بازدید 1999

وضعیت هوای اهواز بدون حتی یک روز هوای پاک

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای استان، گفت: هر چند امسال تعداد روزهای با شرایط هوای "خطرناک" کم بوده‌اند اما تنها برخی شهرهای خوزستان در روزهای انگشت‌شماری در شرایط پاک بوده‌اند و اهواز اصلا هوای پاک نداشته است.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 06 November 2023

به گزارش «تابناک»، فرهاد قلی‌نژاد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان که دیروز (۱۴ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که در کارگروه کاهش آلودگی هوای خوزستان در دست انجام است، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های درگیر و بحرانی در زمینه آلودگی هوا است و بیشتر روزهای سال، در شرایط ناسالم یا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر چند امسال تعداد روزهای با شرایط هوای "خطرناک" کم بوده‌اند اما تنها برخی شهرهای خوزستان در روزهای انگشت‌شماری در شرایط پاک بوده‌اند و اهواز اصلا هوای پاک نداشته است.

قلی‌نژاد در خصوص منابع آلودگی هوا گفت: صنایع نیشکر، آتش‌سوزی بخش عراقی هورالعظیم، آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی، آتش‌سوزی مزارع برنج‌کاری، منابع متحرک یعنی خودروها و عدم توزیع سوخت استاندارد (سوخت یورو ۴) عواملی هستند که موجب شده‌اند در شرایط سکون هوا و اینورژن، شاهد افزایش شاخص آلایندگی در خوزستان به ویژه در اهواز باشیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اقدامات مورد نیازبرای مقابله با آلودگی هوای خوزستان گفت: در راستای پایش بهتر، خوزستان باید به دستگاه‌های پایشی بیشتر مجهز شود تا با داده‌هایی که به دست می‌آیند، علل آلودگی‌ها بررسی شوند.

قلی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ ایستگاه پایش آلودگی هوا در خوزستان داریم که ۲۶ ایستگاه از این تعداد متعلق به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان است و بقیه ایستگاه‌ها با همکاری صنایع، در ناحیه‌های صنعتی استان خوزستان فعال هستند و اگر این داده‌ها نبود، امروز خیلی از علل مشخص نبود.

وی بیان کرد: در حوزه پایش، یکی از کارهای در دست اقدام احداث مرکز مانیتورینگ هوای خوزستان است. متاسفانه خوزستان این مرکز را ندارد اما وجود این مرکز برای آنالیز داده‌ها و به دست آوردن داده‌های بیشتر برای تصمیم‌گیری‌ها نیاز است که این کار در حال انجام است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به فعالیت کارگروه هوای پاک گفت: اگر دستگاه‌ها طبق قانون هوای پاک به وظایف خود عمل نکنند، هرگز کارگروه هوای پاک موفق نخواهد شد. زیبنده نیست بعد از هشت ماه هنوز عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در راستای قانون هوی پاک، هوایی که مستقیما به سلامت شهروندان و بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی برمی‌گردد را نداریم.

وی بیان کرد: هفته پیش کارگروه هوای پاک در شهرستان‌های مهم استان خوزستان مانند ماهشهر، آبادان و دزفول برگزار شد و امیدواریم فرمانداران در اجرای مصوبات همکاری کنند و منابع مورد نیاز در این راستا پیگیری شوند.

قلی‌نژاد گفت: اقدامات خوبی در این راستا از تشکیل کمیته‌های فنی تا بحث پایش و تشکیل کارگروه‌ها انجام شده است اما همه این کارها مستلزم این است که دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند و به تکالیف خود به ویژه در حوزه بازیابی گازهای فلر، رفتن به سوی برداشت سبز در مزارع نیشکر و همکاری با شهرداری‌ها عمل کنند.

وی افزود: در خصوص وضعیت سایت دفن زباله برومی اهواز عنوان کرد: دو سه سال است که قرار است شرکت نفت کار ساماندهی در این سایت را انجام دهد اما هنوز کاری در این زمینه انجام نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی