بازدید 6861

جزئیات نشست خبری سخنگوی دولت/ مترو پرند این هفته افتتاح می‌شود/رئیسی به مجلس می‌رود/ مردم نگران مالیات نباشند

نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، به همراه داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز‌ سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ با اصحاب رسانه برگزار و به سوال خبرنگاران پاسخ داده شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 28 November 2023

جزئیات نشست خبری سخنگوی دولت

به گزارش تابناک سیاسی، نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، به همراه داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز‌ سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ با اصحاب رسانه برگزار شد. وی ضمن عرض تسلیت ایام دهه فاطمیه نشست خبری را آغاز کرد و گفت: انتهای این هفته مترو پرند افتتاح خواهد شد. همچنین دستور رئیس‌جمهور مبنی برای لایروبی خلیج گرگان انجام شد، این کانال ۹ کیلومتر طول و ۴۰۰ متر عرض دارد. 

وی ادامه داد: با این حساب بهره‌گیری محیط زیستی این منطقه به زودی از سر گرفته خواهد شد. با آبگیری و لایروبی این خلیج امکان تردد شناورهای سبک حاصل می‌شود و کیفیت آب افزایش پیدا می‌کند و گرد و غبار و ریزد گرد را که به واسطه خشکی خلیج گرگان به وجود آمده بود، کاهش می‌یابد. همچنین به حفظ زندگی ۱۵ گونه ماهی و ۱۵۰ هزار پرنده مهاجر هم کمک خواهد شد.

جهرمی همچنین درباره آغاز عملیات فاز ۲ فرودگاه امام (ره) توضیح داد: آغاز عملیات فاز ۲ فرودگاه امام با مشارکت یک طرف ایرانی و چینی و سرمایه‌گذاری ۲ و نیم میلیارد یورویی طی پنج سال فراهم می‌شود. وی ضمن اشاره به زیرساخت‌های پیشرفته این فاز افزود: فاز اول این فرودگاه قادر به جابه‌جایی ۱۰ تا ۱۱ و در نهایت ۱۵ میلیون مسافر بود ولی فاز دوم به تنهایی ۳۵ میلیون نفر جابه‌جا می‌کند. 

رئیسی به مجلس می‌رود

در ادامه این نشست خبری داود منظور به ارائه جزئیاتی از تدوین لایحه بودجه پرداخت و گفت: امسال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو قسمت ارائه می‌شود. بخش اول ناظر به احکام و تبصره‌ها هست و به علاوه ارقام کلان مربوط به بودجه به ویژه منابع بودجه عمومی و همچنین ترازهای مهم به ویژه تراز عملیاتی و فروض تدوین بودجه است.

منظور ادامه داد: باتوجه به تعطیلات هفته جاری مجلس اولین روز برگزاری مجلس در هفته آینده امیدوارم فرصت فراهم شود و رئیس‌جمهوری برای لایحه بودجه در مجلس حاضر شود.

مردم نگران مالیات نباشند

وی همچنین درباره افرایش سهم مالیات در بودجه ۱۴۰۳ گفت: مردم و بنگاه‌های اقتصادی نگران این موضوع نباشند. قوانین مالیاتی تغییر نکرده است و وصول مالیات بر اساس این قوانین صورت می‌گیرد. همچنین نرخ مالیات نیز بر مبنای گذشته تعیین شده است.

منظور تصریح کرد: بنابراین قرار نیست اتفاق جدیدی در مالیات‌ستانی صورت بگیرد و بار مالیاتی جدیدی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی تحمیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی از منابع رشد دولت در مالیات گسترش تور مالیاتی است برای  فراریان از مالیات است که در بودجه ۱۴۰۲ به صورت جدی دنبال می‌شود.

ارقام بودجه ۱۴۰۳ واقع‌گرایانه است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما خودمان را مقید می‌دانیم که در اولین برش برنامه هفتم، بودجه را متناسب با آن تدوین و تصویب و اجرا کنیم. ما سعی کردیم اعداد و ارقام و پیش‌بینی‌های خود را درباره منابع دولت واقع‌گرا تنظیم کنیم. لاجرم در سال جاری باید بخشی از درآمد نفتی را صرف امورات جاری کنیم.

منظور تاکید کرد: هدف ما این است که بودجه ۱۴۰۲ را تا ۹۰ و ۹۵ درصد اجرایی کنیم. تا الان این میزان حدود ۷۰ درصد است و در نظر داریم که آن را تا پایان لایحه بودجه به ۹۰ درصد برسانیم.

وی افزود: ما سعی کردیم که بودجه ما متکی بر درآمد پایدار باشد و تلاش می‌کنیم این را در بودجه سال آینده عملی کنیم. یکی از پارامترهای تاثیرگذار در این زمینه تراز عملیاتی است. این عدد در بودجه ۱۴۰۲ منهای ۴۵۴ همت است.

منظور توضیح داد: معمولاً فرض براین است که این کسری تراز عملیاتی را از منابع حاصل از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جبران کنیم که مهمترین بخش در این امر، فروش نفت است. یعنی ما باید لاجرم در سال جاری بخشی از درآمد نفتی را صرف امورات جاری کنیم اما این موضوع اصلأ پذیرفته نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: ما در بودجه سال ۱۴۰۳ تلاش داریم تراز عملیاتی را به منهای ۳۰۷ همت برسانیم تا حدود یک سوم کمتر از این میزان در بودجه سال جاری باشد. در بودجه ۴۰۳ تلاش ما اتکا به منابع پایدار، اجتناب از فروش اوراق و دارایی‌های سرمایه‌ای برای امور جاری دولت است.

درآمدهای نفتی صرف هزینه‌های دولت شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین تاکید کرد: امیدواریم در یک تا دو گام آینده بتوانیم تراز عملیاتی را هم صفر کنیم و دولت را با درآمدهای پایدار اداره کنیم. اگر درآمدی حاصل از نفت و فروش اموال داریم باید صرف امور دیگر کنیم، نه هزینه‌های جاری دولت.

وی یادآور شد: یکی دیگر از منابع بودجه عمومی تملک دارایی‌های مالی است که اگر دولت‌ها منابع کمی داشته باشند، اوراق منتشر می‌کنند و در دولت بنا نداریم اوراق منتشر کنیم و با آن حقوق و دستمزد بدهیم، البته در بودجه سال آینده تملک دارایی مالی افزایش یافته است دلیل آن، این است که امسال و سال آینده باید اوراق فروخته شده در سال‌های قبل را باید به موقع بازپرداخت کنیم.

منظور گفت: امسال خالص درآمد ما از انتشار اوراق منفی بود، یعنی فروش اوراق را صرف امور جاری نکردیم و صرف پرداخت بدهی سال‌های قبل شد. برای سال آینده نیز عدد پیش‌بینی شده که بتوانیم بدهی‌های سال‌های قبل را به موقع بازپرداخت کنیم و امیدواریم منابع دولت به قدری خوب شود که بدون نیاز به انتشار اوراق، بدهی سال‌های گذشته را پرداخت کنیم، اما این اقدام باید مرحله به مرحله انجام شود و امکان یک‌باره انجام دادن آن وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸۶
میرکاظمی رئیس پیشین برنامه و بودجه بیشترین اجحاف را در حق فرهنگیان و بازنشستگان نمود و به هیچ احدی هم پاسخگو نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خوشبحال میرگاظمی
ب شامپو نیاز نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قالی باف هم شامپو نمیخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
یک پروژه ملی که درجهت رشد و توسعه کشور باشد در این دولت شروع نشد از چهار میلیون مسکن هم هیچ خبری نشد حتا کوچکترین مسایل هم که قبلا سرو سامانی داشت دچار مشکل شده مثل نان که اصلا معلوم نیست چه قیمتی دارد
این دولت به چه درد می خورد
به امید خرید دوباره 4 سیخ کباب برگ و یک دیس برنج شمالی با مخلفات و دوغ
آیا این آرزو محقق می شود!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
پولام دارم جمع می کنم تو حراجی یک کاپیشن بخرم. بعد شما از کباب صحبت می کنی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
3 بار پشت سر هم بگو :
شیش سیخ کباب ، سیخی شیش زار
کسی می دونه چرا پاداش یک بازنشسته فرهنگی را 2 سال بعد از اینکه ارزش آن به یک چهارم ارزش فعلی رسید با کلی منت و قسط قسط واریز می کنند.
آیا حق فرهنگی بعد 30 سال خدمت اینطوری باید ادا کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
این یک ظلم آشکار و فساد عریان است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
جوابش این هست که یک فرهنگی باید آنقدر دغدغه داشته باشد و فکرش مشغول بدهی و گرفتاری خودش باشد تا نتواند در کلاس از مسائل روز با دانش آموزان صحبت کند و آنها را نسبت به آن آگاه کند
سوال از سخنگوی دولت
خنده چیست و چه شکلیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
پاسخ ایشان :
خنده تعریف نشده است
بیشتر ایرانی ها سال هاست
آجیل نخوردند
ماه هاست گوشت نخوردند
ماه هاست میوه نخوردند
و دچار سو تغذیه شدند. مخصوصا کودکانی که در سن رشد هستند.رشد جسمی و ذهنی شون متوقف شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
کیک زرد هست اگه میخواهی بخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
در عوض موشک داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
برو غزه همه اینا رو بهت میدن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
نان خشک و لنگ ببند برادر، به فرمایشات مقامات گوش کن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
عید که تو مهمونی آجیل خوردم
تا الان نه خریدم نه خوردم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
تا قبل از حمله اسرائیل به غزه مصرف سرانه گوشت سالانه ۲۹ کیلوگرم برای هر نفر بود الان را نمیدونم
واقعیات زندگی ما ایرانی ها این چیزی نیست که در سایت ها ی مانند تابناک منتشر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
جالبه میخوان بدون تغییر قانون بیشتر از 50 درصد درامد مالیاتی رو ببرن بالا. به معنای دیگه: قرار است سر گردنه را تنگتر کنن و گوش افراد را بیشتر ببرند
دیگه این مملکت جای موندن و کاسبی نیست ما ک رفتیم
سوال از سخنگوی دولت
آیا آینده ای برای نوه دو ساله من در این کشور وجود دارد؟؟
ما نه حزب اللهی هستیم
نه پا منبری و
نه مال مردم خور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خیر
آینده ای وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
مملکت برا حزب لایی آس
حجاب بان ها هم آماده هستن ؟
حجاب بان تعبیه شده برا مترو پرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
نخیر
چون پرند ؛ زاکانی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
پایه حقوق امسال حجاب بان ها 14 میلیون بوده. سال بعد میشه 20 میلیون. بهتون قول میدم یک ریال هم مالیات نمیدن
این ظلم آشکار بر مردم هست
اگر اومدی بگی مهار تورم کردی دو نکته رو بگم: 1- مهار تورم وقتی معنی داره که مردم قدرت خرید داشته باشن نه اینکه از بی پولی خرید نکنن و چون تقاضا نیست قیمت ها کمتر رشد بکنه 2-مردم با پوست و گوشت و استخون خودشون دارن تورم رو حس میکنن و روز به روز له تر میشن و نیازی به دروغ شما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
من به خاطر مسیر تردد هر شب از جلوی بزرگترین فروشگاه رفاه شهر عبور می کنم .چند باری هم به خاطر خرید نان وارد فروشگاه شدم تمام صندوق ها تعطیل دو تا فروشنده پشت صندوق نشسته اند و در حال حرف زدن حد اکثر دو یا سه خانواده در حال خرید که جمع خریدشون یک نومان هم نمیشود . صندوقدار میگفت اگر همین نانوایی داخل فروشگاه نباشد یک مشتری هم نداریم در حالی که تا دو سه سال قبل عملا محل تفریح خیلی از خانواده بود چون حد اقل در هر زمان دویست نفر داخل فروشگاه بودند و بیشتر از 30 نفر در هر شیفت کارمند داشت .اگر این پیشرفت نیست پس چی هست؟ن
چند بار یک کار را افتتاح می کنید؟ کی می خواهید دست از این بازی ها بردارید با هزینه این افتتاح ها می تونستید یک ایستگاه جدید بزنید

نزدیک ۳۰ بار این ایستگاه را افتتاح کردید اما هنوز آماده نکردید

شما فقط اهل در بوق و کرنا هستید و کسی هم که اهل بوق و کرنا کردن باشه اهل کار نیست
مایکروسافت را ببینید گوگل را ببیند اپل را ببینید ناسا را ببینید سامسونگ و برند های معتبر جهانی را نگاه کنید دیدیدکه اینها شعار بدهند و در بوق کرنا کنند بله محصولات خودشان رامعرفی می کنند اما هیچ وقت شعار ندادند هیچوقت بهره برداری سیاسی نکردند چون اهل کار هستند نه اهل در بوق و کرنا کردن

پول کشور را به تباهی کشیدید و به جای اینکه اصل و ریشه کار را درست کنید چسبیدید به کاری که باید بخش خصوصی انجام دهد و پز آنرا بخش خصوصی بدهد
کی می خواهید مملکت داری را یاد بگیرید
میخواید از هر ایرانی بطور متوسط 14میلیون مالیات بگیرید. یعنی ماهی بیش از 1 میلیون بعد نگران نباشن
تو واقعا ....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
من ماهی حدود 10 درصد مالیات میدهم این انصافه بعد هر خرید هم 9 درصد ارزش افزوده این انصافه بعد می گویند بیا به ما رای بده اینهمه مالیات یک واحد به 7 نفر ارث رسید به اداره مالیات میگم چرا معاف از مالیات نمی شود میگه ربطی ندارد به ارزش خونه مربوطه و 27 میلیون مالیات گرفت و دوباره برای انتقال اون به یک از وراث که خانه نداره بهش اون اپارتمان را هبه کردیم باز 17 میلیون مالیات دادیم ! گفتیم خوب یکبار مالیات بر ارث دادیم گفتن ربطی نداره . این مالیات فروش هستش پرسیدم اخه ما هبه کردیم پولی نگرفتیم گفت اگه هبه باشه که مالیاتش بیشتر میشه چون برادرتان که این اپارتمان بهش بدون پول رسیده اگه قرار باشه مالیات بگیریم این مالیات را باید اون به عنوان پذیرنده هبه مالیاتش از این مالیات فروش شماها بیشتر میشه
امضای طلایی حذف کردند تماس تلفنی طلایی راه اندازی کردند ... بهرحال مدیریت باید جهادی باشد.
هنیه کجاس ؟
اومد بیرون ؟
بنزین را این دولت گرون نکرد
به جاش دلار را50 هزار تومان کرد.
اثرات این یکی صدها برابر مخرب‌تر از گرون کردن بنزین بود.
ما آدم هستیم
شعور داریم
می فهمیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
دلار که هیچ...همه چی رو هر هفته گرون کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
حالا برنامه برای دو سال آینده
نگه داشتن دلار رو 50 هزارتومان
و گرون کردن بنزین و گازوئیل است
ما چه گناهی کردم
یه روز میرکاظمی , یه روز مسیول مالیات , یه روز وزیر رفاه ,یه روز معاونت زنان , مشکل اینا نیست . مشکل خود رییسیه . اقای ریسی پدر مردم درامده
برنامه منسجم و کارشناسی شده این دولت
دست را تا آرنج در جیب مردم کردن است.
سخنگوی دولت
یا سخنگوی غزه و یمن
مردم با وجود مسئولانی چون شما هیچ نگرانی ندارند! درست همانی را که می گوئید اتفاق نمی افتد اتفاق می افتد!
مسئولان ادعای دور اندیشی و آینده نگری در مسائل کشور دارند در حالیکه بیشتر از نوک بینی را نمی بینند.
چرا افاضات و دروغ های ایشان در باره کاهش نرخ تورم را ذکر نکردید؟؟؟؟؟؟
هرچیزی گفتی نگران نباشید بدتر شد
دروغه
هر روز فقط نگرانی جدید
تمام قوانین مالیاتی عوص شدن..مالیاتها قرار چند برابر بشن...میگه مردم نگران نباشن..البته بنیادها و نهادها با گردش مالی چند ده هزار میلیاردی ریالی و دلاری....همچنان معاف از پرداخت مالیات!!!!!!!!!!!!!
ما اصلا نگران مالیات نیستیم چون دیگر فرقی به حالمان نمی کنند و جز نان خالی نخواهیم خورد
شما هم نگران هیچ چیز نباش ای وی
بادکنک تا جایی باد کردنی است بعد از آن اتفاق دیگری خواهد افتاد!!!
یادمه توی تلویزیون هم یکی از وزرا اومد و گفت مردم اصلا نگران نباشند فقط قراره قیمت 4 تا کالا افزایش پیدا کنه و نه بیشتر.و دیدیم توی یک سال چه بلایی سر مردم اومد و هنوز که هنوزه میاد.
شماهاست که سفره تون هر روز بیشتر از دیروز بزرگتر میشه نه مردم عادی.بلایی که شما سر مردم اوردید چنگیز مغول نیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
همین وحیدی وزیر کشور بود که این دروغ شاخدار را گفت
می گویند اگر درآمد نفت داریم نباید خرج امور جاری شود ولی بدرستی نمی گویند خرج کجا می شود تمام آنچه در غزه هزینه کردید نابود شد .
کلا نگران هیچ چیز نیستیم فقط بعد از من تکرار کنید:
اشهد آن لا آله الا الله و اشهد آن محمد رسول الله
پاسخ ها
بابی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
تبارک الله
دقیقا وقتی اینا میگن مردم نگران نباشن چهارستون بدن ملت میلرزه...
جناب سخنگو ما نگران نیستیم اعتماد به شما نداریم. شما یک حرف می زنید اما یک کار دیگری می کنید...شما بفرمایید ما با دولتی که حرف و عملش یکی نیست چه کنیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
99 درصد از دختران دبیرستانی ایران دوست‌پسر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
ما که نداشتیم همه مجرد موندیم
بذار اینا داشته باشند شاید وضعیت جمعیت کشور درست شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
رابطه دو جنس همیشه به داشتن بچه ختم نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
1349
خب خیالم راحت شد...همون رابطه داشته باشن بهتره تا عذب و مجرد بمونن تا آخر عمر!!!
جالب هست همه ی مسئولین از بالا تا پائین به مردم می گویند

مردم نگران نباشند

که این خود به خوبی به حضرات بالا نشان میدهد که مردم نه تنها نگران که نامید و وحشت زده

نسبت به ساعت دیگر هستند

اما با این اوصاف باز ادعا دارند که مردم راضی و خوشبخت هستند

همه مردم دیگر خوب ایمان دارند که تنها چیزی که برای شماها مهم نیست و بی اهمیت است

مردم و دغدغه های انان است
چقدر ناله میکنید،بلاخره زندگی تو امریکا و کانادا و اروپا خرج داره،متاسفانه بخاطر تحریمها درآمد نفتی پایین اومده باید از طریق مالیات از مردم بگیریم بدیم عاغازاده هامون عشق کنن،درامد نفتی هم که چون معلوم نیست خرج نیابتی هامون میشه،تهش هرچی موند میدیم عرزشی ها کیف کنن
نگران نیستیم .... ما بی عرضگان همیشه ی تاریخیم....
اتفاقا کسبه سال دیگه یاباید جمع کنند یابشینن گریه کنند برای مالیات!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
اون کارگر و کارمند هست که قبل اینکه حقوق بگیره مالیاتش کسر میشه، کسبه که طبق خود اظهاری مالیات میپیچونه
مالیات به هر شکل حرام است اینو علمای قدیمی میگفتن و الآن با نگاه به جامعه علت حرام بودنش کاملا روشن میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
به زودی با افتخار اعلام می کنند وابستگی بودجه را به نفت قطع کردیم !میتونیم در چاه نفت رو ببندیم !ما مثل دولت قبل نیستیم و از این حرفها!
نشستم حساب كردم كارمندان حدود 60 درصد دارن ماليات ميدهند و روز بروز فقيرتر ميشوند از ما موقع پرداخت حقوق ماليات ميگيريد ديگه چرا موقع خريد لباس، بليط ......... دوباره بايد ماليات بدهيم ظاهرا فقط كارمندان و كارگران تو تور سنگين مالياتي، هستن من كه شرمنده فرزندان دانشجوم هستنم شما شرمنده نباشيد انشآالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
کسی را می شناسم با چند میلیارد تومن موجودی و چندتا کارت تو کار دلالی هست از نخود بگیر تا زمین وآپارتمانی.
یک ریال هم به هیچ دولتی مالیات نداده.
من میخوام کیف بخرم کیفم پاره شده حقوق نگرفتم مدت هاست نمیدونم پاداش چی هست بوت باید بخرم پولش رو ندارم برف بیاد احتمالا با این کفش ها سر میخورم یه جاییم میشکنه
موجودیم هفتاد هزارتومنه
این دولت قراره ازم مالیات بگیره میگه نگران نباشم
اگه مالیات رو نتونم بدم منو میبرن زندان؟
کامنت ها رو که می خونی
می فهمی مردم چقدر به ایشان و افاضات ایشان اهمیت می دهند.
دولت کمبود بودجه خودش رو با گرفتن مالیات از مردم جبران میکنه
وقتی مخارج حکومت از مالیات تامین می شود باید جوابگوی تک تک تصمیمات و هر ریال هزینه کرد آن باشد.
عاقلان دانند حرف که کنتور ندارد
(مردم نگران مالیات نباشند) به همین علت نگرانتر شدیم
نگران حذف ارز ترجیحی نبودیم کمرمون زیر گرونی خم شد
مردم نگران هیچی دیگه نیستن!!!اب دیگه از سرشون گذشته چه یک وجب چه صد وجب!!!
تابی جون سلام
نمیذاری اروم بشینیم سرجامون .
وقتی مردم رای نمیدن پس باید عواقب کارشون رو هم گردن بگیرن.
علت این همه نا بسامانی در دو سال گذشته اینه که حکومت یکدست شده . قوه مقننه ، قوه مجریه ، قوه قضائیه ، صدا سیماو ...
مخالفین که کلا حذف شدن و منتقدین رو هم که خفه .
من کاری به اصلاح طلب و محافظه کار ندارم ولی این اوضاع نتیجه رای ندادن مردمه .
سخنگو بسه دیگه
قوانین مالایت تغییر نکرده ولی الکی مالیات برای ملت می زنند
جناب جهرمی همین فرمایش شما که مردم نگران مالیات نباشند، آدم رو بیشتر نگران می‌کنه!!!!!



شما کدوم حرفت راست بوده که این یکی باشه؟
مجلس بایستی تمام دولت و وزرا را استیضاح کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
فعلا که مجلس درخدمت دولته!
جهرمی می داند حرف مفت مالیات ندارد
والله نگرانیم به خدا نگرانیم به هرچه شما اعتقاد دارید نگرانیم ولی مگر برای شما اهمیت دارد شمایی که فقط عینک دوربینیتان فعال است ومظلومین وفقرای همین دور وبر نمی بینید
شما ها که همه اینها را میدونید چرا رای میدهید
کاش مردم هم سخنگو داشتند
آقای سخنگوی دولت
حاجی
سید محرومان می خواد تعداد محرومان را از ۲۰ میلیون در دوره اول به ۵۰ میلیون در دوره دوم برساند. گند زدید به مملکت
چه خبره این همه مالیات ازکارگر میگیرید،تابوق سگ سرکارم توشرکت کارگری میکنم،نصفشو بدم مالیات؟مگه ما نفت وگاز و معدن نداریم؟پولش توجیب کی میره؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست