بازدید 24602

افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد/ مجلس تکلیف قیمت بنزین را مشخص کرد/ ادامه فعالیت معلمان تا ۵ سال بعد از بازنشستگی

نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران، رسیدگی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و ... در دستور قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 21 November 2023

جلسه بررسی برنامه هفتم توسعه آغاز شد

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۰ آبان) مجلس شورای اسلامی آغاز شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی بررسی می شود.

الیاس نادران در جلسه علنی صبح روز یکشنبه (۲۱ آبان)مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد هیات رئیسه مجلس، مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست؛ تحصنی که یک ساعت طول کشید.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان) از دیگر برنامه های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

استعفای نادران پذیرفته شد؟

امروز مجلس کار خود را با بررسی تقاضای استعفای آقای نادران در صحن غیرعلنی آغاز کرد و این نماینده مجلس سی دقیقه مطالب خود را پیرامون نقاط قوت، ضعف و اشکالات مجلس تشریح نمود. سپس پنج نماینده به عنوان مخالف استعفا صحبت کردند و در نهایت بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس با استعفای وی مخالفت نمودند؛ بنابراین استعفای نادران در مجلس پذیرفته نشد.

حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می کند؟

در راستای رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان با بند الحاقی یک ماده ۲۹ موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز می رسد. البته نمایندگان مجلس موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

بند الحاقی یک ماده ۲۹ بدین شرح است: به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد؛ این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال های دوم و سوم هر یک ۳۰ درصد ما به التفاوت ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آیین نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می رسد.

مجلس تکلیف قیمت بنزین را مشخص کرد

در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه (۳۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (الف) ماده ۳۱ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با اصل آن مخالفت کردند. بر اساس این بند (الف) دولت مجاز است در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه سازی مصرف انرژی با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم، بر اساس آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدامات لازم را برای بهره مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور از یارانه حامل های انرژی به عمل آورد.

به باور یکی از نمایندگان مجلس ـ که مخالف با تصویب این بند هم بود ـ متن مذکور مبهم است و به نظر می‌رسد دولت برنامه افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین را دارد.

نماینده‌ای دیگر اظهار کرد: همه ما فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توزیع عادلانه یارانه‌ها به دهک‌های مختلف را قبول داریم، اما اگر دولت به صراحت اعلام می‌کرد قصد آزادسازی قیمت‌ها را ندارد و متنی صریح در این رابطه ارائه می‌کرد، مجلس همراه بود. اما این متن شائبه برانگیز است.

در جلسه علنی عصر سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه را پیگیری و بندالحاقی (۱) ماده (۵۸) را تصویب کرد؛ بنابراین، به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه دادند با شرکت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذای مشارکت کند.

بندالحاقی (۱) ماده (۵۸) به این شرح است: به سازمان بنادر و دریانوردی، اجازه داده می‌شود با رعایت سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم ( ۴۴) قانون اساسی و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم ( ۴۴) قانون اساسی مصوب ۸ بهمن ماه ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نسبت به مشارکت با شرکت‌های معتبر بین المللی (داخلی و خارجی) برای تشکیل شرکتی جهت سرمایه‌گذاری و بهره برداری از بنادر اصلی با کارکرد بین المللی اقدام کند. سهم سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی داخلی حداقل ۵۱ درصد است.

افزایش سهم قوه‌قضائیه از درآمدها عمومی

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رغم مخالفت دولت با بند الحاقی ۲ ماده ۱۱۳ این لایحه موافقت کردند. بر این اساس دولت مکلف شد نسبت به افزایش سهم قوه قضاییه از محل درآمدهای عمومی کشور به میزان ۳۰ درصد اقدام کند.

بند الحاقی ۲ ماده ۱۱۳ لایحه برنامه هفتم توسعه: دولت مکلف است در سال اول اجرای برنامه نسبت به افزایش سهم قوه قضاییه از محل درآمدهای عمومی کشور به میزان ۳۰ درصد، علاوه بر افزایش سنواتی اقدام نماید و این افزایش در سال‌های بعدی برنامه به عنوان عدد پایه بودجه قوه در افزایش های سال‌های بعدی مدنظر قرار خواهد گرفت.

در جلسه علنی نوبت عصر سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان با بند (ح) ماده ۸۸ این لایحه موافقت کردند؛ بنابراین، مجلس جهت تامین معلم برای کلاس‌های درس با ادامه فعالیت معلمان تا پنج سال بعد از ۳۰ سال خدمت آنها تا سقف ۶۵ سالگی موافقت کردند.

بند (ح) ماده ۸۸ به این شرح است: دولت مجاز است در صورت تأمین اعتبار در قوانین بودجه سنواتی، پاداش بازنشستگی معلمان در رتبه های استادیار معلم و بالاتر را در سال سی ام خدمت بدون اعمال فرایند بازنشستگی پرداخت و با استمرار خدمت آنان تا پنج سال با افزایش خدمت با رعایت سقف شصت و پنج سالگی موافقت کند.
 

در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نمایندگان تصویب کردند که وزارت امور اقتصادی ‌و دارایی نسبت به تهیه و تصویب چهارچوب پاداش قابل پرداخت به مدیران شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها با در نظر گرفتن اندازه و پیچیدگی فعالیت آنها اقدام کند.

ماجرای تیراندازی مقابل مجلس چیست؟

مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور در تشریح جزییات حادثه تیراندازی امروز مقابل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سوء امنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۳
برنامه - توسعه- . یه ترافیک رو نمیتونین برنامه ریزی کنین اونوقت برنامه توسعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مملکت رو!!!!!!!!!!! با این برنامه های توسعه که دولتها در هر دوره همشان به صورت ناقص اجرا میشه!!!!!!!! فلج و نابود کردن
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ایا دولت بالاخره بدهی معوقه ۴۵۰ هزار میلیارد تومان

خودش به تامین اجتماعی را تسویه میکند ؟؟

اگر دولت بدهی های خود را تسویه کند

و دست از سر سازمان تامین اجتماعی بردارد و اجازه

دهد تا بیمه گزاران که مالکان واقعی آن هستند

در یک انتخابات واقعی فراگیر سراسری یک هیئت امناء

کاردان و پاکدست و وطنپرست و متخصص و شایسته

را برای مدیریت ان سازمان بگمارند

دیگر هیچ نیازی به منت گزاری دولت بر سر کارگران و

بازنشستگان که مالکان واقعی آن هستند نمیباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ترافیک توی همه دنیا هست شما فیلمهای که توی تلویزیون میبینی رو باور نکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دولت و مجلس در یک جیب مردم 2 زار پول

می ریزند، از جیب دیگر آنها چند برابر آن را

بر می دارند.

آخر با این نرخ تورم بالای 100% که جرات

اعلام آن را هم ندارند، چطور به خودشان

اجازه می دهند مصوب کنند که حقوق

کارمندان 18% و حقوق بازنشستگان را 20%

برای سال 1403 افزایش دهند؟؟؟

خوداشون حقوقهای نجومی و انواع رانت

دریافت می کنند، نمی دانند که مردم در چه

وضعیتی قرار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
نمایندگان وکیل الدوله شده اند بیعرضگی دولت مردان رو با جیب مردم جبران میکنند سندیکاهای کارگری هم مردن؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
متاسفانه وقتی دولت و مجلس میگن بازنشستگان ، منظورشون فقط عریز کرده های کشوری و لشگری هستند و نه بازنشستگان کارگری ! صندوق تامین اجتماعی کارگری شده معدن استخراج پول برای دولت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
صندوق جارو کردند
همه رو بیچاره کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
تو پاچه ملت میکنین هرچقدر حقوق بازنشسته رو افزایش بدین با این تورم فزاینده نمیشه کارساز نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مانند شهروندان کشورهای عربی ما هم سهم مون را از ثروت این آب و خاک می خواهیم. هر چی صادر می کنید به دلار
به حساب هر ایرانی واریز کنید. یارانه هم نخواستیم. قیمت ها را هم آزاد کنید.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مملکت را بدین دست اهلش
چرا دانشگاه پیام نور را با سایر دانشگاه‌ها ادغام نمی‌کنید؟! چرا طرح ادغام دانشگاه پیام نور با دانشگاه‌های دولتی را از دستور کار مجلس برای برسی برنامه هفتم توسعه خارج کردید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پیام نور دست ساخته احمدی نژاد است از خودش بخواهید اقدام کند این دکانی است که او جلو دانشگاه آزاد باز کرد والا هیچ توجیهی نداشت فقط یک عده مدیران مدارک آنچنانی گرفتند برای افزایش حقوق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مدرکی که با کلاس های غیر حضوری،با امتحانات تستی به دست بیاد مفتش گرونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شاسی بلند سوارند
دیگه غمی ندارند
هیچ کاریم ندارند
ناهار فسنجون دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
ببخشید شما مدیر دانشگاه ازاد هستید و یا یکی از دانشگاههای خصوصی که دانشگاه پیام نور نون شمار را اجر کرده ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
پیام نور دست ساخته مموتی جانه؟ یعنی سال۶۷ احمدی نژاد این قدر نفوذ و اصلا سن داشت که این کار را بکنه؟!!! آقا یکم مطالعه داشته باش،همین طوری حرف نزن
نمایندگان مجلس اگر رای می‌خواهید باید طرح ادغام دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌های دولتی را تصویب کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
رای کنسله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
احتمالا کشکی هیات علمی پیام نور شدی حالا می خوای بری هیات علمی دولتی بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
رای چیه دلت خوشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
بشنوید سخنی از یکی از مدیران دانشگاه ازاد که میخواهد پیام نور نباشد تا سهم خودش را اضافه کند ببین رقابت کن و نه جنگ که البته امثال دانشگاه ازاد نمی توانند رقابت کنند ، نمونه اش سهم قبولی ارشد را در دیگر دانشگاهها از پیام نور و ازاد را مقایسه کنید
شما نمایندگان مجلس انقلابی که طرح ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌های دولتی را از برنامه هفتم توسعه حذف کردید بدانید که برنامه هفتم توسعه بدون این طرح دیگر هیچ ارزشی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چه خبره ؟؟؟
چرا همه دانشجویان پیام نور امروز کامنت گذاشته اند؟؟؟؟

خوب پیام نور برای گرفتن مدرک فقط
با مراکز اکادمیک و علمی کشور نباید قاطی بشه
داوود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۱۰:۵۳
فکر میکنی مدرک گرفتن توی پیام نور راحت هست؟! توی پیام نور باید کل کتاب رو بخونی و نه فقط جزوه استاد، فهمیدی بچه جزوه گیر؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
حمل بر جسارت نشه
قبول دارم

ولی حجم کتابها بخاطر توضیحات بیشتر زیاده

البته‌ حال اموزش عالی کلا در کشورمون خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
خوب تو که اینهمه وقت داری. واینقدر زرنگی و کل کتابها را میخوانی و جزوه نمیخوانی و اینقدر زحمتکش و فعالی برو یک دانشگاه درست وحسابی نه پیام نور
ناشناس
| Poland |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
داوود جان
شما میتونی به جای خواندن کل کتاب های دانشگاه همون کتابای دبیرستانتو خوب بخونی دانشگاه دولتی قبول شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
درجریان باشید گرفتن مدرک پیام نور بسیار سخت است باید فکری برای کلاسهای حضوریش بکنند
رضا
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
عزیز آنی که ارزش نداره دانشگاه پیام نور و مدرکش و مدرک دانشگاه‌های درپیت دیگر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
نخیر مشکل رقابت هست وقتی تعداد دانشجو کم میشه و و دانشگاه های خصوصی و ازاد دانشجو ندارند بهتره دانشگاه بزرگی مثل پیام نور حذف بشه تا بقیه به نوایی ربسند اینا مدیران اینگونه دانشگاهها هستند
چرا باید بررسی استعفای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی در صحن غیرعلنی برگزار شود؟ یعنی آیا موکلین(مردم) نباید درجریان نحوه و کیفیت استعفای وکیل(نماینده) خود قرار بگیرند؟ این اقدام یعنی بررسی استعفا در جلسه غیرعلنی به کدام مستند و دلیل قانونی صورت گرفته است؟
اگر استعفای نادران پذیرفته بشه من یکی شیرینی پخش می کنم
تفاوت دانشگاه پیام نور با دانشگاهای دولتی بسیار زیاد است. بخصوص اعضا هیات علمی تفاوت بسیار زیادی دارد و غیر قابل ادغام
پاسخ ها
محسن کامیاروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اگه تفاوتش خیلی زیاد هست دلتون میخاد دانشجویانش رو زندان و یا تبعید کنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
این حرف ها از روی کسر اطلاعات هست بهتره یک نگاه به درصد قبولی ارشد و دکترا از دانشگاه پیام نور در بقیه دانشگاهها را بررسی کنی
فعلا که کسی از بازنشستگان مظلومتر پیدا نکردند چرا در سه نوبت همسانسازی اجرا میشود
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
در این دو سال گذشته که دولت رئیسی بناحق طرح

همسان سازی و افزایش قانونی حقوق بازنشستگان را

اجرا نکرد و تماماً با وعده و وعید توخالی گذشت

و ۳ سال اینده که معلوم نیست میزان تورم چند ده درصد دیگر اضافه گردد

بازنشستگان چگونه زندگی کنند ؟

چه ضمانتی هست که بتوانند با این تورم و گرانی و

بدبختی و کمبود و ده جور بیماری با ۷/۵ میلیون تومان زنده بمانند ؟؟؟

چرا در حق بازنشستگان ظلم میکنید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
حالا فکر میکنی واقعا این طرح در همون سه نوبت هم اجرا میشه؟ چقدر ساده ای
ما بازنشستگان هم 40 درصد در انخابالت مجلس 30 در در انتخابات خبرگان و30درصد در انخاب رئیس جمهور شرکت می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
باهمه ارادتی که نسبت به بازنشستگان عزیز دارم،منفی دادم،چون نظرم اینه که رأی نمیدم!
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اصلا شرکت نمی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مرحوم پدرم همیشه میگفت بابا نمی دونم چرا حقوقها افزایش پیدا میکنه ولی وضع هی بدتر میشه
شاسی بلند سوارن
هیچ کاری هم ندارن
وا به حال بازنشسته
دیگه از زندگی بیزارن
برنامه توسعه ۵ ساله کشور باید شامل محورهای تحقق توسعه باشد که مهمترین آن توسعه اقتصادی بوده و این امر در کشور ما به معنی حل بیماری های حاد و مزمن اقتصاد، از جمله نا ترازی بودجه و سایر عوامل تورم زا و .. است. وقتی در اولین جلسات بررسی بودجه در صحن مجلس، که باید کلیات، رویکردها و استراتژی های برنامه توسعه (از جمله مهار تورم) مطرح شود، موضوع میزان افزایش حقوق در سال‌های برنامه مطرح می شود، این بدان معناست که اولا می پذیریم قرار است در طی ۵ سال آینده تورم حاضر همچنان باقی مانده و بلکه فزاینده شود و ثانیا طرح دهندگان و بررسی کنندگان اطلاع و اشرافی نسبت به مفهوم توسعه ندارند.
یکی استعفا می کند جمعی بررسی می کنند نهایتا نمی پذیرند . این اصولگراها چقدر کارهاشان خنده داره . کل مجلس را با رانت یکدست کردند باز هم باهم دعوا می کنند قهر می کنند وسط صحن بست می نشینند استعفا می کنند نمی پذیرند رای گیری می کنند باز نمی پذیرند . هیچی به هیچی با پول مردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
آیندگان به گذشته خواهند خندید
دروغه دروغه دروغه بخدا دروغه به پیغمبر دروغه دروغه به مقدسات دروغه دروغه دروغ سال انتخاباته هشیار باشین دروغه دروغه دروووووغ
میگین نه بشینین تماشا کنین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
با این همه دروغ سکته نکنی عمو
برای بازنشستگان فقط حرف الکی میزنند و جلسه بی خاصیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اقایان
مگر دولت در دوره روحانی مصوب نکرده بود که بازنشستگان باید نود درصد حقوق شاغلین را بگیرند؟؟؟؟؟؟
اینو که همه عالم و ادم در جریانند
دیگه رییسی چرا بجای اجرای قانون امده از مجلس قانون مجددی
اتفاقا شرکت 40 درصد بازنشستگان در انتخابات اتفاق بسیار مهم از نظرتعداد شرکت کننده خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ما بازنشستگان دیگر فریب نمی خوریم و سیاه نمیشویم
نادران میخواد بره غزه بابا اذیتش نکنید بااستعفاش موافقت کنید .حوزه انتخابیه شم یه جوری این عزا وماتم را بسر میکند .
همه قوانین دوپهلو و کلی گویی هست تا خودشون هرجور دلشون خواست اجراش کنن. همیشه هم تاوانش رو مردم دادن
افزایش حقوق یعنی چاپ بیشتر پول و بالا رفتن نقدینگی کشور و به دنبال آن افزایش تورم ، دولت اگر می خواهد به بازنشستگان و حقوق بگیران بصورت علمی کمک کند باید کلیه سوبسید ها را بردارد و پول سوبسید را بصورت مساوی و بدون هیچ اجحافی بین همه ی اقشار در دهک های مختلف کشور تقسیم کند این کار موجب می شود ضمن اینکه مصرف حامل های انرژی منطقی شود ، مشگل ترافیک و آلودگی هوا حل شود و ثروت مردم خرج خودشان شود ، البته این کار جسارت و جرآت بالا می خواهد که در این شرایط دولتمردان ما ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
این کار درک و درایت هم لازم داره که شما نداری و تحلیل آبگوشتی دادی و کاری که پیشنهاد دادی کاری پوپولیستیه که فقط تورم رو زیاد میکنه !
ای کارگر و بازنشسته بابا اعتراض کنید چرا سکوت کردین دیگه همه چی تون بر فنا رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
کجا ؟ کی؟ وقتی هیچ تشکل و حزبی نیست چکار باید کرد به نظرتون
نمایندگان یک فکری به حال آلودگی هوا بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دارند فکر میکن
سال اول 40 درصد و سال های دوم و سوم هر کدام 30 درصد میشود 100 درصد ! نمایندگان نخبه 90 درصد را از کجا آوردند !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بابا ایول

واقعا تو یکنفره به این معما پی بردی؟؟؟؟
اصلا تو باید رییس کمسیون بازنشسته بشی
نه میگم رییس مجلس اصلا..

مومن متظورشون‌ ۴۰ ۳۰ و ۳۰ درصد نود درصد حقوق شاغلان بوده

هیچی نگو
مخلصیم هااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شما 90% ببین
دولت مجاز است در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه سازی مصرف انرژی با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم، بر اساس آیین‌نامه اجرائی که به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدامات لازم را برای بهره مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور از یارانه حامل های انرژی به عمل آورد.

اینها که دولت گفته قابل دفاع است ! نمایندگان به خاط انتخابات زدند زیرش !!!
چرا تاوان ناترازی صندوق ها رو مردم باید بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چقدر پر رو هستین شماها
صاف تو چشم مردم نگاه می کنید و میگید باید ازتون بیگاری بکشیم.
واسه همه ظلم و ستم هاتون قانون تهیه میکنین.واسه توجیه کاراتون از کشورهای دیگه مثال میزنید. چرا فقط اون مواردی که به نفع شما و به زیان مردم هست رو مقایسه میکنید؟؟ چرا همه موارد اون کشور رو با ایران مقایسه نمیکنید؟
شماها دیگه کی هستین
رای بی رای
مجلسی ها خودشون شاستی بلند میگیرن اونوقت ملت بدبخت باید حداقل ۵ سال اضافه کار کنند تا جیب آقایون و دولت و صندوق های بیمه پر بشه.
سه میلیون ششصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی با احتساب اعضای خانواده رقم مناسبی برای رای دادن هستند حالا هر چند برای سیستم رای مردم چندان مهم نیست .ولی چه بخواهید چه نخواهید این جمعیت ایرانی هستند وحقشان را طلب می کنند
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اخوی به هر کس رای بدی یا اصلا ندی هیچ فرقی نمیکنه مشگل مردم ما همین توهم است که فکر می‌کنند آدم مهمی هستند تو این مملکت ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر متنفذند و بقیه سیاهی لشگر تازه از این ۵۰۰ هزار نفر هم ۵۰۰۰ نفر مهم هستند
چه خبر از خیانات جدید نمایندگان غیرمردمی؟!
تا اون موقع که نیمی از بازنشستگان فوت خواهند کرد و بقیه هم با این روش هیچگاه حقوقشان به نود درصد شاغلین نخواهد رسید.
جرات دارین بنزین گرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
گرون می کنیم خوب هم گرون می کنیم هیچ کاری هم نمی تونید بکنید
بله ما این هستیم با پنبه سر می بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
نه نه
اتفاقا بنزین را باید قیمتشو واقعی بکنند و بنزین به این قیمت دور ریختن سرمایه مملکته
اخه مگه میشه گرانقیمترین محصول پالایشگاه قیمتش از اب خوردن کمتر باشه؟؟؟
قیمت واقعی بنزین باید لیتری ۲۰ هزار تومان باشه تا اینقدر ملت تو خیابونها دور دور نکنند که سرمایه مملکتو صرف الودگی هوای تنفسی مردم بکنند‌
مهم مصرف قیمت واقعی بنزین در جای مناسب کشور است .
رضا
| Canada |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بنزین گازوئیل برق آب و گاز را تا حد جهانی گران می‌کنند کاکا هم میگی از تو میترسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
ناشناس ۲۲:۳۰،مگه مردم قیمت دلار رو گرون کردن،اون زمان که بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومن بود قیمت فاب خلیج فارس ۴۰۰۰ تومن بود به مردم چه ربطی داره دولت پول چاپ میکنه و ارزش دارای مردم رو کم میکنه و دلار رو میبره بالا ،شما دلار بکن ۵۰۰۰ تومن سال ۹۶ ،اون موقع بنزین اصلا ارزون به نظر نمیرسه،واقعا چقدر بی منطق هستید شما طرفداران حکومت
چرا به مردم رک و راست نمی گید چه مافیای داخلی و خارجی دست اندر کاره که این بنزین آلوده و این آشغال خودروهای بی کیفیت مونتاژی همچنان باید تحویل مردم ایران بشه؟ با هزینه یک سال این آشغال خودروهای مونتاژی و خودروهای سوخت فسیلی وارداتی و بنزین مصرفی می شه سالی چند میلیون خودروی برقی به مردم ایران تحویل داد واقعا چه جریانی پشت این بنزین بی کیفیت هست که حاضر نیستند به هیچ قیمتی دست از این خودروهای بنزینی بی کیفیت مونتاژی بردارند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
از میرسلیم بمرس
تا زمانى كه حرف و سخن و مصوبه و...از افزايش حقوق و خدمات و...باشد تورم بالاى50درصد در جامعه ادامه خواهد داشت
فقط برید زیر پوست شهر ببینید چه خبره ؟
به خدا قسم یه روز یه کارگر رو میخواستم ببرم بنایی گفت اول چند نون برام بگیر از روی پول کارگری حساب کن به خدا من جای مسئولین آرزوی مرگ کردم ، آقای رییسی وضعيت زندگی مردم رو نابود کردی ؛ این جا از غزه بدتر هست ،
در حالیکه افزایش حقوق شاغلان کمتر از یک چهارم تورم اعلامی است بنظر شما رساندن حقوق بازنشستگان به 90% حقوق شاغلان همتراز آنهم طی 3 سال می تواند مشکل عقب افتادگی شدید حقوق بازنشستگان را چبران نماید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
من خودم بازنشسته هستم و از نظر آقایان هر بازنشسته ای که بمیرد نون خور کمتر برای دولت است .
کی اجرا میشود پول بدست بازنشستگان محترم میرسد افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان کی اجرا میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
با احترام هر وقت نی گل داد
آخه هر چی پول هست رو دارید میدید به بازنشسته ها!!!

به داد دستمزد نسل جوان باشید نه بازنشسته هااااااا
از طلا گشتن پشیمان شده ایم مرحمت فرماییدمارامس کنید ترابه هرکس که می پرستید جلو این تورم افسارگسیخته راکه پدرتمام قشرهای مملکت بخصوص جوانان وکارگران وبازنشسته هارادراورده بگیرید ،دیروزانجیرخشک خریدم دانه ای ۲۵۰۰تومان بود،حقوق من نسبت به ۸سال پیش ۵۰درصدارزش آن پایینترآمده وقدرت خریدکمرملت رامی شکند.
خواهش میکنم تمنا میکنم مجلس رو تعطیل کنید بسه دیگه
نمیدانم چرا ما شاغلین باید 5 سال زندان اضافه بکشیم و بعد هم دیگر حقوق بازنشستگی چه معنا دارد اگر تا65 سالگی زنده باشیم انوقت دیگه توان کیف کردن از زندگی را نداریم من میگم اصلا از ما پول بازنشستگی کم نگنی خودمان یکاری می کنیم و سنوات خدمت را 25 سال کنید اینجوری تعداد شاغلین هم افزایش پیدا میکنه
اقا مگه اون بدبختی که 20سال یا 2سال پیش امده سر کار با دولت قرارداد 30ساله نبسته دولت چرا وسط کار زده زیر تعهد وقرارداد .مگر مردم برده شمایند.ملت زیر بار زور نرید ...
بازنشستگان محترم باید بزرگی کنند، محل رفت و امد فرزندان باشند و تکیه گاه خانواده ها باشن، مکان خاطره سازی بچه ها و بزرگی و حل و فصل امورات جوانان خانواده باشن اما متاسفانه خودشون از پس هزینه خودشون بر نمیان و رفت و آمد به منزل اونها پایین اومده و خروجی این موضوع، خانواده های سست، بدون بزرگ و ریش سفید و در یک جمله بدون تکیه گاه است.
لطفا هوای ستون های خانواده ها را داشته باشید چون کارکرد اونها از صد تا موسسه و تشکیلات بالاتر و کارتر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست