بازدید 1757

طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در مراحل پایانی

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم‌پزشکی درباره طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: طرح رتبه‌بندی مراحل پایانی را سپری می‌کند و در صورت آماده سازی و ابلاغ دانشگاه‌ها به منظور رتبه‌بندی و اعتباربخشی باید در چارچوب این طرح حرکت کنند.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 22 November 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر احسان شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات صورت گرفته برای به‌روزرسانی سرفصل‌های آموزشی گفت: یکی از امور مهمی که در حال انجام آن هستیم پروژه بررسی کوریکولوم‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه با استفاده از آخرین تجاری دنیا درنظر داریم کوریکولوم‌های آموزشی را برای رشته‌های علوم پزشکی به‌روزرسانی کنیم، افزود: مولفه «فناوری» در موضوع به روزرسانی کوریکولوم‌های آموزشی به طور جدی در کانون توجه قرار دارد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم‌پزشکی گفت: با طیف گسترده‌ای از رشته‌های علوم‌پزشکی مواجه هستیم. به همین دلیل، گروه‌های متعددی در حال بررسی و انجام امور به‌روزرسانی کوریکولوم‌های آموزشی را برعهده دارند. طرح‌های ارائه شده در مراحل مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نهایی شدن برای اجرا به معاونت آموزشی ارائه می‌شود. 

وی درباره استمرار برنامه به‌روزرسانی سرفصل‌های آموزشی گفت: موضوع بررسی و به روزرسانی کوریکولوم‌های آموزشی به صورت مستمر در حال انجام است. این موضوع، یک فرایند دائم است که به صورت مستمر انجام می‌شود. 

دکتر شریفی‌پور درباره طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: طرح رتبه‌بندی مراحل پایانی را سپری می‌کند و وقتی این طرح آماده شود، دانشگاه‌ها به منظور رتبه‌بندی و اعتباربخشی باید در چارچوب این طرح حرکت کنند و دانشگاه‌هایی که نتوانند امتیاز لازم در رتبه‌بندی را به دست بیاورند باید شتاب خود را بیشتر کنند.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم‌پزشکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «اعتباربخشی مرحله دوم به پایان رسیده و مرحله سوم اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی آغاز شده است. برخی از دانشگاه‌ها توانسته‌اند اعتبار چندساله به دست بیاورند. این احتمال وجود دارد که اعتبار آموزشی این دانشکده‌ها در هنگام ارائه طرح به پایان نرسیده باشد. آیا این دانشگاه‌ها باردیگر اعتباربخشی می‌شوند؟» گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم‌پزشکی در حوزه اجرایی تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان بر عهده معاونت آموزشی و مقام عالی وزارت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست