بازدید 2569
۳

آمریکا: در دفاع از منافع خود تردید نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی حملات گروه‌های مقاومت در منطقه به پایگاه‌ها و نیروهای آمریکایی برای فشار بر واشنگتن به منظور توقف حمایت از رژیم اسرائیل و بمباران غزه اعلام کرد که دولت عراق باید در این زمینه اقدام کند و آمریکا برای محافظت از نیروها و منافع خود تردید نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 14 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با تعدادی از کشورها از جمله عراق بصورت مستقیم گفت وگو کرده است.

میلر تصریح کرد: ما به صراحت به مقامات عراقی اعلام کرده‌ایم که انتظار داریم دولت عراق در خصوص حملات به نیروهای آمریکایی و سفارت آمریکا اقدام کند و اگر این کار را انجام ندهند ما در انجام اقدام لازم برای محافظت از نیروهای خود و منافع آمریکا تردید نخواهیم کرد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته‌اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده‌اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که از روز ۱۷ اکتبر تاکنون ۹۲ بار به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه حمله شده است.

یک رسانه آمریکایی نیز گزارش داد که بلینکن وزیر خارجه آمریکا از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق درخواست کرده است اقداماتی را برای جلوگیری از حملات علیه نیروهای آمریکایی در این کشور اتخاذ کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عراقی گزارش داد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به نخست وزیر عراق درباره عواقب وخیم عدم اقدام دولت عراق برای توقف حملات به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در این کشور هشدار داده است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی، گفت: ما به طور علنی و خصوصی به شرکای خود و به ایران به صراحت گفته‌ایم که نمی‌خواهیم شاهد درگیری‌های بیشتر در منطقه باشیم.

کربی همچنین افزود: ما بسیار نگران گسترش درگیری هستیم و نمی‌خواهیم شاهد ایجاد جبهه دوم در شمال بین (رژیم) اسرائیل و لبنان باشیم.

این سخنگوی دولت بایدن اضافه کرد: ما در حال کار با چندین کشور برای تقویت نیروهای ویژه دریایی برای حفاظت از کشتیرانی تجاری در دریای سرخ هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد از اختلاس و تورم نجاتمون بده و از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.

*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
آمریکا قوای مسلح بسیارقدرتمندصدام را با 5 درصداز نیروی هواییش که در خلیج فارس مستقربود دوهفته ای نابودکرد. حالاهم باید نگران بودتاوان ماجراجویی تعدادی توسط 90 میلیون نفر پرداخت شود. هرچندسالهاست ازلحاظ اقتصادی این تاوان درحال پرداخت شدن است. رئیس جمهورامریکا یک کاغذ پاره کرد اینجا قیمتها 20 برابرشد و کل روابط بین المللی اعم ازسیاسی وتجاری مختل شد
معمولا هیچ کس در دفاع از منافع خود تردید نمی کند. مهم این است که منافع چطور تعریف شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست