بازدید 2319
۸

جزئیات افزایش کرایه تاکسی‌های پایتخت در زمان بارش‌ها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد افزایش نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصدی کرایه تاکسی‌های پایتخت در زمان بارش برف و باران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲ 04 November 2023

به گزارش «تابناک»، جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارش برف و باران گفت: در مورد مکانیزم نرخ گذاری تاکسی های سطح شهر باید اعلام کنم که در مصوبه شورای شهر تهران در سال‌جاری برای روزهای خاص مثل زمانی که  با شدت بارندگی مواجه هستیم به خصوص در معابری که در زمان بارش دچار ترافیک‌های سنگین می‌شوند حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش نرخ در مصوبه  پیش بینی شده که این افزایش صرفا از طریق سازمان تاکسیرانی و با نظارت آنها و صرفاً در زمان قید شده انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان تاکسی نمی‌توانند این افزایش نرخ را رأسا انجام دهند، افزود: سازمان تاکسیرانی موظف است اینگونه خطوط و شرایط را بررسی کند و این اجازه افزایش نرخ کرایه را تنها برای مقطع زمانی بارش‌ها بدهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: در تهران در زمان بارش برف و باران شاهد افزایش ترافیک در معابر و در نتیجه تأخیرهای زیاد خودروها هستیم و این مصوبه باعث افزایش انگیزه رانندگان تاکسی برای فعالیت در خطوط در زمان بارش‌ها می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
جالبه
آدرس خونه زاکانی اعلام کنید خلعتی هدیه ای بزرگتر از مسافرکش‌ها بفرستیم در خونشون تا با مسافرا اینکار نکنه.
همش سالی ۲ روز باران میاد اونم نمی‌تونید مدیریت کنید
نعمت خدا میشه رنج و عذاب
ایشون چرا به این اشاره نمیکنه که مصوبه شورای شهر امسال در ادامه مصوبات سالهای اخیر برای کرایه تاکسی بر مبنای سوار کردن 3 مسافر هست و 99 درصد تاکسی ها با سوار کردن 4 مسافر در طول سال از مسافرین کلاهبرداری میکنند.
حالا ایشون دغدغه افزایش 15 درصدی کرایه روزهای بارانی رو هم داره!!!!
دغدغه در کشور بیداد میکنه یکیش همین موضوع
باید تاکسیرانی در تهران برچیده شود بدلیل:
1- حجم حمل و نقل مسافر در مقایسه با مترو و اتوبوس خیلی کم است
2- قیمت کرایه تاکسی برای مسافر مقرون به صرفه نیست
3- تاکسیرانان بی نظم هستند و گوش شنوا برای رعایت قوانین و بخشنامه های مصوب ندارند
4- 90 درصد تاکسی داران برای ورود به محدوده طرح ترافیک و حمل و نقل بار به جهت کرایه بالای آن در سطح شهر تردد دارند
5- تاکسیران سواد و فرهنگ برخورد با مسافر و رعایت حقوق مسافرین را ندارد
6- بیشتر تاکسیداران باندی و تمردی و سرکشانه ، کرایه های خود را افزایش میدهند و اعضای سازمان تاکسیرانی هم از قماش همان تاکسیرانان هستند و نمیخواهند و نمیتوانند با آنها برخورد قانونی کنند
7- در گذشته بیشتر زمین های مناطق خوب تهران از طریق تعاونی های تاکسیرانی برای ساخت و ساز و با قیمت دولتی و وام های کم بهره به تاکسی داران داده شده است که در مقایسه با دیگر اقشار مردم و صنوف و کسب و کارهای دیگر، تبعیض قائل شده است
8- طی بررسی ساده در سطح شهر تهران، تردد چشمگیر و بالای تاکسی های خالی در مقایسه با تردد خودروهای غیر تاکسی غیر قابل قبول و غیر باور است
9- وسیله مناسبی برای تردد بانوان سالم !! و حتی آقایان نیست
10- .....
تنها سازمانی که نامش با عملکردش سنخیت ندارد و مشابهتی ندارد ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ، است!!! ظاهرا اعضا و مدیران این سازمان مهنی مدیریت و نظارت را به درستی نمیدانند
یعنی جای دیگه ای تو دنیا هست که همچنین مصوبه ای داشته باشه؟!!!! افزایش نرخ به بهانه بارش!!!!!!!!!!!!!!!

به بهانه کرونا هم (سوار کردن 2 نفر در پشت) افزایش نرخ داشتین که الان با برطرف شدن اصل مساله، افزایش نرخ های مربوطه برنگشته.
کجای دنیا تو زمان مصیبت مردم تاکسی ها شکارچی وجدان میشوند فقط تو ایران است.که این اتفاقات هویداست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست