بازدید 47506

وزیر صمت واردات لوازم خانگی را آزاد اعلام کرد

عباس علی آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه اورسیا در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوازم خانگی ایرانی یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 05 December 2023
وزیر صمت واردات لوازم خانگی را آزاد اعلام کرد

به گزارش تابناک، عباس علی آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه اورسیا در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوازم خانگی ایرانی یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. 

او گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است در مجموع وقتی ناترازی در ابعاد کیفی، کمی و تنوع برطرف می‌شود، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد. 

وزیر صمت افزود: محدودیت واردات معمولاً برای فراهم کردن فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می‌شود، اما به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد.

او گفت: البته این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای رقابتی کامل حرکت کنیم زیرا در بازار رقابتی کامل نیازی به اعمال محدودیت‌های فیزیکی وجود ندارد.

به گفته علی آبادی، ثبات بازار خود در این شرایط ادامه دارد و مردم باید کمی صبور باشند.

وزیر صمت در مورد اخبار مربوط به کناره‌گیری روسیه از کریدور شمال به جنوب، گفت: من چنین خبری نشنیده‌ام.

وی با اشاره به علاقه‌مندی ایران و روسیه به توسعه روابط دو کشور، گفت: ارتباط دو کشور محدود به حوزه‌های صنعتی و تجاری نیست و باید توسعه را در مناسبات مردم و ملت‌ها جست‌جو کرد و ارتباط دو کشور باید از این طریق عمیق‌تر شود که توریسم و گردشگری زمینه آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۲
تیتراشتباه است.رفع ممنوعیت نیازمندمصوبه دولت است که دولت هم تاکنون چنین مصوبه ای نداشته.آنچه دربازار لوازم خانگی برای مردم قابل انتخاب است یکی بی کیفیتهای چینی (مونتاژداخل) ودیگری برندهای معروف ولی قاچاق ونامطمئن است.آقای علی آبادی از وقتی وزیرشده گرچه حرف خوب زیادزده ولی نه درحوزه لوازم خانگی ونه درحوزه خودرو ونه سایر ممنوعیتهای من دراوردی درعمل چیزی ندیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حرف حق جواب نداره
افشبن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
امثال شما عادت دارید که مرغ همسایه را غاز نشان دهید. من از لوازم خانگی ایرانی البته معتبر خریداری مردم و بسیار راضی هستم.چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت. عرصه خودرو سازی چیزی نیست که در چند ماه درست بشود که اگر میشد به این روز نمی افتاد. شما کنار کود نشستید و بانک لنگش کن سر میدهید چرا که عاشق مارک بازی هستید و بیکاری کارکر ایرانی برای امثال شما نرفهین بی درد ذره ای ارزش ندارد و مهم نیست.پاردات لوازم خانگی اگر قرار باشد آزاد شود بهتر هست که با عوارضی بالای پنجاه درصد باشد.انپقت شما نرفهین بی درد دست در جیب کنید و بخرید و حقوق اقشار کم درآمد را هم بدهید تا پز مارکهای خارجی برایتان خلال باشد.
تو این مملکت باید با ترس ولرز قدم ب داشت اون از وضع کشاورزی که همه چی سم و نیترات زیاد داره و تولید کنتده سرطانه این هم از لوازم خانگی که باترس بایدبخری که تقلبی یا بونجول نباشه
پس چرا چند سال پیش ممنوعش کردین؟ همه‌ کارهاتون سعی و خطاست و تاوان بیسوادی و سیاستهای غلط شماها رو مردم بدبخت باید بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سه تا برند لوازم خانگی تو ایران مونتاژ میشه که همه یکی است واز یک نفر است فقط سه تا اسم گذاشته روش اون ردخواست کرد که لوازم خانگی واردات ممنوع شود اون بنده خدا از همه جا بیخبر همه نامه زد لوازم خانگی کره ای ممنوع هر سه تا امصاء درخواست کنند از یک نفر بوده ،بصیرت داشته باشید
بلایی که با خودرو سر مردم آوردید دارید این بار با لوازم خانگی سر مردم بدبخت میارید واردات اجناس با کیفیت و ارزان خارجی را ممنوع کنید تا جنس بنجل با قیمت نجومی به بهانه ایرانی بودن به مردم قالب نمائید
معلوم میشود تابناک متن خبر را خودش کامل نمیخواند تیتر کاملا گمراه کننده ست.ایشان گفته در این شرایط منعی نباید داشته باشد.نگفته از کی و بر اساس چه ضوابطی ازاد میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
حالا تو چرا ناراحتی
هی میگه و انجام هم نمیشه
چند سال از تولید لوازم خانگی حمایت شد؟ چند سال از تولید خودرو حمایت شد؟ کی واردات خودرو آزاد میشود؟
چرا ايراني ها بايد اشغال بخرن اشغال بپوشن و اشغال بخورن؟؟؟
پاسخ ها
پسر کوهستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
یک تلویزیون ۱۴ اینچ ال جی قدیمی سال ۷۸ خریدم خدایی مثل
آینه... هنوزم کار میکنه تا حالا پیچش باز نشده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ئتراریخته را که دیگران دارند می خورند. بهترین غذاها و میوه ها ی طبیعی تو ایران هست
گفته شاید واردات آزاد شود ، دقت کنید شاید . اگر حق و حساب آقایان و نورچشمی ها از تولید کنندگان گرفته شود که آزاد نمی کنند در غیر اینصورت واردات آزاد خواهد شد .
سلام
آیا این همان وزیری نیست که با ارجاع دادن مردم به سازمان حمایت که در پاسخ جز مسخره کرپن مردم، هنری نداردخودش را به کور بودن در برابر تخلف اظهر من الشمس خودروسازها در گرانفروشی ودزدی در روز روشن از مردم ومیزند وریالی برای اعتماد مردم به دولت ... قایل نیست؟!؟.
شرکت دبش ارز واردات لوازم خانگی را هم جهت واردات لوازم خانگی دریافت کرده!
تنها چیزی که به قیافه این جماعت نمیخوره وزیر بودنه !؟
خیانت به تولید و اشتغال ایران است
ایشون فقط زیبا و فضایی و فلسفی صحبت می‌کند. در عمل چیزی اتفاق نیافتاده
لوازم خانگی ایرانی همه آشغال هستند و در واقع پول خودتان رو دور میریزید.
پس‌چرا‌اقتصاد‌مقاومتی‌را‌‌گذاشته‌اید‌
برای حمایت از تولید ایرانی، یخچال فریزر ایرانی خریدم. چنان برفک زد که انگار برف اومده. خواستم برفک ها رو پاک کنم و متوجه نبودم که یخچال داخلش یک لبه ی برنده و تیز داره که در کارخانه بهش توجه نکردن. دستم را چنان پاره کرد که نیاز به بخیه پیدا شد. از اون روز متاسفانه خودم رو محق میدونم که از کالای ایرانی نه تنها حمایت نکنم بلکه ازش بترسم
مردوم قدرت خرید لوازم خانگی بی کیفیت وگران ندارند یگ کالای خوب چندین سال کار میکنه هزارن کا لای بی کیفیت کار یگ کالای خوب انجام نمی دهد وسرمایه ملت ودولت هدر میره
وزارت چی چی.؟ صمت؟ آمریکا گناهکارشو گفت ناسا اینا گفتن نزسا آمریکا شدیو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
مخفف صنعت،معدن و تجارت
واردات با ارز نیمایی با اختلاس!!!!!!!!!!!
این شدکاراساسی
بزارید حسابی تولید کنندگان داخلی گرونش کنن
تازه زوده متوجه بشین چه بلاهای سر ملت اوردین بخاطر عدم واردات
متاسفانه از زمانی که به اسم حمایت از تولید و... واردات لوازم خانگی ممنوع شد ، حکایت لوازم خانگی هم مثل خودرو شد ،بجای افزایش کیفیت با افزایش قیمت و افزایش بی کیفیتی روبرو شدیم ،بعنوان نمونه پارس خزر یکی از بهترینها بود ولی امروز یکی از برترین‌ها شده ،بقول یکی از عزیزان که نظر داده بود اقلی علی آبادی خوب حرف میزند ولی در عمل ؟ و اینکه هنوز در دولت و مجلس چنین طرحی بیان نشده و بیان هم نخواهد شد چراکه مافیایی که در خودرو بود در لوازم خانگی هم ایجاد شده و اجازه واردات نخواهند داد.
مردم باید کمی صبور باشند. چند سال دیگه؟
البته فکر میکنم منظورشون صبر تا انقلاب مهدی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
...حضرت مهدی عجل...
هیچ زمان یک صحبت تان عملی کنید فقط دروغ تاسف تا مردم نابود نکنین دست بر نمی دارید تاسف
واردات لوازم خانگی باید آزاد بشه، دولت ، دور کشور ایران را دیوار تجاری کشیده و از ورود انواع کالاهای ضروری مردم کاملا جلوگیری میکنه، آخه اینهم شد وضعیت تجاری یک کشور!!!!!
فروشگاهها پر از لوازم خانگی با قطعات چینی و مونتاژ شده ایرانی ، پول هنگفت باید بدی برای محصولات بی کیفیت ولی خوش رنگ و لعاب
با نظر هم وطن عزیز کاملا موافقم ،علی آبادی از وقتی وزیر شده جز حرف های پوچ و شعار دادن و دروغ گفتن کاری نکرده جالبه که مجلس هم گویا دیگر حال و حوصله پرسش از وزیران را نداره قرار بود وزیر کشور استیضاح بشه ولی گویا ......
آقای وزیر مواظب اختلاس باشید
همه ی لوازم خانگی تولید داخل بنجل و بی کیفیت هستن. هیچگونه نظارتی هم متاسفانه وجود نداره. ای کاش واردات آزاد میشد.
همش حرفه...از عید ۱۴۰۱ میخوان ماشین بیارن...سرچ کمی تو اخبار هست...سر کاریه
درود بر شرفت آزاد کنید بزار ملت نفس راحت بکشه
ما هیچ تولیدمثلی سازی نداریم
فقط مارک های داخلی قطعات چینی بی کیفیت میارند و توایران سرهم می‌کنند و بنام جنس ایرانی می‌فروشند و چون واردات کالای مرغوب و با کیفیت ممنوع هست ملت مجبور به خرید کالاهای بی کیفیت با قیمت چند برابری هستند
باز چه خوابی دیدن چه اختلاس بی امانی در راه است که مردم باید تاوان آن را پس بدهند
کالاهای باکیفیت کره جنوبی را ممنوع کردید وکالاهای بی کیفیت خودتون را با قیمت بالا به ملت دادید عین برنامه خودرو
جلوی ایشون یکی بگیره مردم پول ندارن لوازم ایرانی بخرن
اینکه هرکسی درموردواردات وبازاررقابتی حرفی زدبعضیها فورا عرق میهن پرستیشان گل میکند وموضع گیری میکنند غلط است حمایت از تولید داخلی البته صرفا جهت ایجاد رانت وسودجویی برای عده ای خاص که تاکنون اعمال شده مصرف کننده ومردم عادی را بیچاره کرده چرا باید قیمت یک بیخچال ساده تا تلویزیون ۲۵میلیون باشداززمانیکه از تولید داخلی البته به اجبار وبه سبب تحریمها حمایت کردندقیمت کلیه لوازم خانگی بین ۱۰الی۱۵برابرشد این است خودکفایی؟
ابمیوه گیری ایرانی با ضمانت کالا گرفتم ، پنج تا سیب آب نگرفته سوخت ! بردم نمایندگی برای تعمیر میگه ، بهش خیلی فشار اوردی ضمانت شاملش نمیشه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
خوب راست میگه آب سیب بریز توش سیب بده بیرون
جناب آقای افشبن! محصولات ایرانی یا بی کیفیت هستن . یا به قول شما مارک و گرون قیمت . اگه واردات آزاد بشه هم کیفیت میره بالا رقابتی میشه هم قیمت میاد پایین برای امثال ما کارگر . الان جنس چینی آشغال به دست مصرف کننده میدن با قیمت بالا.
درود برشرف وزیر باسواد...خدا رو شکر به آدم باوجدانی هم هست دهن این گرانفروش ها بازار داخل رو برای تولیدات بسیار ضعیف شون رو ببنده
فقط حرف دروغ وبیخود میزنند اگه راست میگید چرا ماشین و الوییت بندی کرده بودید چرا شرکت زد زیر عهدش
اگرمدیریت سالم وپاکی درمملکت ایران بود الان باید لوازم خانگی پارس جای لوازم خانگی کره جنوبی بود روزی که ایرانیان شروع به ساخت لوازم خانگی کردن کره ایها درایران کارگری وبعضا راننده تریلر نیشکر درهفت تپه بودند.... الان کره کجاست ایران کجاست!!!
حالا خودرو خارجی هم وارد بشه که چی بشه با این وضعیت هوا ومحیط زیست کجا میخایم بریم؟به نظرم به جای ماشین باکیفیت خارجی بنزین باکیفیت خارجی وارد کنین ویااینکه کل ماشیناروبخابونین کارخونه هاروتعطیل کنین تابتونین نفس بکشین
من نزدیک ۲۰ ساله از لباسشویی ایرانی آبسال استفاده میکنم هنوزم با تمام قدرت داره کار می‌کنه. تا حالا فقط یک بار شیر تخلیه اش عوض شده. نزدیک ۱۵ سال هم از یخچال فریزر دو طبقه هیمالیا استفاده میکردم. نیازم که بیشتر شد با اینکه سالم بود با یخچال دو قلو اسنوا عوضش کردم. از همشون هم راضی ام و هیچ مشکلی با کیفیتشون نداشتم.
خرید کالای ایرانی = ایران قوی = کارگر ایرانی شاد = هزار دلیل دیگه ????????????
چرا مردم حق ندارن خوب زندگی کنن؟یابایدبنجل چینی بخرن یا ایرانی بی‌کیفیت وگرون ،طمع تولیدکننده داخلی هم که الحمدلله به عرشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
شرکت ال جی از نام او پیداست
LiFE GOOD
زندگی خوب از ابتدا آرزوی زندگی خوب. برای مردم داشته
اینجا ماشین آشغال میسازند اسم اون را فقط به فارسی حک میکنند مثلا دنا ،سورن چون یک دستور است
پارسال وزیرصمت گفت اگرکیفیت وقیمت تولیدداخل اصلاح نشودواردات لوازم خانگی راآزادمیکنیم پس چه شد خودوزیرصمت وهیات دولت ونمایندگان مجلس ازلوازم خانگی ساخت کره بهره میبرند به ملت که میرسه بایدازکالاهای بی کیفیت وگران داخلی آن هم مونتاژ چین استفاده کنندماچیزی به نام تولیدداخل نداریم همگی یاساخت چین هستندیامونتاژ چین چرابایدمبلغ ۳میلیارددلارجهت خریدچای اختلاس بشه آن وقت بااین پول میشدلوازم خانگی باکیفیت واردکرد
به نظر من آقای وزیر بهتره حرف نزنند برای اینکه واردات خودرو برای بعضی ها با هزران ترفند ماشین هفتصد تومنی را به دوبرابر فروخته میشود حالا محصولات خانگی داخلی اگر دقیق کنترل کیفیت بشه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بشه وراهی برای صادرات کالا ها بکنید بهتره اینقدر با ورادات ضربه به تولید نزنید به خاطر جیب بعضی نور چشمی
من جنس ایرانی مفتی هم بدن استفاده نمیکنم بجزوسایل کم اهمیت مثل لامپ ولوله وکلیدوپریز
ولی حاضرم تلویزیون32یالباسشویی کوچک بخرم اماسراغ برندهای ایران بااندازه بزرگتر نروم
واردات لوازم خانگی لابد ادامه داستان چای دبش است؟
تلویزیون سام خریدیم خودش روشن خاموش میشه ،یخچال پارس خریدیم برفک بیش از حد میزد مجبور شدیم پس بدیم یخچال امرسان خریدیم فریزرش آنقدر برفک میزنه درش باز نمیشه چند تا توری فلزی هم جاسازی کردن بدتر هم شده ،یخچال معمولی امرسان هم که اصلا خنک نمیکنه همه چی خراب میشه ،خلاصه جنس ایرانی بنداز بنداز شده
باسلام ازبد ننال بدترمیشه هزاررحمت بروزیرقبلی فاطمی امین ازوقتی وزیرجدیدامد تمام جنس هاچندبرابرشدبه خصوص درخودرو ولوازم خانگی ایشون فقط وفقط درحدحرف وزیراست درعمل خدایش صفراست
همش دروغ تحویل مردم میدن،بعداز سه سال از عمر دولت آیا توانستند بازار خودرو،مشکل بورس،تورم،بیکاری،اختلاس،رانت را حل نماید؟
ما یک یخچال تولید ۵۰سال پیش جنرال استیل داریم سالم کار میکنه هر وقت یخچالهایی که بعدا خریدیم خراب میشه از اون استفاده میکنیم اونم مونتاژ ایرانه تولیدات فعلی هم مونتاژن وهمه چیزش از چین میاد البته به سفارش عده ای دلال متقلب که سفارش جنس ارزان وبی کیفیت به چین میدن واینجا گرون میفروشن.در واقع ایران شده بهشت خلافکارها وجهنم انسانهای سالم.
اگر با انحصار خودرو. به پیشرفت و صادرات صدها میلیاردی صنعت خودرو رسیدیم حتما با انحصار و عدم واردات لوازم خانگی هم به پیشرفت در این زمینه خواهیم رسید
تا رقابت نباشه ما باید پول اضاف بدیم .لطفا ازاد کنید تا کالای ایرانی در رقابت ارزونتر بشه.چون واقعا پول اضاف داریم میدیم
بخاطر حمایت از تولید ملی یخچال امرسون خریدیم بعد از هفت سال خراب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دو سال اضافه هم کار کرده
لوازم بی کیفیت ایرانی اجاق گازخریدم کلادوماه کارنکردبه خدمات پس از فروش زنگ زدم گفت ای باباچندرغازدادی دنبال چی میگردی اگه بنظرشما چندرغازهست چراتولیدمیکنی چراخوشگل دوزدی می‌کنی بایدکارگرایرانی بیکاربماند
امثال قرائتی و مسئولینی که کارخانه تولید لوازم خانگی دارند با این کار موافق هستند؟ خدایی نکرده انها ناراحت نشوند؟ ممنوعیت لوازم خانگی کره جنوبی به خاطر همین اقایون بود
کلا تمام سیاسست مملکتی ما در تمام حوزه ها غلط است چون تک روی ویک جانبه نگاه میکنیم ودولت هم از مردم چند سالی است فاصله گرفته وهر موقع نیاز به ملت دارد نگاه میکند واردات باید ازاد باشد تا رقابت باشد اینها که می گویند نه در بالا دست یا خود یا اقازاده هایشان ذینفع در تولید داخلیند .بگذارید ملت حق انتخاب داشته باشند .ایا می شود همیشه از یک نو غذا وپوشاک استفاده کرد....
اینجا ایرانه. و همه چی زوری ...رقابت فقط زمانی. هست. که همه چی. آزاد باشه ..یعنی هر کس دوست داره هر مارک کالایی رو بگیره..هو هیچ. کول بری. گلوله باران. نشه؟؟!!!
اگر ریگی به کفش تان نیست تعرفه را بردارید
برای راه اندازی یه اجاق گاز که هیچکار خاصی ندارد باید نمایندگی بیاد شلنگ را به شیر متصل کند وروشن کند وتحویل دهد وحق رفت وآمد بگیرد ،خودم وصل کردم وشیلنک را تست کردم گاز هرز نمی رفت روشن کردم ،فقط یه بهانه است برای ندادن گارانتی وسایلی مثل یخچال که راه اندازی خاصی ندارد ،یه مدت یخچال را بعد از جابجایی بزار بعد پریز را به برق وصل کن
ماشین لباسشویی وظرف شویی یه مقدار فنی است بقیه بهانه است برای ندادن گارانتی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست