بازدید 3054

گوترش حمله اوکراین به غیرنظامیان روسیه را محکوم کرد

دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله اوکراین به شهر مرزی «بلگورود» روسیه اعلام کرد که تهاجم به غیرنظامیان ناقض حقوق بین‌الملل است و باید محکوم و متوقف شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳ 31 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از تاس، دفتر گوترش شنبه شب گفت: حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است. این حملات غیرقابل قبول است و باید فورا پایان یابد.

وزارت دفاع روسیه شنبه اعلام کرد: امروز رژیم کی‌یف طی حمله‌ای ترکیبی با استفاده از ۲ موشک «اولخا» (Olkha) مجهز به کلاهک‌های خوشه‌ای ممنوعه و موشک‌های موسوم به «خون آشام» (Vampire) شهر بلگورود را هدف قرار داد.

این وزارتخانه افزود: حمله اوکراین به بلگورود با مهمات خوشه‌ای بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

بر اساس آخرین آمار وزارت شرایط اورژانسی روسیه، تاکنون ۱۴ نفر کشته و ۱۰۸ نفر زخمی شدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه گفت: انگلیس در پشت این حمله تروریستی قرار دارد. لندن با هماهنگی آمریکا، حکومت کی‌یف را به انجام اقدامات تروریستی تحریک می‌کند، زیرا می‌داند که ضدحمله اوکراین شکست خورده است.

در همین حال، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی حمله اوکراین به شهر بلگورود، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد. قرار است این جلسه امشب برگزار شود.

وی ادامه داد: ما همچنین از نماینده دائم جمهوری چک در سازمان ملل درخواست کرده‌ایم برای توضیح دربراه کمک‌های تسلیحاتی کشورش به اوکراین که برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده است، در این جلسه حضور داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی