بازدید 5102
۱

ترامپ: برای مهار چین به افغانستان بازمی‌گردیم

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، برای مهار چین تلاش می‌کند تا کنترل پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را به‌دست آورد.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 19 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 در جمع هوادارانش در «آیووا» گفت: درصورت پیروزی در انتخابات برای نظارت بر چین تلاش خواهد کرد تا دوباره کنترل پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را به‌دست آورد.

وی مدعی شد که پایگاه بگرام در مسافت یک ساعتی جایی قرار دارد که چین موشک‌های هسته‌ای خود را می‌سازد و افزود: اکنون چین این پایگاه را «اشغال» کرده است.

ترامپ خطاب به جمعیت گفت که می‌خواهد پایگاه هوایی بگرام را به عنوان بخشی از یک قرارداد تجاری با افغانستان بازپس گیرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا با تأکید بر اینکه «ما می‌خواستیم بگرام را حفظ کنیم»، افزود: اکنون نیز کنترل دوباره این پایگاه هوایی را برای حضور در افغانستان نمی‌خواهد، بلکه قصد دارد چین را زیر نظر داشته باشد.

وی افزود: ما می‌خواستیم بگرام را حفظ کنیم، بگرام بزرگترین پایگاهی است که تقریباً در هر جای دنیا وجود دارد و ما آن را رها کردیم. چرا آن را رها کردیم؟ برای ساخت این پایگاه چندین سال پیش میلیاردها دلار هزینه شد؛ ما برای افغانستان به آن نیاز نداشتیم، بلکه این پایگاه درست در نزدیکی جایی بود که چینی‌ها موشک‌هایشان هسته‌ای خود را می‌سازند.

ترامپ ادامه داد: ما آن را پس خواهیم گرفت، شاید آن را به عنوان بخشی از یک معامله تجاری پس بگیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
سریال ضربه کاری بازگشت با بازی دونالد ترامپ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست