بازدید 8810
با تحولات منطقه و جهان

عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ/ اعزام ناو جنگی انگلیس برای مقابله با انصارالله یمن/ اعلام توافق نظامی عربستان، پاکستان و ترکیه/ تهدید کیم جونگ اون به نابود کردن کره جنوبی

عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ، اعزام ناو جنگی انگلیس برای مقابله با انصارالله یمن، اعلام توافق نظامی عربستان، پاکستان و ترکیه، تهدید کیم جونگ اون به نابود کردن کره جنوبی و  نشست فوق‌العاده در عراق درباره خروج نیرو‌های آمریکایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 10 January 2024

عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ/ اعزام ناو جنگی انگلیس برای مقابله با انصارالله یمن/ اعلام توافق نظامی عربستان، پاکستان و ترکیه/ تهدید کیم جونگ اون به نابود کردن کره جنوبی

بین الملل تابناک: عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ، اعزام ناو جنگی انگلیس برای مقابله با انصارالله یمن، اعلام توافق نظامی عربستان، پاکستان و ترکیه، تهدید کیم جونگ اون به نابود کردن کره جنوبی و  نشست فوق‌العاده در عراق درباره خروج نیرو‌های آمریکایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ

 فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش یمن عملیات گسترده ای را با موشک های کروز و بالستیک و پهپاد در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

 تروریست های سنتکام اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکردند، ولی اقدام رزمندگان یمنی به نحوی بوده که آمریکایی ها را دستپاچه و نگران کرده است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) نیز بامداد امروز اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در دریای سرخ دریافت کرده است.

این نهاد انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در فاصله حدود ۵۰ مایل دریایی غرب بندر الحدیده (یمن) دریافت کرده‌ایم و گزارش‌ها حاکی از فعالیت پهپادها و پاسخ نیروهای ائتلاف به آنهاست.

سازمان تجارت دریایی انگلیس به کشتی‌ها توصیه کرد، هنگام تردد در منطقه «احتیاط» کرده و «هرگونه فعالیت مشکوکی» را به این نهاد گزارش کنند. این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی سه‌شنبه شب به شبکه الجزیره گفت که ارتش این کشور یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

اعزام ناو جنگی انگلیس برای مقابله با انصارالله یمن

وزیر دفاع انگلیس شامگاه سه شنبه، از اعزام یک ناو جنگی به دریای سرخ خبر داد و ماموریت آن را مقابله با جنبش انصارالله یمن عنوان کرد.

«گرنت شپس»، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: «کشتی اچ ام اس ریچموند» به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با حملات انصارالله به سمت دریای سرخ در حال حرکت است.

وی پیش از این تاکید کرده بود، نیروهای انگلیسی آماده هستند تا علیه انصارالله یمن که کشتی‌های باری عبوری از دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند، اقدام کنند.

شپس در مقاله‌ای در روزنامه «دیلی تلگراف» گفت انگلیس آماده انجام اقدامات مستقیم برای محافظت از کریدور اصلی کشتیرانی است که از سواحل یمن می‌گذرد.

اعلام توافق نظامی عربستان، پاکستان و ترکیه 

پاکستان، ترکیه و عربستان سعودی روز سه شنبه در خصوص افزایش همکاری های دفاعی و نظامی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» نشست سه جانبه همکاری نظامی با حضور مقام‌های ارشد نظامی پاکستان، ترکیه و عربستان در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر «راولپندی» برگزار شد.

وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد که مقام‌های ارشد نظامی سه کشور در مورد همکاری در حوزه فناوری ‌تجهیزات دفاعی بحث کردند. در این نشست بر لزوم افزایش سرعت همکاری در دستیابی به اهداف مشترک نظامی و دفاعی بین سه کشور تاکید شد.

سومین نشست پاکستان، ترکیه و عربستان ماه آینده در نمایشگاه بین المللی دفاعی در «ریاض» برگزار خواهد شد.

پاکستان اعلام کرده که قصد پیوستن به برنامه ساخت جنگنده نسل پنجم با ترکیه را دارد. «جلال سامی توفکچی» معاون وزارت دفاع جمهوری ترکیه در باره این موضوع گفت: «به زودی با همتایان پاکستانی خود برای گنجاندن رسمی این کشور در برنامه جنگنده بومی "کان" گفت‌‌وگو خواهیم کرد.»

ترکیه برنامه بلندپروازانه ای برای این جنگنده دارد؛ هرچند کارشناسان می گویند، ممکن است یک دهه یا بیشتر تا عملیاتی شدن این هواپیما طول بکشد.

منابع خبری گزارش کردند که دولت آلمان نیز درصدد فروش جنگنده‌های پیشرفته «یورو فایتر» به عربستان سعودی است.

بدنه نیروی هوایی عربستان را جنگنده‌های «اف-۱۵» ساخت آمریکا شکل می‌دهند، اما خلبانان عربستانی از نظر کیفیت در حد متوسط قرار دارند. عربستان سعودی به جنگنده رافال ساخت فرانسه نیز چشم دوخته است.

تهدید کیم جونگ اون به نابود کردن کره جنوبی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ از تمام زرادخانه خود برای نابودی کامل کره جنوبی در صورت هرگونه «تحریک نظامی» از سوی سئول استفاده خواهد کرد.

 خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون روز سه‌شنبه در جریان بازدید از تأسیسات صنایع نظامی گزارش داد: «اگر جمهوری کره سعی کند از نیروهای مسلح علیه کشورمان استفاده کند یا حاکمیت و امنیت ما را تهدید کند، در استفاده از تمام زرادخانه خود و تمام نیروها و وسایلی که  داریم، در نابودی کل جمهوری کره تردید نخواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که جنایتکاران حاکم بر کره به خطای سیاست انتحاری خود با هدف مقابله با جمهوری دموکراتیک خلق کره پی نبرند، جمهوری ما بر اساس اصول مبارزه عادلانه به اقدامات خود ادامه خواهد داد.»

این تهدیدات در حالی است که کره شمالی در ۵ ژانویه تمرینات توپخانه‌ای نظامی را در نزدیکی دو جزیره متعلق به کره جنوبی انجام داد. نیروهای مسلح کره جنوبی نیز تمرینات مشابهی را در نزدیکی خط تقسیم بین دو کشور کره انجام دادند.

بر اساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در شرایطی از کارخانه‌های تسلیحات‌سازی بازدید کرد که ایالات متحده و شرکای آن انتقال تسلیحات این کشور به روسیه را محکوم کردند.

این رسانه گزارش داد که کیم همچنین بر «کاستی‌های» اخیر در تولید مهمات تاکید کرد و ضمن تاکید بر «اهمیت استراتژیک تولید تسلیحات مهم»، خواستار تعدیل مجدد شد. تصاویر کی‌سی‌ان‌ای از بازدید کیم از یک کارخانه مهمات، او را در حال بازرسی خودروهای پرتاب موشک کوتاه‌برد متحرک نشان می‌دهد.

رهبر کره‌شمالی همچنین گفت زمان آن فرا رسیده که کره‌جنوبی به‌عنوان «متخاصم‌ترین دولت» نسبت به کشورش تعریف شود.

او سئول را به تحریک رویارویی و تقویت تسلیحاتی متهم کرد و در عین حال از کشورش خواست تا توانایی‌های نظامی خود را برای دفاع از خود و بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود افزایش دهد. کیم بدتر شدن روابط بین دو کره را «مرحله جدیدی از تغییر» و «واقعیت اجتناب‌ناپذیر» توصیف کرد. رهبر کره‌شمالی گفت: «ما به هیچ وجه یک‌جانبه با قدرت بسیار زیاد در شبه‌جزیره کره رویداد بزرگی را رقم نمی‌زنیم، اما قصد نداریم از جنگ هم اجتناب کنیم.»

 نشست فوق‌العاده در عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی

منابع سیاسی عراق از نشست مهم «محمد شیاع السودانی» با گروههای سیاسی عضو ائتلاف «چارچوب هماهنگی شیعیان» در روز چهارشنبه (فردا) برای بحث در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق خبر دادند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، این نشست پس از آن برگزار می‌شود که آمریکا طی ماه های اخیر، چندین بار مواضع نیروهای الحشدالشعبی را هدف قرار داده و موجب خشم محافل عراقی شده است.

به گفته منابع سیاسی عراقی، السودانی قرار است در این نشست سران چارچوب هماهنگی را در جریان آخرین تحولات از جمله کمیته نظامی و دیپلماتیکی که برای پایان حضور نیروهای آمریکایی تشکیل شده است قرار دهد و در خصوص اثرات و تبعات اقدام برای اخراج آمریکایی‌ها با آن‌ها گفت‌و‌گو کند.

یک منبع عراقی نیز به العربی الجدید گفت که السودانی از زمان ترور «ابو تقوی السعیدی»، از فرماندهان جنبش النجباء توسط آمریکا، دیگر به گروه های عراقی برای عدم حمله به مواضع آمریکا در عراق و سوریه فشار نمی‌آورد.

ترور ابوتقوی باعث شد تا محمد شیاع السودانی آن را «پایان توجیهات حضور ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا در عراق» اعلام کند و از آغاز ترتیبات پایان حضور نیروهای این ائتلاف سخن بگوید و آن را «تعهدی برگشت‌ناپذیر» برای دولتش بداند.

در این میان «رسول راضی» از اعضای چارچوب هماهنگی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی گفت که عراق می‌تواند با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل، رسما خواستار خروج نیروهای آمریکایی شود.

در حالی که گروه‌های مسلح عراق به اقدامات و فشار برای اخراج نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهند، حملات به پایگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکایی در عراق از جمله عین الاسد و حریر همچنان ادامه دارد.

پیش از این و در روز گذشته «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که اطلاعی از تصمیم وزارت دفاع عراق درخصوص خروج نیروهای امریکایی از عراق ندارد. وی افزود که آمریکا، همچنان همکاری مستحکمی با عراق خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
منطقه وقتی امن خواهد شد که آمریکا و انگلیس گورشونو از منطقه گم کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
منطقه وقتی امن می شود که هر کس سرش تو اوضاع کشور خودش باشد.

اول به مشکلات کشور خودش بپردازد، بعداً اگر پول زیاد آورد به دیگران هم کمک کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اگر حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه نبود،
روسیه و چین و...... البته صدام حسین و قذافی و..... این منطقه را با آتش نابود می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
آمریکا با بیرون کشیدن ناو هواپیمابر آیزنهاور از دریای سرخ، دو نام رزمی - لجستیکی به اطراف آبهای یمن گسیل کرده است. این ناوها توانایی پیاده کردن 4000 تفنگدار با تجهیزات کامل رزمی در سواحل یمن را دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
10:39
مگر صدام نکرد؟ به ایران حمله نکرد؟ به کویت حمله نکرد؟ چاههای نفت کویت را به آتش نکشید؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مگر یمن ارتش داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
تا دیروز عربستان هزینه مقابله با حوثی را از جیب می داد حالا امریکا باید سرکیسه را شل کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
امریکا دست سر خاورمیانه بر نمی دارد قضیه ویتنام فرق می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بخاطر چی دولت امریکا از منافقین حمایت مالی و معنوی می کند بخاطر چی از ریگی ها حمایت می کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
چقدر اینجا نوکر و ماله کش گاوچران های آمریکایی را داریم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
تابناک لطفا در مورد این خبر که دانش مسولیت بمب گذاری در کرمان را قبول نکرده اطلاع رسانی کن ایا این خبر درسته ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
یمن مسیر صربستان را طی می کند
تا کی اجماع جهانی کامل شود
دم گوشمون سه کشور همسایه وارد ترتیبات نظامی و همکاری های نظامی در سطوح بالا هستند که می تواند تهدیدی جدی برای ایران باشد آنگاه ما درگیر شاخ و شانه کشیدن برای بزرگترین و قدرتمندترین ارتش دنیا در آنسوی جهان هستیم. بنظر شما مضحک نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
عزیزم ما همیشه سنگ بزرگ را بر می داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نه نیست.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کشورهای همسایه و مسلمان دشمن ما نیستند. عوض اتحاد با آنها پیشنهاد دشمنی با آنها و دوستی با دشمن واقعی که قصد تفرقه بین مسلمانان را دارد می کنید!!!؟ شما یا باید مزدور غرب باشید و یا در غفلت و خواب عمیق
« اقدام رزمندگان یمنی به نحوی بوده که آمریکایی ها را دستپاچه و نگران کرده است.»

دستپاچه سخت یا دستپاچه غیر سخت؟
مردم کره شمای از گرسنگی میمیرن اما بمب هسته دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مردم خیلی از کشورهای دیکه هم دارن از گرسنگی میمیرن ولی بمب اتم هم ندارن
مردم خیلی از کشورها هم از گرسنگی نمی‌میرند ولی بمب اتم هم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اون مال زمان قاجار بود عزیزم نفت سیاه بد بو
گذشت اون زمان عمو جون الان ایران هسته ایه قربونت خیلی ساله که هسته ایه مردمم هم موشکی رو میخان هم هسته ای
فردا نیایید بگید مردم مظلوم یمنااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
غیر نظامیان را بمباران نکنند نمی‌گوییم
در غزه هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
این امریکائیان رحم ندارن میزنند خرد و خمیرشون می کنند بعد اینا میان اینجا و زنجه موره میکنن که

همه حوثیها کودک بودن امریکا اونها را کشت
تمام کشورها دارند قوی می شوند پاکستان ، عربستان ،ترکیه . ایران باید هرچه سریعتر سلاح بازدارنده را به اتما م برساند . فردا دیر است. ایران قوی یعنی همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
سلاح ما تورم ۸۵ درصدی ماست .
کسی که تورم دارد قدرت نخواهد داشت
یمن... یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

فکر کنم این کشتی دختر خاله آن نفتکش های جزایر مالدیو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
شاید هم از کارائیب آمده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
غزه نابود شد
دلتون خوشه که حوثی یک فشفشه پرت میکنه
، ولی اقدام رزمندگان یمنی به نحوی بوده که آمریکایی ها را دستپاچه و نگران کرده است.

خیلی نگران شدن بیچاره ها ، خبر رسیده یمنی ها هم کاخ سفید رو حسینه کردن
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
همین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
میلیارد ها بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
آمریکا مارو تحریم کرده تو به کره شمالی و چین فحش میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مرگ بر خائن به وطن
داعش هم مسئولیت حمله تروریستی کرمان را تکذیب کرد
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اون کفتار هم بزودی از مسکو فرار میکنه و احتمالا در روسیه سفید پناهنده میشه
یمنی ها تا 3-4 سال پیش نهایتاً تفنگ «برنو» داشتند.

ببینید چه قدر در این مدت کوتاه پیشرفت کرده اند که اکنون پهباد، موشک کروز و بالستیک دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
یعنی خودشون ساختند؟؟؟
پس اینها ی پا نابغه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ناشناس 11:45

آن قدر نابغه هستند که می دانستند که نیازی به ساختن هیچ چیزی ندارند و اگر بعضی نقش ها را خوب بازی کنند صاحب همه چیز ، اعم از نقدی و غیر نقدی، خواهند شد.
سازمان ملل در گزارشی دیروز اعلام کرد که داعش و القاعده به یکدیگر نزدیک شده و از 3 سال قبل همکاریهای تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
سازمان هواشناسی بریتانیا دیروز اعلام کرد که هوا در سال 2024 از سال 2023 هم گرمتر خواهد بود.
به «رزمندگان یمنی» بگویید مواظب خودشان باشند «تروریست های سنتکام» بعضی وقت ها که «دستپاچه و نگران» می شوند به عنوان جایگزینی برای داروهای آرام بخش، ده دوازده جنازه روی دست طرف مقابل می گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
رزمندگان یمنی نه
حوثیها ی شمشیر بکمر که ۲۰درصد خاک و مردم یمن در اختیار اینهاست
حالا عراق که با حضور نیروی های امریکایی موافقت کرد خیط می شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کد خدا نباشد ؛ داعش ۳ روزه کل عراق را تصرف خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
10:51
شبت بخیر/ داعش رو خود آمریکا درست کرده
آمریکا نباشه ته مونده داعش یه روزه جمع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱۰:۵۱ ناشناس

این حرف ها را نزنید. مگر یادتان رفته وقتی ما داشتیم ابوبکر بغدادی را در آن تونل می کشتیم آمریکایی ها چقدر سعی کردند او را ازچنگ ما نجات دهند؟
« آمریکا طی ماههای اخیر چندین بار مواضع نیروهای الحشدالشعبی را هدف قرار داده»

چه غلط ها! آمریکا جرأت ندارد به مرغ و خروس نیروهای حشد الشعبی هم نگاه چپ بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اگر بوش صدام را نکشته بود هنوز در عراق بود و دمار امثال حشد الشعبی و غیره را درمیاورد
واقعا این عراقیها نمک نشناسن
باز دمشون گرم آبروداری کردند کی فکرشو میکرد پابرهنه گان یمنی دنیا رو به زانو دربیارن
خدا رو چی دیدی یه روز نیروی حماس که الان با غیرت جلوی این وحوش وایستادن یه روزی مثل یمن کل خاورمیانه به دست بگیرن به امید خدا
الجزیره هم، مثل بعضی سایت ها و خبرگزاری های خودمان، علاوه بر واحدهای ضد تانک در غزه کم کم دارد به نیروی دریایی هم مجهز می شود.
اگر پیشرفت متوازن نباشد به درد نمی خورد اگر بمب اتم هم داشته باشی ولی مردمت گرسنه باشند پشزی ارزش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بمب اتم امروزه هیچ کاربردی ندارد
هیچ کشوری جرات کاربردش را ندارد
امریکا زور ارتشی و نظامی در قسمتهای دیگر دارد بمب اتم که سودی نداره دوسرباخته

الان هم فقط مدودف ببو گلابی داره دنیا را تهدید هسته ای میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ناشناس ۱۱:۵۸ وقتی همراه با اورانیوم یا پولوتونیوم از فلز کبالت هم استفاده بشه و روی بالستیکی وارد جو میشه نصبش کنی ، حتی آمریکا هم با تمام قدرتش در مقابلت جرات هیچ اقدامی را نخواهد داشت
این سه کشور بزرگ منطقه مطمئنا به خاطر اسرائیل که با هم متحد نشدند بلکه به خاطر مهار ایران است. ما باید تنش با کشورهای قدرتمند را کم کنیم و به فکر چاره باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اگر انها بخاطر ایران متحد شده باشند به اشاره همان کشورهای باصطلاح قدرتمند بوده است
دمتان گرم دمتان گرم هر کشتی که خواست رد شود بزنید و بترکانید . جو بایدن و دموکراتها همان روز اول حوثی ها را از لیست تروریستس خارج کردند برای اینکه عربستان را بچزانند حالا اینقدر ناو جنگی بفرستند تا خسته شوند
درود بر سپاهیان اخرالزمانی یمن
خوب کاری میکنن دیگی واسه ما نجوشه باید سر غربگدا توش بجوشه
تا جو بایدن و دموکرات های کثیف سرکار باشند اوضاع در سراسر دنیا بهمین منوال خواهد بود. بلبشو و ناآرامی
با سلام. الحمدالله رب العالمین أنصار الله یمن همه چیز دارند موشک و پهپاد ساخته اند. مرحوم حاج قاسم گفته بود یمنی ها هرچی دارند از خودشان است و از ما (ایرانی ها) هم با استعداد ترهستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست