بازدید 3094
۴
سازمان ملی استاندارد گزارش داد:

ماکارونی رضایت مردم را جلب کرد، خودرو نه!

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملی استاندارد، در بین اقلام مختلف ماکارونی و مایع ظرفشویی بیشترین رضایت مصرف‌کننده و خودرو کمترین رضایت را کسب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 19 November 2023

 

به گزارش تابناک، سازمان ملی استاندارد طرحی با عنوان «گزارش شاخص‌های کیفیت کالا » برای سال پایه ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور از طریق ادارات کل استاندارد استان‌ها و با نظرسنجی از ۲۰ هزار مصرف کننده نهایی در محل زندگی با مراکز خرید به صورت پیمایشی با پرسشنامه ۵۰ سوالی برای ۵۶ گروه قلم کالایی اجرا کرده است.

این گزارش ارائه دهنده مجموعه‌ای از ۲۴ شاخص برای سنجش ابعاد مختلف کیفیت کالا از منظر مصرف‌کنندگان ایرانی در سال ۱۴۰۱ است. شاخص‌ها در چهار گروه پایه، مرتبط با برند، مرتبط با رفتار مصرف‌کننده و نگرش کلی مصرف‌کننده‌ها دسته‌بندی می‌شوند. دامنه مورد رصد گزارش شامل ۱۶ بخش مهم از کالاهای با مصرف عمومی است. این بخش‌ها ۵۶ گروه از اقلام که مشمول استاندارد اجباری یا مورد رصد ویژه هستند را پوشش می‌دهند. مقادیر شاخص‌ها با ملاحظات دقیق آماری در چهار سطح کلان، اقلام، بخش‌ها و استان‌ها محاسبه شده‌اند. همچنین بر اساس هر شاخص، خوشه‌بندی آماری متناظر ارائه شده است.

نتایج منتشر شده از این طرح نشان می‌دهد که از بین گروه‌های کالایی مختلف، تجهیزات ارتباطی، لوازم پارچگی خانگی، مبلمان و کفپوش‌ها و کالای منزل در خوشه اول قرار دارند که مصرف‌کنندگان بیشترین رضایت را از آن‌ها داشتند. اما خوشه ششم که کمترین رضایت مردمی را داشته شامل گروه‌های کالایی دخانیات و وسایل نقلیه بوده است.

از بین سایر گروه‌های کالایی مواد خوراکی، وسایل خانگی اصلی و کالای شخصی در خوشه دوم و همچنین ابزار و تجهیزات منزل، تجهیزات سمعی بصری، ظروف غذاخوری، نوشیدنی و کفش در خوشه سوم قرار دارد.

همچنین پوشاک در خوشه چهارم و تجهیزات حمل‌ونقل در خوشه پنجم قرار دارند. بدیهی است که گروه‌های کالایی خوشه‌های اولی رضایت بیشتر و گروه‌های خوشه‌های آخر کمترین رضایت را به خود اختصاص داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دهه هفتاد زمانی که ما جوان بودیم در تلوزیون و رادیو ۲ چیز مدام تبلیغ میشد . یکی پفک و یکی ماکارونی و خودرو پراید که آن موقع گل سرسبد خودروسازی سایپا بود! آن موقع روزنامه ها به تمسخر می نوشتند : سه افتخار ملی ، پفک ، پراید ، ماکارونی!
الان نیازی به تبلیغ ندارند. هر آشغالی که در داخل تولید شود ، مردم می روند توی صف مگر تا یکسال دیگر بتوانند بخرند. البته خیلی هاشان دللال هستند. دوباره یک مرحله افزایش قیمت اینجا داریم تا برسد دست مصرف کننده واقعی. این مسخره نیست واقعاً؟
اینگونه نظرسنجی ها معلوم نیست تا چه اندازه اعتبار علمی دارد. .توسط چه موسسه‌ای و با چه روشی انجام شده است
ماکارونی ۳۰۰ تومان و پراید ۶ میلیونی را به خوبی بیاد دارم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست