بازدید 6409
با تحولات منطقه و جهان

حمله پهپادی به یک کشتی در تنگه باب المندب/ حمله هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق/ اعلام امضای طرح صلح یمن در عربستان در ماه آینده/ حملات جدید اسرائیل به دو فرودگاه سوریه

حمله پهپادی به یک کشتی در تنگه باب المندب، حمله هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق، اعلام امضای طرح صلح یمن در عربستان در ماه آینده، حملات جدید اسرائیل به دو فرودگاه سوریه و وقوع تظاهرات و ناآرامی‌های دوباره در صربستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 26 December 2023

حمله پهپادی به یک کشتی در تنگه باب المندب/ حمله هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق/ اعلام امضای طرح صلح یمن در عربستان در ماه آینده/ حملات جدید اسرائیل به ۲ فرودگاه سوریه

بین الملل تابناک: حمله پهپادی به یک کشتی در تنگه باب المندب، حمله هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق، اعلام امضای طرح صلح یمن در عربستان در ماه آینده، حملات جدید اسرائیل به دو فرودگاه سوریه و وقوع تظاهرات و ناآرامی‌های دوباره در صربستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله پهپادی به یک کشتی در تنگه باب المندب 

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد، گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در غرب بندر الحدیده واقع در غرب یمن دریافت کرده‌ است.

شبکه الجزیره گزارش داد، سازمان تجارت دریایی انگلیس گفته‌ است، حدود ۵۰ مایل دریایی بندر الحدیده که تحت کنترل ارتش این کشور است، حادثه ای در نزدیکی تنگه باب المندب گزارش شد.

چند روز پیش نیز نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد، گزارشی در مورد حادثه‌ای در تنگه باب المندب در ۴۵ مایلی جنوب غربی بندر الصلیف در الحدیده و همچنین حملات پهپادی در نزدیکی یک کشتی در حوالی باب المندب در غرب الصلیف دریافت کرده است.

حمله هوایی آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله عراق

پنتاگون از حمله هوایی به مواضع گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق در پاسخ به زخمی‌شدن سه نظامی خود در حمله پهپادی عصر دوشنبه به پایگاه «حریر» خبر داد.

روز سه‌شنبه، ارتش آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه از حمله به سه تاسیسات متعلق به گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق و گروه‌های وابسته به آن، در پاسخ به سلسله حملات علیه پایگاه‌های آمریکا از ۱۷ اکتبر تاکنون خبر داد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا، مدعی است این حملات همچنین در پاسخ به حمله پهپادی روز دوشنبه به پایگاه حریر، محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه کردستان عراق بوده که در پی آن سه نظامی مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

آستین مدعی شد: «بگذارید شفاف صحبت کنم؛ رئیس‌جمهور و من در راستای اقدام لازم برای دفاع از ایالات متحده، نیروها و منافعمان تردید نخواهیم کرد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعا کرد: «در حالی که به دنبال افزایش تنش در منطقه نیستیم، برای انجام اقدامات ضروری بیشتر جهت محافظت از افراد و تاسیسات خود، کاملا آماده و متعهد هستیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که واشنگتن تمام قد از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده است و گروه‌های مقاومت نیز در پاسخ به آن، پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند.

«اریک کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام نیز مدعی شد، این حملات به منظور «پاسخگو کردن» گروه‌هایی که مستقیم در حملات علیه نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه نقش دارند، انجام شده و هدف از آن «کاهش تونایی آن‌ها برای ادامه‌ دادن به حملات» بوده است.

پس از انتشار این خبر، رسانه عراقی «صابرین نیوز» از زخمی‌ شدن شماری از نیروهای الحشدالشعبی در حمله آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت عراقی در مرکز استان بابِل خبر داد.

اعلام امضای طرح صلح یمن در عربستان در ماه آینده 

منابع خبری گزارش دادند، طرح صلح یمن ابتدای ماه آینده میلادی در عربستان سعودی امضا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع دیپلماتیک یمنی گزارش داد که امضای نقشه راه صلح یمن، ابتدای ماه آینده میلادی (ژانویه) در مکه صورت خواهد گرفت.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و عمان در حال انجام تمهیدات گسترده‌ای برای امضای این توافقنامه در مکه در تاریخ تعیین شده یعنی اوایل ژانویه آینده هستند.

این منبع همچنین گفت که عربستان سعودی پذیرفته است حقوق یک سال کارمندان دولتی سراسر یمن را بپردازد و صادرات نفت و گاز یمن برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور از سر گرفته می‌شود.

وزارت خارجه عربستان یکشنبه شب ضمن استقبال از بیانیه فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن درباره دستیابی به نقشه‌راه برای حمایت از روند صلح اعلام‌ کرد که ریاض بر ادامه حمایت از یمن و مردمش تأکید می‌کند.

هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن، روز شنبه از توافق و دستیابی طرف‌های درگیر در یمن به مجموعه اقداماتی که شامل اجرای آتش بس در کل این کشور است، استقبال کرد.

در بیانیه دفتر فرستاده سازمان ملل متحد آمده است، این اقدامات همچنین شامل آماده سازی برای ازسرگیری یک فرآیند سیاسی جامع زیر نظارت سازمان ملل است.

در این بیانیه همچنین آمد که گراندبرگ از نقش عربستان و عمان در حمایت از دو طرف برای رسیدن به این نقطه قدردانی کرد و از همه طرف‌ها خواست در این برهه حساس حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا محیطی مساعد برای گفت وگو فراهم و برای موفقیت این نقشه راه همکاری کنند.

این بیانیه به نقل از نماینده سازمان ملل اعلام کرد: ۳۰ میلیون یمنی نظاره‌گر و منتظر این فرصت جدید هستند تا به نتایج ملموس و پیشرفت در راستای صلح پایدار دست یابند. طرفین گام مهمی برداشته‌اند. تعهد آنها پیش از هر چیز تعهد به مردم یمن برای حرکت به سوی آینده و برآورده کردن مطالبتشان است.

حملات جدید اسرائیل به دو فرودگاه سوریه

وزارت دفاع سوریه از حملات جدید رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب خبر داد.

به گزارش الجزیره، دمشق از حمله رژیم صهیونیستی به دو فرودگاه این کشور خبر داد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد، بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به باندهای فرودگاه‌های دمشق و حلب، فعالیت این دو فرودگاه متوقف شد.

وقوع تظاهرات و ناآرامی‌های دوباره در صربستان

صدها تن از حامیان جناح معارض دولت صربستان، شامگاه دوشنبه برای هشتمین شب پیاپی در بلگراد تظاهرات کردند.

یک ساعت پس از آغاز تجمعات، تظاهرات‌کنندگان از مقابل ساختمان وزارت امور دولتی به سمت مقر پلیس در بخش دیگری از بلگراد رفتند تا خواستار آزادی بازداشت‌شدگان بشوند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مخالفان دولت کنونی صربستان همچنین وعده دادند که شامگاه سه‌شنبه نیز دوباره به خیابان‌ها می‌آیند.

شامگاه یکشنبه بود که هزاران تن در بلگراد پایتخت صربستان در اعتراض به نتیجه انتخابات اخیر این کشور به خیابان‌ها آمدند و خواستار ابطال نتایج انتخابات پارلمانی و محلی شدند.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات صرستان، حزب حاکم «ترقی خواه» (SNS) با ۴۶.۷۲ درصد آرا، پیروز انتخابات پارلمانی زودهنگام در صربستان شده که هفته قبل برگزار شد.

روز دوشنبه نیز «الکساندر بوتسان-خارچنکو» سفیر روسیه در بلگراد طی دیدار با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان گفت که اطلاعات دولت بلگراد نشان می‌دهد، کشورهای خارجی در ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در این کشور نقش دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
هنوز 4 سال از ترور حاج قاسم نگذشته که هم رزم نزدیک او هم در سوریه ترور شد.

وقتی انتقام سختی بابت ترور سردار سلیمانی گرفته نشد، اکنون اسراییل خیالش راحت است که این بار هم انتقامی از سوی ایران در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
وزیر خارجه گفته اسرائیلی ها منتظر «شمارش معکوس سخت» باشند.

تمام سیاستمداران ، جامعه شناسان، زبان شناسان و نیز سیستم های پیشرفته هوش مصنوعی در جهان مشغول بررسی معنای این سه کلمه هستند و هنوز به جایی نرسیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
دوران بزن درو ظاهراً هنوز تمام نشده است.
اسراییل هر کاری که خواسته در داخل و خارج ایران برای ترور فرماندهان نظامی انجام داده است. محسن فخری زاده در 7 آذر 1399 در تهران ترور شد و هیچ عکس العملی از سوی ایران صورت نگرفت. حالا باید نشست و دید که آیا این بار انتقام خون سردار موسوی گرفته می شود یا نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
فعلا نمیشه باهاشون مقابله کرد
واقعا نمیشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بالاخره جمهوری اسلامی چیکار کنه؟ دنبال تنش باشه یا نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
از یه طرف میگید چرا با آمریکا مذاکره نمیکنیم از یه طرف میگین باید از آمریکا انتقام سخت میگرفیتم تکلیفتون مشخصه؟
سردار سلیمانی در 13 دی ماه 1398 ترور شد.
رضی موسوی هم در 4 دی ماه 1402 ترور شد.
هر دو به یک روش!
خواهشاً اگر پیرو ترور سردار موسوی، این بار بنا بر گرفتن انتقام است، از پیش به عین الاسد یا هر مرکز دیگری اطلاع رسانی نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بعد از عملیات هم اطلاع داده نشود که انتقام ما تمام شد و قصد اقدام دیگری نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حالا اطلاع رسانی هم شد اشکالی ندارد. بالاخره پایگاهشان را که کاملاً خالی نمی کنند. چند نفری در پناهگاه ها می مانند و بعضی هایشان به طور موقت دچار اندکی موج گرفتگی می شوند و ما می توانیم ادعا کنیم که آمریکایی ها دچار آسیب مغزی شدند.
انتقام باید گرفت از این ادمهای زامبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اصلا این آمریکا در عراق و سوریه باعث درگیریها است
این آمریکا و اسرائیل هر روز دارن خط قرمز های ما را رد میکنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ما منظورمون قرمز متمایل به زرشکی هست که خوشبختانه اونو رد نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ما ژنتیکی کوری رنگ داریم . بسته به شرایط مختلف بینایی مون تغییر میکنه
امروز، خاورمیانه بر روی بشکه باروت است.

تنها یک اشتباه و یا یک تصادف ممکن است جرقه شعله ور شدن جنگی گسترده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
تمام این مشکلات بخاطر اسرائیل هستش به پشتیبانی آمریکای جنایتکار
اسرائیل که نابود بشه خاورمیانه برای ۲۰۰۰ سال یک نفس راحت می کشه و تبدیل به پیشرفته ترین سرزمین ها میشه

اساسا آمریکا اسرائیل را بخاطر این کاشته که این منطقه پیشرفت نکنه و بتونه بهتر از منابع آن بهره برداری کنی
آمریکا الان را نمی بینه ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده را می بینه ولی ما نگاهمان جلوی چشممان است

دلسوز اسرائیل هم نیست اسرائیل پیاده نظام آمریکا است و برای رسیدن به اهداف خودش باید از آن حمایت تمام و تمام کند
پس این سامانه های اس 300 و باور 373 در سوریه چرا عمل نمی کنند؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کبریت بی خطر داده بهشون روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
انتظار داری باهاش اف 35 بزنن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
روسهای خائن مخصوصا نمیزنن
چقدر اسرائیل جنایتکار با خونسردی، اعتماد به نفس و مقتدرانه به سوریه و نیروهای ایرانی حمله میکنه، میدونید چرا؟! فقط و فقط بخاطر اینکه می‌دونه دندانهای تیز ایران را روسیه در سوریه کشیده و ایران تبدیل به ببر بی دندان شده.
مغز براندازان هم اکنون
دیگه یمنی ها هم با عربستان صلح کردن. موندن عراقی ها و لبنانی ها. چی شد؟ آل سقوط آل سقوط میکردین

مغز براندازان همچنین
یمنی ها میگن یه کشتی رو تو باب المندب زدیم، شمام بگین آره زدین.

مغز براندازان همچنین
آمریکا تو عراق اومد پای کار. کتایب حزب الله به پایان سلام کن.

تشخیص
سی پی یو مغز قدرت کافی ندارد. از مغز در حالت سیف مد استفاده شود.
پاسخ ها
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ساعتت تنظیم نیست تابناک جان
۱۰.۳۹ فرستادم
۱۰.۴۳ چاپ شده
ان‌شاالله که ساعت تنظیم نبوده
برای کامنت های بالا هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حالا چند دقیقه دیرتر نظر شما منتشر شد، حقوقتون را براساس ساعت دقیقه میدن؟؟ من فکر کردم خطی حساب میکنن
با شبیخونی که حماس در 7 اکتبر به اسرائیل کرد میشه گفت درب جعبه پاندورا"" جعبه شر"" را به روی دنیا باز کرد .
دل آدم برای سوریه و مردم این کشور می سوزد.
کشوری که به خاطر بی تجربگی رییس جمهورش صحنه جنگ داخلی و جضور نیروهای نظامی چندین کشور در آن شد. کشوری که ویرانه های ناشی از جنگش بیشتر از آبادانی شهرها و روستاهایش است.
اسرائیل میزند و میکشد و شخم میزند و درو میکند
بقیه هم تماشا میکنن و فقط حرف میزنن و سخنرانی
نمی دانم این روش حملات بدون مجروحیت مقاومت به پایگاههای آمریکایی، که در این یک ماه آخر انجام می شد، چه اشکالی داشت که این دفعه نیروهای مقاومت سه تا زخمی روی دست آمریکایی ها گذاشتند و آمریکا هم در تلافی سه پایگاه آنها را زد. احتمالاً با تعداد تلفات زیاد.
این کشتی آخری که در اقیانوس هند توسط حوثی ها، یا حالا غیر حوثی ها، زده شد هر چند باز هم اسرائیلی نبود ولی یکی از سهامداران شرکت انگلیسی که مالکیت کشتی متعلق به آن است یک تاجر اسرائیلی است. شاید همین مسئله باعث شد که اسرائیل دیروز این کار را در سوریه انجام دهد.
«حملات جدید اسرائیل به دو فرودگاه سوریه»

یک مدت هفته ای یک بار می زد بعد روزانه زد. حالا روزی دو سه بار می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
احتمالا از ترسشه
اگر کشوری با ایران جنگ شروع کند تمام خاور میانه و منطقه با ایران می جنگند خیلی ایران باید مواظب باشد و تنش زدایی کند
سردار طلایی‌نیک (سخنگوی وزارت دفاع): انتظار پرداخت تاوان، رژیم صهیونیستی را زجرکش خواهد کرد.

پس بگذارید سی چهل سالی زجرکش شوند. زودتر از آن انتقام نگیرید، ها.
غزه با خاک یکسان شد حالا نوبت سوریه و لبنان است
این است نتیجه حق وتوی آمریکایی

بر خصم بتازید خصم گر یاغی شود عالم را ویران کند
اسد کجاست؟
کسی میدونه که بودن یا نبودن بشار اسد چه فرقی به حال سوریه میکنه؟
پاسخ ها
رسول نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
معلومه که فرق می کنه، اگه اسد نباشه مردم سوریه یک نفس راحت می کشن. نکنه می خوای مردم سوریه نفس راحت بکشن.
کامنتهای مردم جالب توجه هست.مردم از سیاست خارجی کشور به شدت خسته شده اند، معلوم نیست دولتمردان ما با اجازه کدام ملت دارند واسه خودشان اهدافی را دنبال میکنند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل