بازدید 2529

حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در یک ماه

حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه به ۵۸ مورد در یک ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد که از ۱۷ اکتبر تاکنون یعنی از حدود یک ماه پیش ۵۸ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

«سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی پنتاگون طی یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که ۲۷ مورد از این حملات در عراق و ۳۱ مورد دیگر در سوریه رخ داده است.

به گفته این مقام آمریکایی، هفت مورد از این حملات در سوریه از روز یکشنبه رخ داده است و به نظر می‌رسد که سرعت حملات به نیروهای آمریکایی کاهش نیافته است.

همچنین ناوشکن آمریکایی «یو اس اس توماس هادنر» نیز روز چهارشنبه یک پهپاد از یمن را در دریای سرخ سرنگون کرد. گفته شده پهپاد در حال حرکت به سمت هادنر بود که ناو آن را ساقط کرد. این تازه‌ترین حمله هواپیمای بدون سرنشین در یک سری حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه در بحبوحه جنگ جاری در فلسطین است. این خبر را سینگ اعلام کرد.

هنگامی که از سینگ پرسیده شد که آیا پنتاگون منتظر کشته شدن یکی از اعضای خود است تا بعد از آن پاسخ دهد، سینگ پاسخ داد: «نه، قطعاً نه.»

سخنگوی پنتاگون گفت: «منظورم این است که ما هرگز نمی‌خواهیم چنین چیزی را ببینیم. ما منتظر چیزی برای اقدام نیستیم. ما پاسخ داده‌ایم و اگر حملات بیشتری صورت بگیرد، مطمئناً در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد.»

سینگ همچنین افزود که ایالات متحده همیشه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ دهد. اما او نظری در مورد اینکه آیا پهپاد شلیک شده از یمن تهدیدی مستقیم برای ناو آمریکایی بوده است یا خیر، اعلام نکرد.

سینگ گفت: «ارزیابی ما در حال حاضر این است که هدف مورد نظر پهاد یمنی ناو هادنر نبوده است، بلکه این پهپاد آنقدر به خدمه نزدیک شد که فرمانده احساس کرد لازم است درگیر شود و پهپاد را سرنگون کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی