرق دارند.

کسانی در دنیای موازی زندگی می کنند که مثلاً مدعی می شوند یا باور می کنند که دو نفتکش اسرائیلی در جزایر مالدیو مورد حمله پهپادی واقع شدند.
زنده باد یمن که در برابر ظلم و بیداد و جنایات و نسل کشی اسرائیل در غزه ایستاده و از زن و کودک بی دفاع، دفاع می کند. اسرائیل که نسل کشی و جنایت جنگی می کند و حقوق بشر را زیر پا گذاشته و به هیچ نهاد و سازمان بین المللی ای پاسخگو نیست راهی باقی نمی گذارد جز این که با زبان و رفتار خودش عمل کرد.
چین و روسیه رفقای استراتژیک!!!
ذرود بر قیور مر دان یمن
میبینم که سفارت روسیه به شدت به نفع روسیه کامنت گذاری میکنه .خندم میگیره از این متخصص مغز یه روز متخصص مغزه یه روز هی میگه جنبش فواحش یه روز میگه اسقاطیل یه روز میگه ... بسه بابا تو سفارت روسیه قاط زدی بیا برو خونتون استراحت کن.منتطرم ببینم دور بعد چه کاراکتری انتخاب میکنی.)))
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست