بازدید 1508

دیدار نائب رئیس پارلمان عراق با محمد مخبر

معاون اول رئيس جمهور اقدام پارلمان عراق در تصویب قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی را کاری ارزشمند و مهم توصیف کرد و گفت: مطمئناً این اقدام مجلس عراق در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 04 December 2023

به گزارش تابناک،  دکتر محمد مخبر پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار «محسن المندلاوی» نائب رئیس پارلمان عراق،‌ از مواضع خوب دولت و مجلس این کشور در قبال مسائل غزه قدردانی کرد و گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و ما باید به دنبال محاکمه بانیان این جنایت باشیم.
وی اظهار داشت: در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تمام قدرت های مطرح دنیا با تمام امکانات جمع شده اند اما نتوانستند به ایستادگی و مقاومت مردم غزه آسیب وارد کنند. به همین دلیل دست به کشتار و جنایت علیه زنان، کودکان و غیر نظامیان زده اند.
معاون اول رئيس جمهور اتفاقات و مسائل موجود در غزه را نمادی از حاکمیت بی عدالتی در دنیای امروز توصیف کرد و افزود: متاسفانه مجامع جهانی که باید به اینگونه مسائل رسیدگی کنند،‌ در خاموشی شبیه مرگ فرو رفته و سکوت کرده اند و این وظیفه ما مسلمانان و دیگر دولت های مستقل است که به میدان بیایند و به ملت مظلوم غزه کمک کنند.
دکتر مخبر از رژیم صهیونیستی، داعش و گروه هایی نظیر آن به عنوان ارتش نیابتی آمریکا یاد کرد و افزود: این گروه ها به خواست آمریکا هر روز به شکلی در منطقه ای ظهور و بروز می کنند و دولت ها و ملت های منطقه برای تقابل با آنها باید همواره آماده و هوشیار باشند.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را روابطی گسترده و مستحکم توصیف کرد و افزود: روابط و مناسبات تهران و بغداد جدای از مسائل سیاسی و اقتصادی،‌ ریشه در فرهنگ دو کشور و علاقه عمیق دو ملت به یکدیگر دارد که نمونه بارز آن حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم ایران از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق برای مقابله با داعش بود.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان نمی توانند به روابط مستحکم و دیرینه ایران و عراق آسیب وارد کنند، تصریح کرد: مسئولان و دولت های دو کشور باید زمینه توسعه روابط اقتصادی فیمابین را به نحوی ساماندهی کنند تا مناسبات اقتصادی نیز متناسب و همپای روابط صمیمانه دو کشور ارتقا پیدا کند.
دکتر مخبر با یادآوری ظرفیت های مشترک دو کشور نظیر میدان های مشترک نفتی خاطر نشان کرد: سطح مناسبات اقتصادی و همکاری های ایران و عراق با وجود قرابت و نزدیکی فراوان باید بیش از این ارتقا پیدا کند و دو کشور باید همکاری های اقتصادی و تجاری خود را در زمینه های مختلف بیش از پیش گسترش دهد.
معاون اول رئيس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری فیمابین گفت: توجیهی ندارد که ایران و عراق با این میزان از انطباق سیاسی و اقتصادی و با وجود پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی، مراودات و مبادلات اقتصادی خود را با ارز ثالث و به خصوص ارز کشوری که دشمن مشترک ماست انجام دهند و لازم است تلاش کنیم تا مبادلات تجاری با ارزهای ملی دو کشور انجام شود.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال آسیب زدن به روابط ایران و عراق است اظهار داشت، مناسبات گسترده و ارتباط عمیق تهران و بغداد برای آمریکا و نظام سلطه خوشایند و قابل تحمل نیست اما بی تردید مواضع آنها تاثیری در روابط صمیمانه تهران و بغداد نخواهد داشت.
نائب رئيس پارلمان عراق نیز در این دیدار روابط دو کشور را دیرینه،‌ راهبردی و برادرانه توصیف کرد و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.
محسن المندلاوی با بیان اینکه خوشبختانه امروز اوضاع عراق به حالت طبیعی برگشته، ‌خاطر نشان کرد: مجلس عراق از دولت این کشور در تمامی زمینه ها پشتیبانی و از برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت می کند.
وی با بیان اینکه عراق در مسئله فلسطین مواضعی روشن و واضح را اتخاذ و تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد، گفت: حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستانها و مدارس و کشتار زنان و کودکان غزه محکوم است و اتحادیه پارلمان های عربی نیز تاکنون دو نشست برای محکوم کردن این تجاوزات برگزار کرده اند.
نائب رئيس مجلس عراق افزود: متاسفانه مواضع کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین مواضعی ضعیف بوده است و به زودی نشست دیگری در اتحادیه پارلمان های عربی برگزار خواهیم کرد تا این کشورها را به اتخاذ مواضعی قویتر برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی تشویق کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی