بازدید 5897
با تحولات منطقه و جهان

حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه/ هشدار فوری انصارلله یمن به آمریکا / حمله به دو پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه/ تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره دولت موقت طالبان

حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه، هشدار فوری انصارلله یمن به آمریکا، حمله به دو پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه، تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره دولت موقت طالبان و حمله موشکی به جولان اشغالی سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 30 December 2023

حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه/ هشدار فوری انصارلله یمن به آمریکا/ حمله به 2 پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه/ تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره دولت موقت طالبان

بین الملل تابناک: حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه، هشدار فوری انصارلله یمن به آمریکا، حمله به دو پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه، تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره دولت موقت طالبان و حمله موشکی به جولان اشغالی سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه

بامداد شنبه، منابع خبری از حمله هوایی به منطقه البوکمال واقع در مرز سوریه و عراق خبر دادند؛ حمله هوایی به منطقه مرزی البوکمال واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه انجام شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد، این حمله هوایی توسط آمریکا انجام شده و تا کنون ۵ تن در این حمله کشته شدند؛ هنوز منابع رسمی سوریه گزارشی درباره انجام این حمله و عامل احتمالی آن منتشر نکرده‌اند.

هشدار فوری انصارلله یمن به آمریکا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به آمریکا نسبت به تشدید تنش‌ها علیه یمن یا مشارکت دادن کشورها به حفاظت از کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

روز جمعه، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، به آمریکا نسبت به عواقب هرگونه تشدید تنش علیه کشور و مردم یمن هشدار داد.

سرتیپ سریع در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت: در این مرحله مهم از تاریخ مردم یمن و تاریخ ملت عربی و اسلامی، نیروهای مسلح یمن موارد زیر را تایید می‌کنند: هشدار اول نیروهای مسلح یمن به دشمن آمریکایی نسبت به عواقب هر گونه تشدید تنش علیه کشور و مردم ما و هشدار دوم ما به همه کشورهایی است که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند، آنها را به حفاظت از کشتی‌های دشمن صهیونیستی بکشانند.

وی تاکید کرد: موضع یمن در قبال مساله فلسطین، استوار و اصولی است و صرف نظر از تحولات و اینکه چالش‌ها چقدر بزرگ باشند، تغییر نخواهد کرد.

سرتیپ سریع افزود: نیروهای مسلح یمن از نظر نظامی برای مقابله با هرگونه تجاوز به کشور و مردم یمن کاملا آماده هستند.

سرتیپ سریع خطاب به واشنگتن گفت: باید هشدارهای رهبر جنبش انصارالله را در نظر بگیرید.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن تاکید کرد، آمریکا در صورت حمله به یمن، هدف مستقیم خواهد بود و اشاره کرد که آمریکایی‌ها جدی بودن این هشدار را می‌دانند.

این اقدام پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی و منطقه‌ای از تشکیل ائتلاف دریایی با هدف جلوگیری از هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی توسط یمن که به سمت فلسطین اشغالی می‌روند، خبر دادند.

حمله به دو پایگاه آمریکایی دیگر در عراق و سوریه

پایگاه آمریکایی «الشدادی» در شمال شرق سوریه و پایگاه آمریکایی «حریر» شمال عراق شامگاه روز جمعه هدف حمله قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای، مسئولیت حمله نخست به پایگاه آمریکایی الشدادی را بر عهده گرفت و تاکید کرد که این حمله در حمایت از مردم فلسطین انجام شده است.

لحظاتی بعد از انتشار این بیانیه، شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد، پایگاه آمریکایی حریر در کردستان عراق هدف حمله قرار گرفته است. با این حال، تا لحظه انتشار این گزارش هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

 رسانه‌های عراقی و سوری درباره تلفات احتمالی ناشی از این حملات و میزان خسارات وارده به پایگاه آمریکا جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره دولت موقت طالبان

شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی کشورهای امارات و ژاپن را درباره نحوه تعامل با دولت موقت افغانستان با اکثریت آرا تصویب کرد.

این قطعنامه ۱۳ رای از ۱۵ رای اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل را کسب کرد و دو کشور روسیه و چین از اعضای دائم شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

نمایندگی امارات در سازمان ملل متحد اعلام کرد: این قطعنامه روند مشخص شده در ارزیابی مستقل در مورد افغانستان، از جمله از طریق ایجاد یک نماینده ویژه سازمان ملل برای ترویج اجرای توصیه های ارزیابی  را دنبال می کند.

به گفته نماینده امارات، این قطعنامه تاکید می کند که هدف از این روند، صلح افغانستان در داخل و با کشورهای همسایه آن، ادغام کامل دوباره در جامعه بین المللی، با مشارکت امن، کامل، برابر و معنادار زنان افغان است.

نماینده ژاپن نیز گفت که این قطعنامه، راهبردی جدید در مورد مسائل مختلف افغانستان برای «تعامل هماهنگ جامعه جهانی در مورد افغانستان» ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه افغانستان با چالش‌های عمده‌ای مواجه بوده و جامعه جهانی متعهد به همکاری است، گفت: ما در مورد افغانستان امسال (۲۰۲۳) متحد مانده‌ ایم و امیدواریم این روند در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا کند.

این قطعنامه بر تعهد قوی خود به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان تاکید کرده و به حمایت مستمر خود از مردم افغانستان ادامه می دهد.

این قطعنامه بر حمایت خود از یک افغانستان صلح آمیز، باثبات، مرفه و فراگیر تاکید و بر نقش ضروری زنان در جامعه افغانستان و بر اهمیت مشارکت کامل، برابر، معنادار و ایمن زنان و حمایت از حقوق بشر از جمله حقوق زنان، کودکان، اقلیت ها و افراد در شرایط آسیب پذیر تاکید می کند.

این قعطنامه با اذعان به اینکه سلامت، رفاه و امنیت مردم افغانستان بر کل منطقه و فراتر از آن تأثیر می گذارد، از دبیرکل درخواست می کند با مشورت اعضای شورای امنیت، بازیگران و ذینفعان سیاسی مرتبط با افغانستان از جمله مقامات ذیربط، زنان افغان و جامعه مدنی و نیز منطقه و جامعه جهانی، یک نماینده ویژه برای افغانستان تعیین کند.

دبیرکل سازمان ملل هشتم نوامبر ۲۰۲۳ گزارش فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل در امور افغانستان را درباره «تعامل سازمان ملل و جامعه جهانی با حکومت طالبان» را به شورای امنیت ارائه کرد که بر ایجاد حکومت فراگیر، صلح پایدار و توسعه‌ اجتماعی در افغانستان و نیز بر «گفت‌وگوی ملی» تأکید شده است.

در قطعنامه ۲۶۷۹ شورای امنیت از دبیرکل سازمان ملل ارزیابی مستقلی به عنوان «توصیه ‌های آینده‌ نگر برای رویکرد یکپارچه و منسجم» در مورد افغانستان شده بود.

از جمله پیشنهادهای این گزارش، ارائه «یک نقشه راه» برای مشارکت سیاسی با هدف «ادغام کامل» افغانستان در جامعه جهانی است که با انتقادات بسیاری از سوی مخالفان دولت موقت افغانستان (طالبان) مواجه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۸
انصار الله با همین دست فرمون بره جلو هم عربستان مجبوره احترام آنها را که بیرق غیرت عربی را بدست گرفته اند داشته باشه و هم گروه های معارض انصارالله در موضع ضعف قرار می گیرند و هم همدستی آمریکا و اسرائیل را بیشتر عیان می کند آمریکا انقدر خوار شده است که نقش مزدور و نوچه را برای اسرائیل بعهده گرفته . عزت و خواری دست خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
حوثی ها از همان دهه شصت میلادی که به طرفداری از عربستان در برابر نیروهای طرفدار جمال عبدالناصر می جنگیدند تا حالا چند جنگ داخلی بزرگ و طولانی را با همین «دست فرمون» آمده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
کشور مانیز با این تفکر چهل وپنج سال است از مردم فلسطین حمایت می کند ولی کسی نیست از ما پشتیبانی بکند. ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
۱۱:۰۶

آن وقت این را حسنشان حساب می کنید که همیشه به خاطر کشمکش های سیاسی بین قدرت های منطقه، این ها در حال جنگ داخلی باشند و مردمشان همیشه گرسنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
داش، با این دست فرمون که حوثی ها دارن میرن در بهترین حالت مقصدشون تو در و دیواره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
فردا نیایی بگی مردم مظلوم یمن ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
به همین خیال باش
این اواخر معادله پنج کشته در برابر یک مجروح را هم نیروهای مقاومت قبول کرده اند هم آمریکایی ها. یک بازی برد-برد برای طرفین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
عقل کل
«حمله هوایی آمریکا به ابوکمال سوریه»

نیروهای مقاومت در عراق و سوریه یا باید سلاح های ضد هوایی به دست آورند و یا سخنگوی حماس را یک مدت به پایگاه هایشان ببرند تا روزی ده دوازده تا هواپیمای آمریکایی را سرنگون کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
تو خلبان های امریکایی رو با عربستانی یکی میدونی؟؟؟
عربستانی ها دارن ابهت اف 15 رو خدشه دار میکنن
ولی خلبانان امریکایی بهترین اموزش ها رو دیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
وقتی فیلم زیاد میبینی
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
باشه بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
به طرز عجیبی گرفتار تخیلات شده اید
آمریکای کثیف کی گورتو از منطقه ما گم میکنی هر چی کثافت و جنایته پشت سرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
با بزگترت درست صحبت کن
ادب دتشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
هر وقت روسیه و چین نحس و غارتگر گورشان از مملکت ببرند بیرون و قرارداد ننگین شکسته بشه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
عجب غربگدهای وطن فروش دمی برای آمریکای جنایتکار تکان می دهندآیا به شما انسان با وجدان می گویند آیا کشتار بیش از ۲۰ هزار زن و کودک فلسطینی که توسط فرماندهان و تدارکات آمریکایی در حال انجام هست .دیگر دفاعی از آمریکایی جنایتکار می ماند که شماها در حال حمایت از این ابر جنایتکار قرن هستید پس انسانیت شماها کجا رفته است.
حوثی های یمن که توانایی جنگ مستقیم با آمریکا را دارند، نمی خواهند قبلش آن نصفه بزرگتر یمن را که دست دولت منصور هادی و دیگران است تصرف کنند تا دولت قانونی یمن شناخته شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
صحبت از نصف بزرگتر و نصف کوچکتر نیست بحث بر سر مناعت طبع و بزرگواری ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
ناشناس 11:04

منظورتان از مناعت طبع همان کاسه گدایی است که مدتهاست جلوی سازمانهای بین المللی از جمله برنامه جهانی غذا دراز کرده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
یمن بمدت چندین دهه لقب فقیرترین کشور عربی را به خود اختصاص داده ، با همین مناعت طبع و خارج شدن از سلطه عربستان روزهای بهتری در انتظارشان است
به نظرم آمریکا وقتی افغانستان را تخلیه کرد بو برده بود که روسیه قرار است بزودی به اوکراین حمله کند در نتیجه از افغانستان خارج شد تا توانش در عراق که به مرزهای اروپای شرقی نزدیکتر است را مضاعف کند و اکنون حضور جدی تر آمریکا را در عراق شاهدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
خیال پردازی
زدن بو کمال یعنی همون چیزی که داعش دنبالش بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
داعش؟؟؟؟؟
کار دنیا برعکس شده یمن به آمریکا هشدار میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی