بازدید 4796
۴

ایجاد ۳ رشته جدید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش علوم‌پزشکی درباره ایجاد ۳ رشته جدید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و انتقال آزمون «۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی» به پایان دوره تصمیم گیری کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس تصمیمات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، ضرورت ارائه برنامه آموزشی رشته‌های «مدیریت خدمات بهداشتی درمانی»، «طب سنتی ایرانی» و «دیپلماسی سلامت و ارتباطات بین المللی» مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این جلسه، این رشته‌ها در مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی Ph.D، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و کارشناسی ایجاد می‌شوند.

رشته‌ «مدیریت خدمات بهداشتی درمانی» در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و همچنین رشته‌های «طب سنتی ایرانی» و «دیپلماسی سلامت و ارتباطات بین المللی» در مقطع دکتری تخصصی ایجاد می‌شوند. 

انتقال آزمون ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی

تعیین تکلیف انتقال آزمون «۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی» از دیگر تصمیمات هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی بود. براساس این تصمیم، این آزمون با عنوان «آزمون پایان دوره دکتری عمومی داروسازی» در پایان دوره تحصیلی برگزار می‌شود. 

تصویب شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو ی رشته «فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی» در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته، تصویب شرایط فراغت از تحصیل دانشجویان غیر ایرانی (بین الملل) دوره MBBS، تصویب نحوه محاسبه نمره آزمون‌­های کشوری دانشجویان غیرایرانی ( بین الملل) و تصویب آیین نامه آموزشی دوره دکترای حرفه­ای رشته فیزیوتراپی (جهت ادامه تحصیل دانش آموختگان مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی) از دیگر تصمیمات این جلسه بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وقتی میگن مملکت دست مافیا هست اینه تونستن طب سنتی ایرانی رو تو دانشگاه اضافه کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
اتفاقا این مافیا است که نمی گذاشته این دانش چند هزار ساله ایرانی ها یعنی طب سنتی به صورت آکادمیک کار کند.
این تصویب هم چیزی را تغییر نخواهد داد. مافیای دارو بازهم نخواهد گذاشت این رشته موفق شود
طب سنتی جدا از پزشکی نوین نیست پزشکی، پزشکی است و یک هدف بیشتر ندارد. در طبابت قدیم از ترکیباتی برای معالجه و تسکین استفاده می کردند پزشکی امروز باید بداند آن مواد موثر این ترکیبات چیستند و آن ها را استخراج و آزمایش کند و پس از تایید وارد فهرست دارویی کشور کند.
بلاخره فهمیدید طب اسلامی نداریم و طب سنتیه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی