بازدید 1827
۵

افزایش کرایه تاکسی در روزهای بارانی منتفی شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در هنگام بارندگی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها حذف شده است و قیمت مانند قبل است. چمران‌: کرایه تاکسی در روزهای بارانی افزایش نمی‌یابد
کد خبر: ۱۲۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 05 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مهدی چمران امروز یکشنبه ۱۴ آبان در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر که نماینده شورا در سفر به چین بود امروز گزارشی از سفر به چین ارائه می‌کند البته نمایندگان بیشتر سفرها را کتبی اعلام می‌کنند ولی چون این سفر حمل و نقلی بود یک جلسه زاکانی شهردار تهران گزارش دادند و امروز هم تشکری‌هاشمی به صورت خلاصه از این سفر گزارشی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: امانی هم امروز گزارشی از یکی از محلات تهران که بازدید کردند ارائه می‌کند.در ادامه هم بخش کوچکی بحث درگاه مشترک باقی مانده که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته چمران مجوز فروشی قبلا داده شده بود که یک فوریت آن در شورا به تصویب رسیده کمیسیون برنامه و بودجه موضوع را بررسی کرده و امروز قرار است در صحن مطرح شود.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در روزهای بارندگی گفت: این موضوع را برداشتیم و قیمت همان قیمت‌هایی است که قبلا اعلام شده تهران شهر کوچکی نیست امکان دارد در یک بخشش برف ببارد و در بخش دیگر باران و در جایی خشک خشک به همین دلیل نمی‌توانستیم این موضوع را لحاظ کنیم و مشکلاتی ایجاد می‌شد.

چمران در خصوص تأمین بودجه لازم برای خرید‌های شهرداری گفت: برای خرید اتوبوس باید ۸۲.۵ درصد پول را دولت پرداخت کند البته در حال حاضر ۸۰ درصد کرده‌اند و الباقی از طریق بودجه تأمین می‌شود.

وی در خصوص ارسال متمم یا اصلاحیه بودجه به شورا گفت: متمم که باید آخر سال بیاید ولی قاعدتا اصلاحیه بودجه به شورا می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر مفقود شدن یک پرونده باغات در مدیریت شهر گفت: این موضوع را قرار است با حضور معاون شهرسازی بررسی کنیم و نتایج اعلام می‌شود.

در جلسه امروز شورای شهر سوده نجفی عضو شورای شهر در تذکری اعلام کرد: در 6 ماهه دوم سال با آلودگی هوا روبه‌رو هستیم و یکی از عامل‌های اساسی در آلودگی هوا بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس موتورسیکلت‌ها هستند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از پلیس راهور داشتم اعلام شد که 5 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند و از این تعداد بر اساس گزارش مدیرعامل معاینه فنی شهر تهران فقط 300 الی 400 موتورسیکلت برای اخذ معاینه فنی مراجعه می‌کنند و این یک فاجعه است. در همین راستا از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور می‌خواهم با همکاری‌ها و هماهنگی‌ها نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌های آلاینده برابر ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: البته طرح انضباط شهری از هفته گذشته آغاز شده است و در این زمینه از پلیس راهور و شهرداری تشکر می‌کنم اما این اقدامات کافی نیست و موتورسیکلت‌ها باید ساماندهی شود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر مهدی پیرهادی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: داستان ترافیک تهران بی‌حد و مرز شده و زجرآور است خود ما هم برای رسیدن به جلسات و کارهایمان باید ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شویم.

وی با بیان اینکه ترافیک به عوامل مختلفی مثل کوتاه شدن طول روز مربوط می‌شود گفت: سفرهای دانش‌آموزی و دانشجویی هم در نیمه دوم سال اضافه می‌شود.

به گفته پیرهادی یکسری بی‌انضباطی ترافیکی هم شامل خرابی تعطیلی تأسیسات هوشمند مثل چراغ‌ و دوربین‌ها است.

وی به ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده  طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: این افراد جریمه نمی‌شوند چرا که ارتباط سیستمی بین تهران و شهرستان آنها وجود ندارد پلاک شهرستانی‌ها بدون پرداخت عوارض طرح ترافیک در این محدوده تردد می‌کنند و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود.

عضو شورای شهر با بیان اینکه پلیس زحمات زیادی می‌کشد گفت: اما متأسفانه این خلاء وجود دارد و باید یک برنامه منطقی صورت گیرد.

وی گفت: وقتی در شهر تردد می‌کنیم احساس می‌کنیم ترافیک هیچ متولی ندارد واقعا چه کسی باید معضل ترافیک را برطرف کند من از دستگاه‌های متولی خواهش می‌کنم در این زمینه ورود کنند.

پیرهادی در ادامه گفت:‌قطعا چند روز دیگر هم وارونگی هوا را داریم و همین امر سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و باید برای رفع این معضل هم اقدام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
چشم!
حاجی 60 درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده
پارسال هم 35 درصد افزایش داشت
پیارسال هم 40 درصد
دیگه از دلار هم زده جلوتر بسته دیگه
برو بابا اصلا کاری به شما ندارن. خودشون اعمال میکنن هیچ نظارتی هم نیست چون دست خودتون باهاشون تو یه کاسه ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خب با ماشین شخصی برو یا اسنپ یا مترو
کسی که زورتون نکرده...
لابد یه چیزی هست که روزای بارونی خیلیا میشینن تو خونه
باش تا تاکسی ها به حرف تو گوش کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی