بازدید 3082

واردات لوازم خانگی پرمصرف و بی‌کیفیت ممنوع است

وزیر نیرو گفت: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه دیروز هیات دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل به شدت جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 07 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از  ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» ساخته یک شرکت دانش بنیان در مشهد افزود: این اقدام به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل و واردات کالاهای ارزشمندی است که باعث صرفه جویی در انرژی می شود، ب راساس این مصوبه فقط واردات برای لوازم مصرفی با دو گرید (رتبه بندی سطح کیفیت) بالای جدول انرژی امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به سهم بالای وسایل سرمایشی در افزایش مصرف انرژی در تابستان بیان کرد: فاصله توان مصرفی برق در تابستان با زمستان در کشور حدود ۳۳ هزار مگاوات ساعت است که تولید برق در کشور را ۳۰ درصد افزایش می دهد، به این معنا که همزمان با افزایش دمای هوا در کشور ۳۳ هزار مگاوات برق به مصرف این انرژی اضافه می شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: این در حالی است که مصرف برق ۱۷۰ کشور در دنیا از ۳۳ هزار مگاوات ساعت کمتر است، کل توان برق مصرفی کشوری مانند مصر با ۱۱۰ میلیون جمعیت و ۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، کمتر از ۳۳ هزار مگاوات ساعت است.

وی ادامه داد: تفاوت بین مصرف برق در زمستان با تابستان در کشور مربوط به مصارف کولر است، لذا هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف انرژی در وسایل سرمایشی و بهینه کردن مصرف شود، ارزشمند به شمار می رود لذا تولید الکتروموتور پربازده مغناطیسی برای کولرهای آبی توسط شرکت نیان الکترونیک، ارزشمندترین کار در اقتصاد و انرژی کشور است که با توسعه آن می توان بخشی از ناترازی های برق کشور را جبران کرد.

محرابیان با قدردانی از سازمان ملی استاندارد در اجباری کردن استاندارد تولیدات لوازم خانگی و واردات کالاهای پربازده مانند لوازم خانگی برقی و گازی گفت: بر اساس قانونی که به تازگی ابلاغ شده است، کولرهای آبی در کشور فقط باید با گرید A به بالا تولید شوند، این به معنای صرفه جویی سالانه ۳۰۰ مگاوات برق از طریق کولرهای آبی جدید است، این میزان صرفه جویی به معنای ساخت یک بلوک کامل از نیروگاه حرارتی شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است.

وی با قدردانی از شرکت نیان الکترونیک به سبب ساخت نخستین الکتروموتور پربازده مغناطیس کشور افزود: این شرکت علم و فناوری را در خدمت رفاه و اقتصاد کشور بکار گرفته که اثربخشی آن در صرفه جویی انرژی برق بسیار است.

محرابیان بیان کرد: با بهره گیری از الکتروموتور پربازده مغناطیس در کولرهای آبی و تداوم اجرای چنین پروژه هایی برای کاهش مصرف برق در وسایل سرمایشی می توانیم تا ۹۰ درصد از ۳۳ هزار مگاواتی که به مصرف برق اضافه می شود، بکاهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت نیان الکترونیک، شرکتهای دیگری نیز در کشور طرحهای دیگری در حوزه کاهش مصرف انرژی وسایل سرمایشی مانند کولر گازی در دست انجام دارند که وظیفه دولت حمایت از این طرحهای ارزشمند در راستای مدیریت مصرف انرژی است.

به گزارش ایرنا، نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» کشور برای مصرف بهینه برق در کولر آبی و سایر لوازم خانگی، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در یکی از واحدهای دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی توس حوالی مشهد رونمایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
بخش زیادی از تولیدات صنعتی کشور جزو پر مصرف ها حساب میشوند فکری برای باز تعریف و طراحی دوباره این محصولات باید بشود . مثلا بخاریهای گاز سوز تولید داخل را با بخاری گاز سوز فن دار ژاپنی مقایسه کنید که نوع ژاپنی از لحاظ وزن و حجم بسیار کوچکتر و سبکتر ، از نظر ایمنی برتر ، از نظر گرما دهی بسیار بیشتر و از نظر میران مصرف گاز در حد یک پنجم مصرف بخاری داخلی ارزیابی شده است .
پس یعنی مارکهایی مثل بوش- آاگ-زیمنس-الکترولوکس-فیلیپس-تفال وحتی سامسونگ وال جی واراتشون ممنوعه چون کیفیت لازم ومطابق با استانداردهای مارو ندارند.البته اصولا با وجود مارکهای چینی نیازی هم به این بنجل ها نداریم.مثل خودروهای چینی به اون خوشگلی کی میره بنز و پورشه و رنجرور وتویوتا ومیتسوبیشی سواربشه
همه اینائی که ایران تولید میکنه پر مصرف و بی کیفیت هستند ولی نمیدونم چرا تولیدشون ادامه داره.
اینقدر کیفیت تولید داخلی پایین است که هر چه هم وارد شود باز کمی بهتر است پس بخود زحمت ندهید ومن الله التوفیق
واردات لوازم خانگی پرمصرف و بی‌کیفیت ممنوع است
جوک قشنگیه اون چایی اون خودرو صدی ۹ و ۱۰ اون لوازم داخلی
وزیرمحترم وهمه مسئولان بزرگوارممنوع فقط یک کلمه است .پشتوانه این جمله چیست یعنی اگربه خاطر طمع وباند بازی واردات اجناس بی کیفیت کمافی السابق انجام پذیرفت چه خواهید شد؟چه خواهید کرد؟
نه اینکه داخلی ها کم مصرف وبا کیفیت هستند .......مثل خودرو هاتون...........
واردات لوازم خانگی پرمصرف و بی‌کیفیت ممنوع است
یعنی
واردات آن مشکل ندارد
باید با ادبیات دولت اشنا یشیم
آره حتما. یه نگاه به تبلیغ لوازم خانگی توو صدا و سیمای میلی بنداز، یه اسمایی میگن که معلوم نیست چی هستن و توو کدوم زیرپله ای تولید میشن. ولی چون منفعت مسوولین توو این چیزا هست هیچوقت اوضاع درست نمیشه
وارداتی ها هر چی باشند کیفیت شان خیلی بهتر از تولیدات داخلی است
برای مقایسه چرا همه پارامتر ها و شاخصها را برای مقایسه کشور در نظر ننیگیرید
هرمطلبی میخواهید بمابقبولانید باآمارساختگی دردنیا که چنین وچنان است میگوئید غافل ازاینکه عهدارتباطات واینترنت است بایک کلیک فرمایشات باطل میشود مصرف آب درکشور مااز۱۵۰ کشوردنیا بیشتر است مصرف برق درکشورما از۳۵۰ کشوردنیا بیشتر است نمیکوئید مصرف پروتئین وگوشت درکشورما اززئیر کمتراست نمیگوئی ارزش پول ملی ما ازافغانی کمتراست نمیگوئید مزدیک کارکردرجه سه غربی از حقوق ماهیانه کارمندان ما بیشتراست اینها اماری هستند که به راحتی بایک کلیک دراینترنت کشف میشوند ولی آماری که شمامیدهیدغیرقابل دریافت است چون حقیقی نیست لطفاًشعورمارادست کم نگیرید
وايي بعله بي مصرف ايراني خوبه
ای کاش تولیدش را هم به صورت نمادین ممنوع می کردند
بعضی از صحبتهای آقایان در حد جوک هست. چرا تلویزیون از این طنازان استفاده نمیکند.
ایکس ویژن. اسنوا . راک . تی سی ال .ترو به خدا اینها میگیدبا کیفیت یا کالای با کیفیت مثل بوش فیلیپس آاگ سامسونگ ال جی ندیدید که حتما دیدید یا به شعور مردم توهین می‌کنید و میگید پر مصرف و بی کیفیت قاچاق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست