بازدید 5819

پاتک آمریکا به اوپک/ تولید نفت افزایش پیدا کرد

رکورد تولید نفت خام در ایالات متحده ضربه تازه‌ای به اوپک وارد می کند، درست زمانی که این کارتل تلاش می کرد با اتخاذ کاهش های بیشتر تولید، قیمت‌ها را بالاتر ببرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 07 December 2023

پاتک آمریکا به اوپک/ تولید نفت افزایش پیدا کرد

به گزارش تابناک اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته گزارش داد که میانگین تولید روزانه در ماه سپتامبر نسبت به آگوست که به رکورد بالای 13.24 میلیون بشکه رسید، بدون تغییر باقی مانده است. یکی از تحلیلگران قبلاً پیشنهاد کرده است که تنها حرکت سعودی ها در شرایط فعلی باز کردن شیرها و تلاش برای کشتن مجدد شیل آمریکا است.

 

رکورد تولید نفت خام در ایالات متحده ضربه تازه ای اوپک وارد می کند، درست زمانی که این کارتل تلاش می کرد با اتخاذ کاهش های بیشتر تولید، قیمتها را بالاتر ببرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته گزارش داد که میانگین تولید روزانه در ماه سپتامبر نسبت به آگوست که به رکورد بالای 13.24 میلیون بشکه رسید، بدون تغییر باقی مانده است.

 

این اتفاق با وجود تورم هزینه و کاهش قیمت بین‌المللی نفت رخ می‌دهد و حفاری های شیل ایالات متحده هیچ برنامه ای برای حفاری کمتر ندارند. وضعیت به طرز نگران‌کننده‌ای شبیه به سال‌های 2014-2016 است که قیمت نفت بیش از 70 درصد سقوط کرد، زمانی که اوپک به رهبری عربستان سعودی با افزایش تولید سعی کرد لطمه سنگینی به تولیدکنندگان شیل آمریکا بزند.

 

با این حال، وضعیت فعلی به طور قابل توجهی از چندین جهت متفاوت است. تولیدکنندگان آمریکایی ادغام شده‌اند و این امر بسیاری را در برابر جنگ‌های قیمتی انعطاف‌پذیرتر کرده است. در عین حال، عربستان سعودی و متحدانش در خلیج فارس احتمالاً نسبت به سال 2014 ریسک گریزتر هستند: آن بحران قیمت نفت باعث شد که دولت های خلیج فارس احتمالاً برای اولین بار در تاریخ خود اقدامات ریاضتی اتخاذ کنند.

 

یکی از تحلیلگران قبلاً گفته بود که تنها اقدام سعودی ها در شرایط فعلی باز کردن شیرهای نفت و تلاش برای کشتن مجدد شیل آمریکا است. با این حال، این گزینه ای است که به عربستان سعودی و دوستانش در اوپک نیز آسیب می رساند. یک گزینه دیگر البته وجود دارد: به کاهش تولید ادامه دهید.

تولید نفت آمریکا رکورد زد

بازار به آخرین اعلام کاهش تولید واکنشی نشان نداد زیرا چنین اتفاقی انتظار می رفت. در واقع، به قدری در مورد آن گزارش شده بود که چیزی جز کاهش عظیم تولید، معامله گران را تحت تأثیر قرار نمی داد. بازار نفت در حال حاضر دچار انحراف است و ارتباط بین قیمت‌های معیار آتی و عرضه و تقاضای فیزیکی کاملاً شکسته شده است.

 

شرکت های حفاری ایالات متحده در دو سال گذشته نشان داده‌اند که دوران حفاری های غیرمنطقی به پایان رسیده است.  انضباط و احتیاط در رشد تولید موضوعات پیشرو جدید در صنعت هستند. در واقع، بخش عمده ای از افزایش تولید در سال جاری، به گفته مدیران، به دلیل بهره وری بهتر چاه و نه حفاری بیشتر است.

 

همه اینها نشان می دهد که رشد تولید دیگر هدف نهایی صنعت شیل آمریکا نیست. طول عمر چاه های نفتی شیل در آمریکا اکنون در اولویت قرار گرفته است. و طول عمر با تولید دائما در حال رشد همراه نیست. طول عمر همراه با برنامه ریزی بلندمدت بهبود یافته است که بدون شک رهبران صنعت در حال انجام آن هستند.

 

اوپک تا زمانی که متوجه نشود نفت فیزیکی کمتری در بازارهای جهانی وجود دارد، از قیمت‌های پایین‌تر جان سالم به در خواهد برد. زیرا چیزی که اغلب فراموش می کنند این است که همه نفت ها برابر نیستند.

 

تولید بی سابقه ایالات متحده می تواند بر قیمت های معیار تاثیر بگذارد، اما این بدان معنا نیست که نفت ایالات متحده می تواند به طور کامل جایگزین نفت اوپک و عربستان شود. بازار هر دو را می‌خواهد، و هنوز هم مقدار زیادی از هر دو را می‌خواهد. 

 

در همین حال، اوپک فقط به تماشای چگونگی افزایش تولید توسط حفاری‌های شیل آمریکا نمی‌نشیند. این کارتل برزیل را به عنوان عضو پذیرفت، اگرچه طرف برزیلی اطمینان داده است که عضو کامل اوپک پلاس نخواهد بود و در کاهش تولید شرکت نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
دقیقتر، پاتک امریکا به دیدار پوتین و بن سلمان
طبق گفته کارشناسان و متخصصان جمهوری اسلامی که هیچ کس به اندازه اونها نمی فهمه ، قرار بود نفت آمریکا ده دوازده سال پیش تموم بشه
چی شد پس ؟
تموم نشد که هیچ ، تازه با افزایش تولید اوپک رو هم می خواد بکشه پایین
مگه قرار نبود تا سال ۲۰۱۰ نفت آمریکا تموم بشه؟تئورسین های ایرانی که به مقامات ایران مشورت میدادن الان ساکت شدند؟
سرمایه گذاری کشورهای نفت خیز در صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاری در تولید با هزینه کمتر انرژی و قیمت تمام شده کمتر محصولات یهترین راه است
زنده باد آمریکا
اتفاق فرخنده ایست
در رقابت قول ها، تورم جهانی کمتر خواهد بود
داداش استخراج نفت شیل آمریکااثلابصرفه نیست ونفتش بدرد نمیخوره. هربشکه نفت شیل 50تا70دلارهزینه داره. وگرنه چرابایدآمریکاواردکننده نفت باشه؟
امریکاغلت کرده تمام شده نفت امریکابشک ای براش ۶۰دلاراب میخوره اگه قرارباشه قیمت نفت بیاد۶۰دلاراون موقه امریکا بیادچاهاشه ببندنمی سرفه
نفت شیل نفتی گرونی هست برای استخراج قیمت نفت بالا بره به صرفه هست برای استراخ شما جساب کن چین نفت ارزون تر می خره امریکا باید با بالاترین قیمت استراخ کنه حالا کی ضرر می کنه ؟؟؟؟؟؟
آمریکا باید شروع به استخراج نفت کند.برای برتری بی نیاز شدن از نفت خاورمیانه.خار کردن کشورهای وابسته به نفت.و عرضه توضیح به موقع نفت به کشورهای اروپایی. که زیر فشار کشور روسیه دیگر کشورهای بی خود نباشن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست