بازدید 3596
۵

روزانه ۱۵۰ نوزاد در اصفهان متولد می‌شود

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: روزانه به طور متوسط ۱۵۰ نوزاد در اصفهان متولد می شود.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 03 January 2024

به گزارش «تابناک»> مجتبی یکتامنش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا کنون در کشور سرشماری انجام نشده است، افزود: جمعیت فعلی استان اصفهان ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر است. نرخ رشد جمعیت استان اصفهان ۱.۳ است، این عدد در کشور ۱.۶ است و جایگاه کشوری اصفهان رتبه ۲۵ است.

وی افزود: این کاهش فرزندآوری موجب مسائل جمعیتی در راهبرد سیاستی کشور می‌شود و این در حالی است که در سال ۹۴ اصفهان جزو استان‌های پر جمعیت محسوب می شد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار و ۷۰۸ ولادت در استان اصفهان رخ داده است که به نسبت سال گذشته ۲.۱۲ کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت استان اصفهان بین ۳۰ تا ۶۴ و ۱۲ درصد بالای ۶۴ سال هستند که در طی ۱۵ سال آینده وارونگی جمعیت سالمند را در استان خواهیم داشت.
یکتامنش ادامه داد: روزانه حدود ۷۵ نفر در اصفهان نیز فوت می‌کنند.

وی گفت: حدود ۳۵۰ گواهی تجرد جهت مهاجرت به خارج کشور از ابتدای سال تا کنون صادر شده است که کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها آقایان هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیان داشت: میانگین سن ازدواج در استان اصفهان در مردان ۲۹.۱۴ و در زنان ۲۵.۲۷ و میانگین سن طلاق نیز ۴۰.۴۸ سال است.

وی در مورد چند قلوزایی‌های ثبت شده افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۴۰ دوقلو، ۴۰ سه قلو و ۶ مورد چهار قلو در اصفهان به دنیا آمده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
ازاین یکصدوپنجاه کودک صدتاشون افغانی هستن چیزی که بدنیست تحقیق کنیدتابفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
صد در صد درسته. مسئولین پنهان کاری می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
بلکه هم بیشتر از صد تا شون افغان هستند خود عکس گویاست
خیلی زیاده
اکثرا افغان هستند. این اتباع محترم چی از جون ما میخوان؟ چرا باید مالیاتشو ما بدیم بهرشو اینا ببرن؟ باید بجای لایحه حجاب و امثالهم یه یه قانون راجع بع اتباع مجاز و غیر مجاز تصویب بشه غیر مجازها سریعا اخراج و مجازها موظف به پرداخت مالیات های سالانه جهت بهره برداری از امکانات خورد و خوذاک و کار و امکانات درمانی شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست