بازدید 12005
با تحولات منطقه و جهان

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی کرمان/ درخواست شورای امنیت از یمن برای توقف حملات در دریای سرخ/ واکنش ارتش اسرائیل به اقدام تروریستی کرمان

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی کرمان، درخواست شورای امنیت از یمن برای توقف حملات در دریای سرخ، واکنش ارتش اسرائیل به اقدام تروریستی کرمان، حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «التنف» و هشدار مصر درباره گسترش درگیری در منطقه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 04 January 2024

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی کرمان/ درخواست شورای امنیت از یمن برای توقف حملات در دریای سرخ/ واکنش ارتش اسرائیل به اقدام تروریستی کرمان

بین الملل تابناک: نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی کرمان، درخواست شورای امنیت از یمن برای توقف حملات در دریای سرخ، واکنش ارتش اسرائیل به اقدام تروریستی کرمان، حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «التنف» و هشدار مصر درباره گسترش درگیری در منطقه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی کرمان

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی اقدام تروریستی روز چهارشنبه، ۱۳ دی ماه کرمان به شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان نامه نوشت. 

در این نامه آمده است: با اندوه عمیق، مایلم یکی دیگر از حملات تروریستی دلخراشی را که امروز مورخ سوم ژانویه ۲۰۲۴ در ایران رخ داد را به اطلاع دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت برسانم. این اقدام مذموم با دو انفجار تروریستی در نزدیکی محل دفن سردار قاسم سلیمانی در شهر کرمان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت وی، عمداً مردم بی‌گناه را هدف قرار داد. در حال حاضر حداقل ۱۰۳ تن از جمله کودکان و زنان شهید و جان باختند و ۲۱۱ تن مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها نیز وخیم است.

این نامه می‌افزاید: در حال حاضر، تحقیقات همه جانبه برای شناسایی و دستگیری عاملان و سازمان‌دهندگان این جنایت هولناک ادامه دارد. همزمان، جمهوری اسلامی ایران متعهد به استفاده از تمامی سازوکارهای موجود برای اطمینان از پاسخگو کردن مسؤولان و همدستان آن‌ها در این اقدام شنیع تروریستی است.

در این نامه عنوان شده ‌است: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع تروریستی را به صراحت محکوم می‌کند و در پیگیری عدالت برای قربانیان این حادثه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله تروریستی وحشتناک را فوراً و صراحتاً محکوم کنند. این درخواست با مواضع تزلزل‌ناپذیر دبیرکل و رویه تثبیت‌ شده شورای امنیت در محکومیت صریح تروریسم و به رسمیت شناختن آن به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه‌ها همخوانی دارد.

در این نامه همچنین اعلام شده است: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم و با تجربه مستقیم پیامدهای فاجعه‌بار آن، همچنان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمانسوز استوار است.

درخواست شورای امنیت از یمن برای توقف حملات در دریای سرخ

کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، بامداد پنجشنبه جلسه‌ای برای بررسی وضعیت امنیتی در دریای سرخ و تنگه «باب المندب» برگزار کردند.

نماینده آمریکا در این نشست مدعی شد: «ایران ممکن است برای حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ، سلاح در اختیار حوثی‌ها قرار داده باشد. از حوثی‌ها می‌خواهیم حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کنند. شورای امنیت به حوثی‌ها هشدار بدهد که حملات خود را پایان دهند.»

نماینده روسیه ضمن «بسیار نگران‌کننده» خواندن وضعیت دریای سرخ گفت: «آنچه در دریای سرخ رخ می‌دهد، نتیجه مستقیم خشونت در غزه است. آمریکا از وتوی خود در شورای امنیت استفاده می‌کند تا کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها در غزه را تضعیف کند.»

وی با درخواست از ارتش و نیروهای مسلح یمن برای قطع حملات به کشتی‌های صهیونیستی، افزود: «ما حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم می‌کنیم، زیرا این حملات امنیت کشتیرانی را تهدید می‌کند.»

این دیپلمات روس ضمن اشاره به تشدید تنش‌ها در غرب آسیا در پی اقدامات آمریکا و متحدانش از جمله ایجاد اتحاد دریایی در دریای سرخ، توضیح داد: «آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد، اعضای شورای امنیت را به گروگان می‌گیرد و از تصویب قطعنامه‌ای برای آتش‌بس فوری در غزه جلوگیری می‌کند.»

او همچنین اضافه کرد: «تقویت تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه در یمن و آتش‌بس در غزه به علل اصلی تشدید تنش کنونی در دریای سرخ می‌پردازد.»

در ادامه این نشست، نماینده انگلیس با درخواست از ارتش یمن برای توقف حملات به کشتی‌های صهیونیستی، ادعا کرد: «حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ امنیت غذایی جهانی را تهدید می‌کند.»

نماینده چین نیز ضمن ابراز نگرانی از توقیف و حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ، تصریح کرد: «تنش کنونی در دریای سرخ جلوه‌ای از گسترش درگیری در غزه است و باید آتش‌بس حاصل شود.»

نماینده فرانسه با محکوم کردن عملیات‌ ارتش یمن، مدعی شد: «۱۵ درصد تجارت جهانی مستقیم توسط حوثی‌ها تهدید می‌شود و ما آنها را مسئول تشدید تنش در منطقه می‌دانیم».

سپس، نماینده الجزایر در این نشست، خواستار حفظ خویشتن داری و پرهیز از تشدید اوضاع در دریای سرخ شد.

نماینده اکوادور در سازمان ملل نیز گفت: «حملات در دریای سرخ بر کشتیرانی در کانال سوئز تأثیر گذاشت که شریان مهمی برای تجارت بین‌المللی است.»

در ادامه، نماینده رژیم جعلی صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه ایران، اظهار داشت: «زمان اعمال تحریم‌ها علیه حوثی ها و کسانی است که از آنها حمایت سیاسی و مالی می‌کنند.»

وی که نماینده رژیمی است که طی بیش از دو ماه اخیر حداقل ۲۲ هزار فلسطینی را در نوار غزه به خاک و خون کشیده، مدعی شد: « ایران حامی شماره یک تروریسم در جهان است و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و باید با نقش مخرب آن مقابله کنیم.»

واکنش ارتش اسرائیل به اقدام تروریستی کرمان

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره حادثه تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان خودداری کرد و گفت که تمرکز ارتش روی جنگ با حماس است.

 این مقام صهیونیست گفت که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به عملیات زیر زمینی و روی آن در خان‌یونس ادامه می‌دهند و این عملیات زمان خواهد برد.

وی افزود که ارتش به تلاش‌ها و فشار نظامی برای بازگرداندن همه اسرای صهیونیستی ادامه می‌دهد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم هیچ نظری درباره حادثه تروریستی در شهر کرمان ندارد و تمرکز روی جنگ علیه حماس است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «التنف»

شبکه «المیادین»، شامگاه روز چهارشنبه خبر داد، پایگاه آمریکایی «التنف» در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

لحظاتی بعد از اعلام این خبر، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای رسما مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حمله در حمایت از مردم غزه انجام شده است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که این عملیات با استفاده از پهپاد انجام شده و نیروهای مقاومت عراق به حملات خود علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه ادامه خواهند داد.

مقاومت اسلامی عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی  در غزه می‌داند و به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را مورد حمله قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق همچنین پیشتر اعلام کرده بود که بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی و سکوی گازی کاریش در دریای مدیترانه را هدف قرار داده است.

هشدار مصر درباره گسترش درگیری در منطقه

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در حاشیه دیدار «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور با هیأت آمریکایی، درباره خطرات گسترش دامنه درگیری در منطقه در پی تحولات اخیر جنگ در نوار غزه هشدار داد. 

ابوزید گفت که شکری امروز میزبان هیأت هشت نفره از اعضای سنا و نمایندگان آمریکا بود و وی در این دیدار بر ماهیت راهبردی شراکت بین مصر و آمریکا تأکید کرد.

شکری تصریح کرد که مصر تمایل به ادامه همکاری با آمریکا و توسعه این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری و نظامی را دارد. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه مصر در خصوص تحولات غزه بر ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه برای رفع نیازهای مردم این منطقه و لزوم برقراری آتش‌بس در غزه و نیز مخالفت کامل مصر با کوچاندن اجباری فلسطینیان یا حذف آرمان فلسطین تأکید کرد. 

وی همچنین ایفای نقش موثر طرف‌های بین‌المللی از جمله آمریکا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را ضروری خواند. 

ابوزید همچنین گفت که تحولات اخیر خطرات تحقق سناریوی گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه را آشکار کرد. 

وی همچنین امنیت دریانوردی در دریای سرخ را برای تجارت جهانی ضروری دانست. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۵
مغز براندازان هم اکنون
کار روسیه، چین، طالبان، تجزیه طلبان شرق و غرب و ..... میتونه باشه ولی قطعا کار اسراییل و آمریکا نیست.

مغز براندازان تا پریروز
انتقام سخت‌ چی شد پس.

تشخیص
تعویض مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
اسراییل اگه بگه ... خوردم هم فایده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
داعش و وهابیون متهم اصلی این ماجرا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
هر گونه اتهام زنی به این و آن، بدون مدرک و سند، تنها موجب کاهش حساسیت مردم نسبت به این ماجرا می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
مسئولان امنیتی باید پاسخگو باشند که چرا تمهیدات لازم برای برقراری این مراسم را نیاندیشیده بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
مردم خواستار دادن شعار و اتهام زنی بدون مدرک مسئولان نیستند.

مردم خواستار روشن شدن ماجرا و اجرای عدالت در مورد عاملان این حادثه تروریستی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
نوع عملیات تروریسیتی صورت گرفته با سوابق عملیاتهای تروریسی صورت گرفته توسط اسراییل مطابقت ندارد.
این حادثه که «ترور کور» و بی هدف و صرفاً برای کشتار مردم بی دفاع بود، شبیه عملیات صورت گرفته توسط گروه های وهابی در رژه نیروهای نظامی در اهواز، حمله به ساختمان مجلس در تهران، حمله به بارگاه امام در بهشت زهرا، 2 بار حمله به شاهچراغ در شیراز، حمله به بارگاه امام هشتم در مشهد و...... است.
علی کریمی ذات کثیف خودش رو نشون داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است
عادل فردوسی پور کجاست؟
همشهریاش بودن این مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
انسانم آرزوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
چ ربطی داره؟ حالت خوبه؟ پماد بدم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
واقعا شماها دیوانه شدید، آخه شهدای عملیات تروریستی کرمان چه ربطی داره به مجری سابق برنامه ورزشی نود؟
با سلام وعرض تسلیت به مردم کرمان وایران

ما نمی دانیم این نامه چه زمانی برای دبیرکل تهیه شده، ولی دبیرکل سازمان ملل واتحادیه اروپا این حادثه را محکوم کردند. لذا بهتر است اول در داخل، از مسئولین امنیتی مطالبه کنیم.چرا امنیت این مراسم تامین نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
اروپا کشتار مردم غزه را هم محکوم می کند اما بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان ادامه جنگ هستند. و حتی بهش کمک هم می کنند مانند انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
نوشتن این نامه به بلیرکل سازمان ملل کار نابخردانه ای بود زیرا اولا هنوز عامل این جنایت معلوم نشده و ثانیا نوعی اعتراف غیرمستقیم به ضعف دستگاه اطلاعاتی کشور است
بجای نامه به شورای امنیت در نحو اداره کشور تجدید نظر کنید . این چه روشی است که کشور از هر طرف مورد هجوم انواع خطراط واقع شده وهروز یک حادثه و تشیع و شعار های بیهوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
بنده خدا شورای امنیت چکار کنه وقتی نمی تونه جلوی وتوی آمریکا را بگیره و نگزاره ۱۲ میلیون آدم بیگناه در غزه کشته نشوند
این علی کریمی چقدر کودنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
بدون شک از تو بیشتر میفهمه

تابناک چرا به اسانامه خودت عمل نمیکنی؟ نوشتی متون حاوی توهین منتشر نمیشه بعد داری این کارو انجام میدی؟!
انصاف داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
اسم آدم های بی ارزش را این قدر نیارید اینجا. اون هم داره از خون مردم پول در میاره و زندگی پست خودشو ادامه میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
عوضش اسماعیل هنیه خیلی باهوشه
نامه به شورای امنيت سازمان ملل چه دردی درمان می‌کند اصولا امنيت کشور به دست ماموران انتظامی است سازمان ملل نمی‌تواند مامور حفاظتی در ایران جایگزین نماید
جالبه که روسیه عزیز و موذی در سازمان ملل کار حوثی ها را در دریای سرخ محکوم کرده.... یعنی دورو تر و پلیدتر از روس ها وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
این اخبارو از کجا اومده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی