بازدید 3122
۳

افزایش شمار قربانیان حمله اوکراین به بلگورود

وزارت فوریت‌های پزشکی روسیه در گزارشی اعلام کرد که تعداد قربانیان ناشی از تهاجم موشکی امروز ارتش اوکراین به شهر بلگورود روسیه به ۲۰ نفر افزایش یافت و ۱۱۱ غیرنظامی دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸ 31 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزارت فوریت‌های پزشکی روسیه روز شنبه اعلام کرد که در حمله امروز (شنبه) ارتش اوکراین به مرکز شهر بلگورود ۲۰ تن از جمله یک کودک کشته و ۱۱۱ نفر زخمی شدند.

در پی تهاجم موشکی امروز کی یف به بلگورود، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه‌ای بلگورود در گزارشی اعلام کرد که یک منطقه مسکونی هدف قرار گرفته و در یک پست تلگرامی از ساکنین این شهر خواست تا به پناهگاه‌ها بروند.

منطقه بلگورود که در شمال اوکراین واقع است و به مانند سایر مناطق مرزی روسیه طی سال جاری میلادی هدف گلوله باران مستقیم و حمله موشکی متناوب ارتش اوکراین قرار گرفت.

گفتنی است، تصاویر منتشر شده در سانه‌های خبری حاکیست که دست کم سه خودرو در جریان این حمله‌ها دچار حریق شدند و منابع خبری با انتشار تصاویر دیگری از بلند شدن دود سیاه غلیظ در آسمان شهر بلگورود در جریان این حمله گزارش دادند.

در خبری مرتبط، روزنامه کومرسانت به نقل از یک منبع نزدیک به کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که موشک‌های شلیک شده از یک سامانه راکتی چندگانه در منطقه خارکوف، یک میدان مرکزی، یک مرکز خرید، ساختمان‌های مسکونی و یک خودرو را هدف قرار دادند.

اما رسانه اوکراینی RBC به نقل از منابع آگاه نوشت که نیروهای اوکراینی مواضع نظامی در بلگورود را در واکنش به بمباران شهرهای اوکراین توسط روسیه در روز قبل، هدف قرار دادند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه در ساعات ابتدایی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کی یف با ۲ موشک «اولخا» و مهمات خوشه‌ای و گلوله‌های پرتابگر راکت چندگانه «ومپایر» به بلگورود حمله کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای پدافند هوایی روسیه موشک‌های اولخا و اکثر گلوله‌های پرتابگر راکت چندگانه ومپایر را رهگیری کردند و طی این تهاجم موشکی ارتش اوکراین، چندین گلوله و قطعات مهمات خوشه‌ای به بلگورود اصابت کرد.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: رژیم کی یف با ارتکاب به این جنایت، سعی می‌کند توجه افکار عمومی را از شکست‌های خود منحرف کرده، ما را به اقدامات مشابه تحریک کند. ما تاکید می‌کنیم که نیروهای مسلح روسیه فقط علیه تأسیسات نظامی اوکراین و زیرساخت‌های مرتبط با آن عمل می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: حمله به بلگورود بدون مجازات نخواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
چیزی که عوض داره گله نداره. وقتی با پهپاد شاهد کیف رو میزنن چرا با پهپاد مایکل مسکو رو نزنن؟!
هدف قرارداد غیرنظامیان به معنای شکست است
روح خبیث آمریکا آرام آرام از کالبد اکراین مشخص میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی