بازدید 4332

دولت پولی برای ساخت مسکن ندارد

یک کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بازار مسکن در شرایط رکودی و اثر‌گذاری پروژه‌های دولتی از جمله نهضت ملی مسکن در این بازار، اظهار داشت: واقعیت این است که بازار مسکن در سال گذشته یک پرش قابل توجهی را تجربه کرد به‌طوری‌که از تورم فرا رفت و در هر حال حاضر در دوره اصلاح قیمت‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 13 November 2023


دولت پولی برای ساخت مسکن ندارد

سایز متن
الف الف
۳.۱K
۷۲

اعتماد/متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، حسین عبده‌تبریزی تاکید کرد: اما باید توجه داشت که بازار مسکن شبیه به بازار طلا نیست که اصلاح قیمت‌ها با ریزش و کاهش انجام شود بلکه قیمت مسکن به دلیل چسبندگی قیمتی، وقتی به‌طور قابل توجه افزایش پیدا می‌کند، افزایش قیمت آن مدتی متوقف می‌شود تا تورم به آن برسد که به این دوره توقف افزایش قیمت، دوره رکود می‌گویند.

این کارشناس اقتصاد مسکن درباره بازه زمانی رکود بازار به ایلنا گفت: مدتی است که بازار مسکن در دوره رکود قرار گرفته و ممکن است که این دوره بیش از 6 ماه و تا یکسال طول بکشد تا بازار مسکن بتواند پیش‌خوری که در تورم داشته را پوشش دهد اما باز هم با تورم حرکت می‌کند هر چند که قیمت‌ها در این بازار بیش از تورم بالا رفته است.

عبده‌تبریزی ادامه داد: در حال حاضر شاهد یک رکود عمیق در بازار مسکن هستیم و مردم قدرت خرید برای انجام معاملات مسکن را ندارند و اغلب به دنبال این هستند که با تهاتر بتوانند معامله‌ای را در بازار مسکن انجام دهند. امروز هیچ کسی توان این را ندارد که معامله نقدی را انجام دهد. وی درباره اثرگذاری پروژه نهضت ملی مسکن و پاسخ به نیاز مردم و رفع انباشت تقاضا اظهار داشت: برنامه‌ها و پروژه‌های عمومی مانند مسکن مهر و نهضت ملی مسکن برای مواقعی است که دولت‌ها گیر می‌افتند و در این شرایط حرفی درباره مسکن می‌زنند اما الان نه منابعی برای ساخت مسکن در اختیار دارند و نه امکان اجرای آن را دارند و عملا دولت در این دو سال پروژه را به اجرا نرساند و در نهایت هم اعلام شد که منظور این نبود که دولت این 4 میلیون مسکن را می‌سازد بلکه مردم باید این تعداد مسکن را بسازند. این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه دولت پولی برای ساخت مسکن ندارد، افزود: به نظر نمی‌رسد که در این پروژه موفقیتی حاصل شود چراکه منابع آن وجود ندارد و نمی‌توان کاری خارج از چارچوب اقتصاد انجام داد و به همین دلیل که منابعی نیست، پروژه به اجرا نرسیده است. 

عبده‌تبریزی با اشاره به اثرگذاری بازار مسکن چه اجاره و چه خرید و فروش در تورم تاکید کرد: تورم یک پدیده‌ پولی است و به هر حال تاکنون کنترل شده‌ است، چراکه توانسته‌اند نقدینگی را کنترل کنند و هیچ ارتباطی به قیمت کالای خاصی ندارد و در عین حال با بازارها در ارتباط است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
این همه کارشناس و ریش سفید داره کشور یعنی هیچ کس نمیتونه مشکل گرونی مسکن و سایر رو حل کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
الان ازشون بپرسی اون کیه که میتونه همه ی مشکلات اقتصادی مملکت رو حل کنه ؟ هیأت دولت یکصدا خواند گفت : مه لقاء خانوم .
موقع شعار دادن که خیلی توانا بودند....۴ میلیون مسکن، درست کردن وضعیت بورس و به خط کردن اساتید اقتصاد.......الان پول ندارن!!!!!!
cوقتی صاحبان ملک هر قیمتی که دلشان میخواهد روی ملک خود میگذارن،واینکه روزانه قیمتها بالا میرود،کجا رکود قیمت دارد؟؟اگر اینجوری بود قیمت مسکن و اجاره بها اینقدر نبود،،،اگه درست بشینی روی صندگی عمق فاجعه رو درک میکنی،،،
پول لازم نیست بده زمین و مصالح به قیمت ارزان بدهد
چینیا که حاضر بودن بیان بسازن چرا شماها نذاشتید
اقتصاد نوزدهم جهان مگه ممکنه پول نداشته باشه شایعه هست
از وعده و وعید ساخت ۴ میلیون مسکن رسیدن به پول نداریم بسازیم.۴۴ سال دروغ و وعده و من نبودم اون بود تقصیر آستینم بود.شرم بر شما...
دولت فقط زمین بدهد ببینید که چطور مسکن پایین می اید قیمت ان و اصلا در مسکن دخالت نکند مانند دولت اقای هاشمی و خاتمی سا زندگی کشور در همه حوزه ها در ان دو دوره شکل گرفت فقط زمین بدهد
مگه نمیگن داریم به اندازه زمان قبل از تحریمها و حتی بیشتر نفت میفروشیم؟
پس پولش کجا میره و چه جوری هزینه میشه که برا هیچ چی پول ندارند!
قرار بود مردم چهار ملیون مسکن بسازند؟!
افرین
این ماله دنیا چه چیز میتواند باشد که اشخاصی حاضر نیستند حتا بخاطر ابادانی و نابود نشدن یک سرزمین کنار بروند و کارها را به افراد کاردان و دلسوز واگزار کنند.....
پس چرا در وعده های انتخاباتی به مردم دروغ میگن؟ یه وقتی یه فرد عادی دروغ میگه یه وقتی طرف با لباس پیغمبر دروغ میگه. چرا با اعتقادات مردم بازی می کنید ؟
پس انقدردروغ به خورد مردم ندهید ،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی