بازدید 1963
۶

بذرپاش: ترکمنستان شریک راهبردی ایران است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ترکمنستان شریک راهبردی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تسهیلات خاصی را برای دسترسی همسایگان به آب‌های آزاد فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 18 November 2023

به گزارش «تابناک»، مهرداد بذرپاش روز جمعه در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید بر اینکه با توجه به روح حاکم بر توافقات دو کشور باید یک گام اساسی برای تحقق شراکت هم افزا در روابط دوجانبه برداشته شود، ابتکار «ایران راه» در دولت سیزدهم را برای رئیس جمهور ترکمنستان تشریح کرد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان در این باره گفت: در زبان فارسی راه به معنای مسیر و راه حل است، کشورهای همسایه می‌توانند از ایران به عنوان راه و راه حل استفاده کنند.

بذرپاش بیان کرد: ترکمنستان در ابتکار «ایران راه» جایگاه ویژه‌ای دارد و شریک راهبردی ایران به شمار می‌رود. این کشور دروازه آسیای میانه و دسترسی به کریدور شرقی - غربی و شمال جنوب است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه معتقدیم ترکمنستان به آب‌های آزاد دسترسی دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران تسهیلات خاصی را برای دسترسی همسایگان به آب‌های آزاد فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان اضافه کرد: در این هدف گذاری نقش ترکمنستان در کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب قابل پیگیری است.

بذرپاش بر لزوم همکاری برای حذف عوارض حمل و نقل ترانزیت بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: بایستی خدمات فنی مهندسی به خصوص در حوزه حمل و نقل و انرژی را با تعیین یک ساز و کار بین دو کشور افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی، احداث خطوط انتقال برق، توسعه فعالیت بازارچه‌های مرزی و … نیز مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان عصر جمعه ۲۶ آبان ماه در عشق‌آباد با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ترکمنستان آغاز به کار کرد و قرار عصر فردا در اختتامیه این اجلاس اسناد همکاری بین دو کشور امضا شود.

همچنین امروز پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ایران با عنوان «ایران پروژه» افتتاح شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
یک سری جملات کلیشه ای دارند در حد ۱۰ تا دونه . هر جا میرن از این ۱۰ تا انتخاب میکنند میگن .
شماها اصلا اینکاره نیستید . چیزی به آین مملکت اضافه نکردید . اگر هم داره هنوز نفس می‌کشه به دلیل کارهاییه که ۵۰ سال پیش انجام شده .
خدایی قیافه این بذرپاش به وزیر میخوره ؟ مهندس صنایع وزیر مسکن . دقیقا معلومه ایشون سهم یک گروه سیاسی بوده تو دولت .
آره،تمام دنیا شریک راهبردی ایران هستند، ولی ما فقط از شماها می‌شنویم نه از آنها،برا همینه که تمام دنیا ما را تحریم کرده‌ بودند چون شریک راهبردی ما بودند،.چرا دوست دارید خودتان‌ را به‌ دیگران بچسبانید واز کشورها با روابط معمولی بزرگنمایی کنید؟؟؟؟؟مردم همه چیز را می‌فهمند وشعور سیاسی دارند.
بر چه اساس تا یکی یه لبخند بهتون می زنه میشه شریک راهبردی؟ یک ماه بعد ببینید چی میشه.
آقای وزیر کجای روابط ایران و ترکمنستان اتراتژیک هست؟
بیا برو ترافیک سرسام اور مرزن آباد و حل ...............
سلام تابی جون
من فکر میکنم آقای رئیسی به یکی از مسولین بدهکاری داشته و طرف هم بجای دریافت طلبش از رئیس جمهور خواسته خواسته بذر پاش رو یه شغلی بهش بدن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار