بازدید 32501
با تحولات منطقه و جهان

پیام مهم آمریکا به ایران/ اعلام آماده باش کامل نیرو‌های مسلح یمن برای جنگ احتمالی/ حمله جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل به جنوب سوریه و لبنان/ تشدید تنش میان پاکستان و افغانستان

پیام مهم آمریکا به ایران، اعلام آماده باش کامل نیرو‌های مسلح یمن برای جنگ احتمالی، حمله جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل به جنوب سوریه و لبنان، تشدید تنش میان پاکستان و افغانستان  و هشدار درباره وقوع تهدیدات امنیتی در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 13 December 2023

پیام مهم آمریکا به ایران/ اعلام آماده باش کامل نیروهای مسلح یمن برای جنگ احتمالی/ حمله جنگنده ها و توپخانه اسرائیل به جنوب سوریه و لبنان/ تشدید تنش میان پاکستان و افغانستان

بین الملل تابناک: پیام مهم آمریکا به ایران، اعلام آماده باش کامل نیرو‌های مسلح یمن برای جنگ احتمالی، حمله جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل به جنوب سوریه و لبنان، تشدید تنش میان پاکستان و افغانستان  و هشدار درباره وقوع تهدیدات امنیتی در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیام مهم آمریکا به ایران

«به ایران پیام داده‌ایم، نمی‌خواهیم شاهد درگیری بیشتری در منطقه باشیم»؛ این سخنان را «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با ان‌بی‌سی مطرح کرده است.

ایران بارها اعلام کرده است که هیچگونه نیروی نیابتی در منطقه نداشته و گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملا مستقل و بنا بر صلاح‌دید و تصمیمات خود عمل می‌کنند. «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در کنفرانس خبری اخیر خود بر این موضوع تاکید کرده است.

آمریکا خود بزرگ ترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه به باریکه غزه به شمار می‌آید و تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از 14 هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

واشنگتن همچنین از مخالفان هرگونه آتش‌بس در غزه به شمار می‌آید. بامداد شنبه بود که واشنگتن قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد. این در حالی بود که 13 عضو دیگر شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت داده و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داده بود.

کربی در ادامه مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که واشنگتن به شدت نگران گسترش درگیری بوده و این کشور نمی‌خواهد شاهد باز شدن جبهه جنگ در شمال میان اسرائیل و لبنان باشد.

اعلام آماده باش کامل نیروهای مسلح یمن برای جنگ احتمالی

رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن در سخنانی، خواستار آمادگی ارتش کشورش برای هر احتمالی شد.

به گزارش شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن از مواضع نیروهای ارتش کشورش و عملیات‌ آنها در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان تمجید کرد.

المشاط گفت: جنایات امروز دشمن در غزه چیز جدیدی نیست، بلکه تنها یک نقطه در پرونده جنایات شنیع آن علیه بشریت از زمان تشکیل آن است.

وی تاکید کرد: دفاع ما از فلسطین و قدس و حمایت ما از غزه در این نبرد بزرگ و شرایط سخت، دفاع از یمن، امت و تمام بشریت است.

المشاط خطاب به نیروهای مسلح کشورش افزود: در مواجهه با خطرات قریب الوقوع و تشدید تنش از سوی دشمنان اسرائیلی، ما و شما باید تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به دشمنان به کار گیریم.

وی در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه یمن نیز به نیروهای مسلح کشورش دستور داد که سطح آمادگی باید برای رویارویی با همه احتمالات افزایش داده شود.

پیش از این نیز سرلشکر جلال الرویشان معاون امور امنیتی و دفاعی نخست وزیر یمن تأکید کرد، نیروهای مسلح این کشور امکانات و اطلاعات کافی برای اجرای تمامی هشدارهای خود را دارند و در صورت ادامه جنگ و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، اقدامات نظامی یمن تشدید خواهد شد.

سرلشکر جلال الرویشان در این باره گفت: با توجه به ادامه تجاوز و محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، یمن نمی تواند از اجرای عملیات علیه دشمن صهیونیستی عقب نشینی کند.

الرویشان تأکید کرد: در صورت ادامه تجاوز و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، موضع نظامی یمن تشدید خواهد شد.

پیشتر نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، در صورتی که کمک‌های غذایی و دارویی به غزه نرسد، از عبور و مرور کشتی‌های صهیونیستی یا به مقصد فلسطین اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

حمله جنگنده ها و توپخانه اسرائیل به جنوب سوریه و لبنان

 منابع محلی بامداد چهارشنبه از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان و جنوب سوریه خبر دادند.

دقایقی بعد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جنگنده‌ها و توپخانه‌های این رژیم به تعدادی از زیرساخت‌ها و مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که زیرساخت‌ها و مکان پرتاب موشک‌های حزب‌الله در جنوب لبنان هدف حملات جنگنده‌های این رژیم قرار گرفته است.

پیش از این، خبرنگار شبکه «المنار» تصاویری را از حملات هوایی صهیونیست‌ها به شهرک «کفرکلا» در جنوب لبنان منتشر کرده بود.

تشدید تنش میان پاکستان و افغانستان 

 در پی حمله مرگبار به نیروهای امنیتی پاکستان و ادعای این‌ کشور مبنی بر استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان، سرپرست سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور ساعاتی قبل با احضار نماینده طالبان افغانستان (سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد) اعتراض شدید دولت پاکستان به آنچه استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان و پناهگاه‌های تروریستی در خاک این کشور خوانده شد، را ابلاغ کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: مسئولیت حمله امروز به نیروهای امنیتی پاکستان در شهر دیره اسماعیل خان را "تحریک جهاد" یک گروه تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان (TTP) بر عهده گرفته است.

وزارت خارجه پاکستان از سرپرست سفارت افغانستان خواست تا از مقامات هیات حاکمه موقت این کشور بخواهد که هرچه سریعتر تحقیقات کامل علیه عوامل حمله تروریستی در پاکستان و اقدام علیه عاملان و آمران آن را انجام دهد.

پاکستان از طالبان افغانستان خواست تا حمله امروز را در عالی ترین سطح محکوم کنند و اقدامات راستی آزمایی فوری علیه همه گروه های تروریستی (از جمله سرکردگان) و پناهگاه های آنها انجام دهند.

همچنین اسلام‌آباد خواهان اقدام فوری کابل برای بازداشت و استرداد عناصر تروریستی تحت تعقیب پاکستان شد و اینکه افغانستان اجازه ندهد تا قلمروی این کشور توسط تروریست‌ها علیه همسایگان مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس این گزارش، تشدید حملات تروریستی در پاکستان به ویژه در مناطق همجوار با نوار مشترک مرزی با افغانستان باعث شده تا اسلام‌آباد بر اتهام خود علیه کابل مبنی بر کارشکنی کشور همسایه در جلوگیری از عناصر تروریستی تاکید کند.

حمله انتحاری و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده توسط عناصر تروریستی به یک پایگاه ارتش در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان منجر به جان باختن ۲۳ نظامی این کشور شد. نیروهای امنیتی پاکستان پس از این حمله در یک عملیات تلافی جویانه در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا ۲۷ تروریست را به هلاکت رساندند.

روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به نیروهای امنیتی پاکستان را محکوم و با دولت و مردم این کشور به ویژه خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

هشدار درباره وقوع تهدیدات امنیتی در آمریکا

 اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره خطرات امنیتی احتمالی در این کشور همزمان با جنگ غزه هشدار دادند.

 این دو نهاد آمریکایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: تنش‌های جاری مرتبط با جنگ میان اسرائیل و حماس احتمالا تهدید خشونت علیه تجمات عمومی در زمستان را افزایش می‌دهد.

این دو نهاد که پس از حملات هفتم اکتبر نیز بیانیه‌های مشابهی منتشر نموده بودند، تاکید کردند: این بیانیه پاسخی به هیچ فعالیت و توطئه خاصی نیست.

کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی هفته گذشته در پی حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل و افزایش مخالفت‌ها با سیاست‌های دولت جو بایدن در آمریکا علیه فلسطینیان اعلام کرد: برای مقابله با حملات احتمالی الهام‌ گرفته از حماس، ۲۴ ساعته کار می‌کنیم.

وی در عین حال گفت که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد حماس «نیت یا توانایی انجام عملیات در داخل خاک آمریکا را دارد اگرچه ما نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم.»

کریستوفر ری ماه گذشته در جلسه کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا ادعا کرده بود در حالی که تهدیدهای تروریستی در سراسر سال ۲۰۲۳ وجود داشته، «جنگ کنونی در خاورمیانه» تهدیدها علیه آمریکایی ها را در ایالات متحده به سطح جدیدی افزایش داده است.

وی گفت: در داخل آمریکا، پلیس فدرال نگران آن است که گروه‌های تندرو با الهام گرفتن از اتفاقات خاورمیانه، حملاتی را علیه آمریکایی‌ها انجام و جامعه مسلمانان و یهودیان را هدف قرار دهند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۱
جنگ نشه یهو
مغز براندازان هم اکنون
پیام آمریکا به ایران. آمادگی یمن برای جنگ. حمله اسرائیل به لبنان و سوریه. منطقه داره به سمت جنگ میره ولی خواهشا ما رو درگیر جنگی که به ما ربطی نداره نکنین.

مغز براندازان پارسال
ما منتظر حمله نظامی غرب هستیم تا ایران نجات پیدا کنه. آمریکا، خواهشا ما رو بزن.

تشخیص
واشر سر سیلندر مغز تعویض شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
انصافا خیلی دمت گرمه
حافظه تاریخی خوبی هم از این افراد داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
اي جيگرتو دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دلقک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
بی نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
تابی جان پاسخ بنده به ایشان که کامل بود را چرا درج نکردید؟
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
اگر به جای خودت فکر می کردی دست کم یکی از ده ها هزار مشکل کشور را گره گشایی می کردی.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
تو یکی حتی جرات ثبت نام برای رفتن به غزه رو هم نداشتی
یگ عده پیدا شدند که جراتشون در حد ثبت نام بود
تو همین یک ذره جرات رو هم نداشتی!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
پارسال جنگ رو از غرب گدایی میکردن
همین الان هم دارن این کار رو میکنن
انشالله که جنگی در کار نباشه . ولی تنها جهت اطلاع عرض میکنم که میدان جنگ تنها جایی است که واقعا تفاوت مرد و نامرد مشخص میشود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
راه دور نرو برای دو قرون همدیگر رو می فروشند داداش. خیلی دنبال بزرگ بزرگاش نرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
نه، عزیز من. تنها جایی که تفاوت مرد و نامرد مشخص می شود میدان جنگ نیست. در بسیاری از مسائل دیگر جامعه هم تفاوت این دو کاملاً محسوس است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
آن وقت با این تعریف، مثلاً گاندی و ماندلا نامرد به حساب می آیند و هیتلر و صدام مرد محسوب می شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
تنها جایی که تفاوت مرد ونامرد مشخص میشه زمانی هست که صاحب پست ومقام باشی و هوس چای خوردن به سرت نزنه
محمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دمتگرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
کسی که اینجا نمیتونه یه کامنت علیه کودک کشان عالم یا دیکتاتوری آمریکا بذاره قطعا در میدان جنگ هم موش شده
دم حزب الله گرم
دم انسانیت گرم
به والله ما هم معتقدیم جنگ نباید گسترش پیدا کند. مخصوصاً برای مردم بیچاره ایران که همین الان 67 درصد آنها زیر خط فقر یا نزدیک به خط فقر زندگی می کنند.

خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
جنگ بشه یا نشه با دولت رئیسی سال بعد این موقع 80 درصد زیر خط فقریم
حوثی‌ها نمونه بارز یک گروه که هیچگونه تعهد و مسئولیت‌پذیری در برابر وطن و ملت خود ندارند. اقدامات اخیر این گروه چه منافعی برای مردم یمن دارد؟ بدا به حالت ملتی که گرفتار چتین بلایی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
تا منافع رو چی ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
همین حوثی ها مردمشون رو از دست عربستان و آمریکا نجات دادند
اون موقع که کودکان یمنی از بمب و سوء تغذیه میمردند شما کجا بودی تا برای مردم یمن دلسوزی کنی اون موقع حوثی ها تمام غم و سختی این مردم رو به دوش کشیدن
امروز هم کاری بر خلاف مصالح مردمشون نمی کنند
تظاهرات هر روزه مردم یمن رو در حمایت از حوثی ها نمیبینید. خب برید نگاه کنید
امروز رسانه ها اونقدر زیاد شده که نمیشه خوبی حوثی ها رو سانسور کرد
رحمت به غیرت یمنی ها
دوستان سعی کنند کامنت ها را طوری بنویسند که حتی الامکان برای هر دو طرف قابل قبول باشد. مثلاً:

حوتی ها-ارتش یمن یک کشتی نروژی-اسرائیلی را که حامل روغن-نفت از مالزی- اسرائیل به ایتالیا- اسرائیل بود هدف قرار دادند.
در مورد یمن اصلاً هم جای نگرانی نیست. جنگ گسترش نخواهد یافت. این یک بازی برد-برد برای همه طرفین است.

حوتی ها با حملاتی به کشتی های باری بین المللی، و اسرائیلی خواندن آنها، مواجب شان را می گیرند.

آمریکا حضورش را در منطقه به بهانه حملات مذکور برای کشورهای دیگر توجیه می کند و مشروعیت می دهد.

اسرائیل بدون این که کوچکترین آسیبی به کشتی ها و افرادشان برسد بر روی این حملات مانور تبلیغاتی می دهند و تا حدی از فشار افکار عمومی جهان بر رویشان کاسته می شود.
یمن هم به سرنوشت غزه دچار خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
زهی خیال باطل
ایران همیشه به آمریکا «هشدار» می دهد ولی آمریکا همیشه به ایران «پیام» می فرستد.

آن وقت نمی دانم چرا آنها هشدارهای ما را جدی نمی گیرند ولی ما به پیام های آنها اهمیت می دهیم.
پاسخ ها
اشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
برای اینکه امریکا قدرت چانه زنی وعقلانیت
بنابراین طمانینه داره ولی این یکی هیچ جا بازی ش نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
به یه دیوانه و جانی هشدار میدهند
اما یه آدم با شخصیت مثل ایران فقط میشه بهش پیام داد مثل زمانیکه نخست وزیر ژاپن رو آمریکا واسطه پیام کرد و جرات نکرد هشدار بده
ما نمی ترسیم و هشدار میدیم
اونها از قدرت ایران در منطقه می ترسند و جرات تندی در حتی کلام رو هم ندارند
تابی جان چرا سرتیتر را چهار بار تکرار می کنی، سه بار در داخل متن و یکی هم بیرون متن در بین خبرها. به خاطر این من فقط مسقیم می رم سراغ نظرات چون معلوم نیست اصل خبر از کجا شروع می شه خیلی باید وقت خود را تلف کنیم تا به اصل خبر برسیم و این برای خواندن خبرهای زیاد بیشتر وقت گیر است
رژیم صهیونیستی کثیف ونامشروع وغاصب واشغالگروحشی وجنایتکاری که برای بشریت موجودیت آن خطرناک میباشدوامریکای جنایتکاری که ضدبشروضدانسانیت میباشدوسران شیطان صفت دولت فاسدامریکای بایدمحاکمه شونددرحال حاضرباساختارغیرقابل دفاع ازحقوق بشروانسانیت ووباعث عدم تامین امنیت جهان است فقط با سواستفاده دولت شیطانی وتروریست وحشی میباشدکه لازم است برای احترام به حقوق بشروانسانیت وامینت جهان هرچه سریعتراین ساختارعصرحجراصلاح گردد.
ببینید چه بخوایم چه نخوایم این جنگ دیر یا زود اتفاق میفته. بین ایران و امریکا در کنار اسرائیل. فقط امیدوارم که ایران اونقدری که ادعا میکنه توانمند باشه که بتونه بدون اینکه به مردم عادی کشور آسیبی برسه جنگ رو ببره وگرنه مثل همیشه دود این کشمکشها فقط تو چشم مردم بدبخت و بیچاره میره
درود خدا بر مردم یمن وحوثی ها که مرد عمل هستن نه شعار
کاش یه جنگ حسابی کل منطقه رو بگیره یوخته حال کنیم. زندگی تکراری شده
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
مردم یمن دارن از گرسنگی میمیرن بعد مسئولین شاخ و شانه میکشن ????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دولت امریکا و اسرائیل هم جنگ رو خیلی دوست دارند
فدایی دارین نیروهای القسام..الحوث..یمن..حذب الله لبنان..مقاومت عراق...و سوریه. شیر مادرو نان پدر حلالتون جوان باغیرت غزه وحماس..الحوث. لبنان و عراق. سوریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
مهر آب تو که اینقدر اونها رو دوست داری لباس بپوش بر سمت اونا و گرنه می گویم ابراز احساسات الکی است.
وقتی جنگ بین روسیه و اوکراین شروع شد غرب لیس ها داشتند خودشان را فدا می کردند حالا چی ؟چرا شما غرب لیس ها همیشه به طرف استکبار و سرمایه دار حرکت می کنید .مگر بچه های فلسطینی ،یمنی انسان نیستند .خدا به شما عقل وبه ما پول بدهد .
سلام و درود ب همه
خداوکیلی این همه سلاح رو ی جای درست استفاده کنین اینهمه پهپاد رو بکار بگیرین دیگه ما ک مردیم اینقد تهدید دیدیم و شنیدیم
والا دست بردارید از یمن و این و ان ، به مملکت و ملتی برسید که از فقر و بیچارگی دیگه تاب و توان ندارند . بجای هشدار به آمریکای جهان خوار به دزدان و اختلاس گران داخلی هشدار دهید که خون ملتی رو دارند می مکند و هیچکس هم جلودارشون نیست . یا حق
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی