بازدید 2624
۱

حذف سه سرویس قدیمی در ویندوز مایکروسافت

مایکروسافت حذف سه سرویس قدیمی در ویندوز را اعلام کرد که یکی از آنها اخیرا از سوی یک مدیر ارشد این شرکت، به عنوان منزجرکننده، توصیف شده بود.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 06 November 2023

 

به گزارش تابناک، هر چند مایکروسافت، مرتبا ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به نسخه‌های تحت پشتیبانی‌ ویندوز اضافه می‌کند، اما گاهی اوقات از شر قابلیت‌ها یا سرویس‌های قدیمی‌تری که دیگر بخشی از مسیر استراتژیک بلندمدت در توسعه این سیستم عامل نیستند، خلاص می‌شود.

مایکروسافت در سپتامبر، اعلام کرد که ورد پد (WordPad) از ویندوز حذف می‌شود و نسخه‌های اخیر ویندوز ۱۱ Canary همچنین نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است از شر برنامه‌های نقشه ویندوز (Windows Maps) و اپلیکیشن فیلم و تلویزیون (Movies & TV) هم خلاص شود. اکنون این شرکت، سه سرویس دیگر قدیمی در ویندوز را منسوخ اعلام کرده است.

در سند آنلاینی که مایکروسافت، ویژگی‌های منسوخ ویندوز را رصد می‌کند، این شرکت در این ماه سه سرویس اضافه کرده است، این بار سرویس‌هایی که حذف می‌شوند شامل مرورگر رایانه (Computer Browser)، وب کلاینت (WebDAV)  و ریموت میل اسلاتس (Remote Mailslots) هستند.

سرویس مرورگر رایانه، درایور و پروتکل مکان دستگاه، ناامن به نظر می‌رسد و در ابتدا با حذف Secure Message Block نسخه ۱ (SMB۱) در ویندوز ۱۰، به طور پیش فرض غیرفعال شد. در همین حال، رابطه کاربری برنامه نویسی WebDAV، یک افزونه اچ‌تی‌تی‌پی است و عرضه آن با ویندوز ویستا آغاز شد و در نسخه‌های فعلی ویندوز دیگر به طور پیش فرض استارت نمی‌شود.

درنهایت، Remote Mailslots یک پروتکل ارتباط بین فرآیندی (IPC) است که در ابتدا با «ام اس داس» در دسترس قرار گرفت و اکنون به شدت قدیمی و ناامن دیده می‌شود، به طوری که یکی از مدیران مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی، آن را یک پروتکل منزجر کننده خواند.

بر اساس گزارش وب سایت xda-developers، این ویژگی‌ها هنوز به طور کامل حذف نشده و فقط منسوخ شده اند، یعنی در حال حاضر همچنان در ویندوز قرار دارند اما مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را به آنها اضافه نکرده یا فعالانه از آنها پشتیبانی نمی‌کند. احتمالا این سرویس‌های قدیمی در نسخه بعدی ویندوز حذف می‌شوند، اما این غول نرم افزاری، هنوز جدول زمانی درباره این خصوص اعلام نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آخه به ورد پد چکار دارن؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی