بازدید 10110
نشست مشترک خبری وزرای خارجه ایران و ترکیه

امیرعبداللهیان: در صورت عدم توقف نسل کشی در غزه، تصمیم بزرگی در منطقه گرفته می‌شود/ هاکان فیدان: اتحادیه اروپا مخالف آتش بس است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که در رأس هیأتی و به منظور انجام دور جدید رایزنی‌های منطقه‌ای پس از دوحه به آنکارا سفر کرده ـ پیش از ظهر امروز با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وزرای خارجه دقایقی قبل و پس از رایزنی طولانی مدت، در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 01 November 2023

امیرعبداللهیان: در صورت عدم توقف نسل کشی در غزه تصمیم بزرگی در منطقه گرفته می شود/ هاکان فیدان: اتحادیه اروپای مخالف آتش بس است

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که در رأس هیأتی و به منظور انجام دور جدید رایزنی‌های منطقه‌ای پس از دوحه به آنکارا سفر کرده ـ پیش از ظهر امروز با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وزرای خارجه دقایقی قبل و پس از رایزنی طولانی مدت، در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

رایزنی امیرعبداللهیان و اردوغان درباره تحولات غزه
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۱۷:۴۹

حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

این اولین سفر یک مقام رسمی کشورمان به ترکیه پس از انتخابات این کشور است.

در این دیدارها دو کشور در خصوص آخرین تحولات منطقه و مساله توقف جنگ در غزه رایزنی خواهند کرد.

وزیر امور خارجه با پایان رایزنی‌های خود در ترکیه راهی تهران خواهد شد.

براساس این گزارش، دور جدید سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان از روز سه شنبه با سفر به دوحه آغاز شد.

وزیر امور خارجه در جریان این سفر با امیرقطر، نخست وزیر و وزیر خارجه، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و همچنین وزیر امور خارجه تایلند دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه گفت: روز گذشته با همراهی هیأتی کامل از ایران در دوحه قطر با مقامات عالی کشور قطر و همچنین رهبران سیاسی حماس گفت‌‌وگو داشتیم و امروز با همان ترکیب هیأت کامل همراه در آنکارا با هاکان فیدان و اردوغان دیدار و گفت‌وگو داشته و خواهیم داشت.

وزیر خارجه فرا رسیدن روز ملی ترکیه را به دولت و ملت عزیز این کشور تبریک گفت و افزود: بهترین‌ها را برای همه مردم ترکیه، دولت و رئیس جمهور این کشور، آرزو دارم.

 استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه

وی افزود: هدف اصلی سفر ما تمرکز بر موضوع فلسطین است. ۲۶ روز است که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب انواع جرایم، نسل کشی، جنایات جنگی و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری است. رژیم صهیونیستی در جنایات خود از همه نوع سلاح‌‌های ممنوعه استفاده می‌کند. اگر افکار عمومی و مردم جهان گزارش بیمارستان‌های موجود در غزه را به دقت دنبال کنند، از آثار زخمی‌ها و شهدای غزه که ناشی از بمباران‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه است، به نوع و دامنه به کارگیری سلاح‌های ممنوعه و کشتار جمعی بیشتر واقف خواهند بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های خود در رایزنی با متحدان و دوستان خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهد. آقای رئیسی در گفت‌وگو با برخی از سران منطقه و کشورهای اسلامی، ایده برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی را با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین در غزه و کرانه باختری ارائه کرده است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: در قطر و امروز در ترکیه این ایده که مورد استقبال بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی است، پیگیری می‌کنیم. پیش از این نیز، این ایده را با مقامات عربستان سعودی و مصر در میان گذاشته‌ایم.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر شاهد برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی و توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه باشیم.

وی با اشاره به دیدارش با مقامات حماس در دوحه اظهار داشت: در صورت عدم توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه غیرنظامیان، منطقه به تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک شده است. بی شک در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن شرایط منطقه از کنترل همه طرف‌ها، گسترش دامنه و ابعاد جنگ، مستقیم متوجه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل و طرفداران تداوم جنایات جنگی خواهد بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: آمریکا باید مسئولیت حمایت تمام قد و گسترده خود در تداوم کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری را بپذیرد و آمادگی داشته باشد که تبعات و پیامدهای آن را تحمل کند. در صورت ادامه جنگ، وضعیت این گونه باقی نخواهد ماند و مقاومت، اقدام غافلگیرانه دیگری را انجام خواهد داد و شرایط به گونه دیگری خواهد شد.

 کشته شدن حدود ۵۰ تن از اسرای موجود نزد مقاومت در بمباران‌ رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه همچنین گفت: در گفت‌وگوهایم با مقامات قطر در جریان آخرین تلاش‌های سیاسی برای رسیدن به نوعی آتش بس و تبادل اسرا قرار گرفتم. مقامات سیاسی مقاومت حماس به ما اطلاع دادند که متاسفانه در بمباران‌ ۲۶ روز گذشته، علیرغم اینکه برخی اسرای موجود نزد حماس و مقاومت برای انتقال به مکان‌های امن در مناطق و اماکنی در بیمارستان‌های غزه مورد حفاظت و نگهداری قرار داشتند، ولی تاکنون با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز امن ـ که باید از بمباران‌ مسثتنی می‌شد، ولی این رژیم به کارش ادامه داد ـ حدود ۵۰ تن از آنان در بمباران‌ رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خواستار تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی شد.

امیرعبداللهیان گفت: با استفاده از این فرصت درباره برخی موضوعات از جمله موضوعات مربوط به مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردیم و در آینده نزدیک، سفر آیت‌الله رئیسی به دعوت رسمی آقای اردوغان به آنکارا انجام خواهد شد و در آینده نزدیک، کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دو کشور را برگزار خواهیم کرد.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی تأکید کرد: برای تمرکز بیشتر بر امنیت مرزهای دو کشور اتفاق نظر داریم که نسبت به پیگیری گشایش بازارچه‌های مرزی جدید، گذرگاه‌های جدید و ایجاد مناطق آزاد تجاری در مرز مشترک دو کشور، اقدامات موثرتری انجام دهیم.

توصیه به آمریکا و رژیم صهیونیستی/ در تامین امنیت منطقه و خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره برقراری آتش بس در غزه و اوضاع کنونی در فلسطین نیز بیان کرد: امیدواریم فورا آتش بس و توقف نسل کشی و جنایات جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری در فلسطین را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل از میان برداشتن حماس را هدف خود در این نسل کشی اعلام کردند، تصریح نمود: حماس یک جنبش آزادی بخش فلسطینی در مقابل اشغالگران صهیونیسم است. پیش از این نیز رژیم اسرائیل بارها سخن از نابودی حزب‌الله در لبنان به میان آورده بود، ولی نتیجه آن شد که امروز حزب‌الله لبنان، یکی از قوی‌ترین جریان‌های مقاومت در مقابل پدیده شوم اشغالگری و صهیونیسم در منطقه ماست.

امیر عبداللهیان گفت: امروز مقامات رژیم جعلی اسرائیل حتی با شنیدن نام حزب‌الله به وحشت می‌افتند. توصیه می‌‌کنم مسیری که قبلا آزمودید، دوباره به سمت آزمودن آن حرکت نکنید. در صورت عدم توقف فوری جنگ و استمرار حملات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه غیرنظامیان،‌ زنان و کودکان غزه پیامدهای آن سخت خواهد بود و بی تردید جنگ افروزان قادر به تحمل تبعات آن نخواهند بود.

وی گفت: من در نیویورک و در مجمع عمومی سازمان ملل هم با صدای بلند اعلام کردم که اینجا منطقه و خانه ماست و در تامین امنیت منطقه و خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

 از هر ابتکار سیاسی برای ممانعت از گسترش جنگ حمایت می‌کنیم

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: از مواضع قوی و دقیق اخیر اردوغان و از احساسات ارزشمند و پرشور مردم کشور دوست و برادر ترکیه در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین تشکر می‌کنیم. پیش از این با آقای هاکان فیدان، وزیر امور خارجه در خصوص ابتکار کشورهای ضامن گفت‌وگو کرده‌ایم. ما از هر ابتکار سیاسی که مانع گسترش جنگ و تضمین کننده حقوق واقعی ملت فلسطین باشد، حمایت می‌کنیم.

 در قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تردید نکنید

وی تأکید کرد: اولا اکنون که کشورهای اسلامی و عربی و کشورهای جهان شاهد تداوم جنایات و نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری هستند، آنها به اقدام عملی در عالی‌ترین سطح جنگ آن هم با مدیریت و فرماندهی نظامیان آمریکایی دست زدند. امروز فرمانده سنتکام و فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا در اتاق عملیات مشترک جنگ در کنار نظامیان شکست خورده و فروپاشیده اسرائیلی هستند.

وزیر خارجه بیان کرد: در این شرایط وظیفه اول ما کشورهای اسلامی و عربی آن است که کالاهای اسرائیلی را تحریم کنیم و نسبت به ارسال سوخت و کالا به داخل اسرائیل حساسیت نشان داده و آن را متوقف کنیم و در قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک با این رژیم جنایتکار ذره‌ای تردید نکنیم. دومین وظیفه حقوقدانان کشورهای اسلامی این است که همه مقدمات را برای تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی اسرائیلی، آن کسانی که فرماندهی نسل کشی مردم فلسطین را در دست گرفتند، خلبانانی که زنان و کودکان را به قتل می‌رسانند، فراهم کنیم و در پایان این جنگ که قطعا پیروزی از آن فلسطینی‌ها خواهد بود، تشکیل دادگاه بزرگ جنایتکاران جنگی برای محاکمه جنگ افروزان در راستای تضمین ثبات، صلح و امنیت منطقه و جهان باید در دستورکار جدی همه ما قرار بگیرد. 

هدف ما تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف است

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در آغاز نشست مشترک خبری خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش‌آمدگویی به هیات ایرانی اظهار داشت: روابط ترکیه با ایران، بی سابقه در حال جهش است. دو بار در ماه های اخیر به ایران رفتم و همچنین قرار است رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه سفر کند.

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه اسرائیل با خشونت به جایی نمی‌رسد، گفت: هدف ما تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

وی در خصوص مذاکرات امروز خود با امیرعبداللهیان گفت: در خصوص افزایش همکاری ها در زمینه مقابله با اقدامات تروریستی در منطقه گفت وگو کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: همکاری ها و گفت وگوهای دوجانبه تهران و آنکارا در زمینه همکاری های دوجانبه در خصوص محاصره غیرقانونی غزه همچنان ادامه دارد.

محاصره غزه نقض آشکار حقوق بشر است

هاکان فیدان وضعیت امروز در غزه را نگران کننده خواند و اظهار داشت: مردم در غزه به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند و مقابل چشم جهانیان به قتل می‌رسند و حتی بیمارستان ها هم آماج قرار می‌گیرند.

فیدان خاطرنشان کرد: این محاصره نقض آشکار حقوق بشر است و ما نمی‌توانیم در برابر آن سکوت کنیم و حملات به غیرنظامیان را تحمل نمی‌کنیم‌. ما روز یکشنبه با راهپیمایی بزرگ استانبول از غزه حمایت کردیم. 

نمی‌توان در قبال اوکراین و فلسطین استاندارد دوگانه در پیش گرفت

وی درباره تلاش های دیپلماتیک ترکیه برای آتش بس در غزه نیز گفت: ما با دولت های غربی تماس های فشرده داشتیم و معتقدیم که نمی‌شود در قبال اوکراین و فلسطین استاندارد دوگانه داشت.

هاکان فیدان با بیان اینکه اسرائیل باید هر چه زودتر توسل به خشونت و جنگ را کنار بگذارد، گفت: اسرائیل نمی‌تواند با خشونت به جایی برسد. باید هر چه سریع تر آتش بس برقرار شود و ما نمی‌خواهیم تراژدی انسانی غزه به جنگ منطقه ای تبدیل شود.

وزیر خارجه ترکیه افزود: همه باید تشویق کننده صلح باشند و بستری فراهم کنیم تا دیدگاه های جایگزین مورد بررسی قرار گیرد.

کنفرانس بین‌المللی صلح برگزار شود

هاکان فیدان در خصوص پیشنهاد ترکیه در این خصوص گفت: باید کنفرانس بین المللی صلح برگزار شود و رایزنی ما برای مکان و زمان این کنفرانسادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه آماده ضامن توافقات احتمالی است، افزود: هدف ما تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف است. من با همکار ایرانی ام، امیرعبداللهیان در مورد مسائل منطقه از جمله سوریه و عراق صحبت کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه بیان کرد: ایران و ترکیه همیشه در این منطقه هستند؛ پس تعمیق همکاری های دو کشور مهم است و این را ادامه می دهیم.

اتحادیه اروپا مخالف آتش بس است

هاکان فیدان در پاسخ به سوالی در خصوص پیامدهای بی‌توجهی صهیونیست‌ها به هشدارها و لزوم آتش‌بس فوری، گفت: ما از اولین روز آغاز جنگ در دو محور تلاش کردیم؛ یکی تلاش های دیپلماتیک، تا هر چه زودتر با آتش بس پایان یابد و کمک های انسانی به غزه باز شود. ما با اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا سازمان ملل و سازمان همکاری های اسلامی دیپلماسی فشرده ای برای آتش بس را پیگیری کردیم.

ما دوست داریم با اتحادیه اروپا هم این کار را پیش ببریم اما اتحادیه اروپا مخالف آتش بس است. آنها کنار اسرائیل و آمریکا ایستاده اند و خواهان ادامه عملیات هوایی اسرائیل هستند که این مساله بحران ایجاد کرده است.

فیدان ادامه داد: فعالیت ما در اعمال فشار دیپلماتیک برای توقف جنگ ادامه دارد. ما قبلا هم در جنگ اول و دوم غزه، همه تلاش خود را برای توقف جنگ انجام دادیم. اکنون جنگ سوم غزه بزرگ‌تر است و در حال رایزنی در این خصوص هستیم. ما خواهان آتش بس فوری و به دنبال صلح پایدار هستیم. اسرائیل و متحدانش راه حل دائمی را از بین بردن گروه‌های فلسطینی می دانند، ولی این یک راه حل نیست و محقق نخواهد شد. 

گسترش جنگ به نفع منطقه نیست

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اگر آتش بس انجام نشود، گروه‌های دیگر هم وارد جنگ خواهند شد و گسترش جنگ به نفع منطقه نیست.

هاکان فیدان در پاسخ به سوالی درباره جزییات طرح ترکیه در خصوص کشور ضامن گفت: با تجربه جنگ‌های گذشته، راه حل‌هایی را مدنظر داریم. ما مساله دو دولتی را قبلا مطرح کردیم. دو طرف باید روی یک مساله تمرکز کرده و به توافق برسند. کشورهای دیگر هم می‌توانند ضامن این مساله باشند و اجرای این طرح را ضمانت کنند. 

وزیر خارجه ترکیه در خصوص تخلیه افراد از گذرگاه رفح اظهار داشت: اکنون نزدیک به ۵۰۰ شهروند خارجی از غزه در حال خارج شدن هستند و بهره برداری از مرز رفح تنها در اختیار مصر نیست و اسرائیلی ها هم در آنجا صاحب حرف هستند.

وی در این خصوص ادامه داد: تصمیم گرفته شده که برخی مجروحین به مصر آورده شوند. در روزهای آینده نیز کمک خواهیم کرد تا شهروندان خارجی از آنجا خارج شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۹
اگر قبل از این اقدام کمی به طور منطقی به عواقب آن فکر میشد، حالا نیاز به این همه تهدیدهای تکراری و خواهش و تمنا کردن از کشورهای دیگر برای کمک به توقف درگیری نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
اگر گروه های منطقه خودشان تصمیم می گیرند پس لازم نیست امیر عبداللهیان و دولتش تصمیم بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
فکر کنم تعداد تهدیدات فایده ندارد ،دیگه باید تصمیم بگیرید که وارد جنگ بشید یا نه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
جالبه ۳تا از نخست وزیران اسرائیل پاسپورت فلسطینی داشتن حالا یه عده نو ایران میگن کشوری به نام فلسطین نبوده حالا به نظرتون کی راست میگه نخست وزیران اسرائیل یا عده کاسه لیس غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
واقعا موندم اینای که تو تابناک پیام میزارن آلبانی نشینن یا مردم ایران اگه مردم ایرانن چرا اینقدر دنیا زده هستن واقعا باور به مرگ و قبر و عذاب و جهنم ندارن که طرف اسرائیل میگیرن چطور کودک کشی اسرائیل میبین باز طرف اسرائیل هستن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
درگیری باید ادامه پیدا کنه تا تکلیف محو شدن ها و ماندن ها مشخص بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
جناب امیرعبداللهیان
شما چندان وجهه ای نداری که سخنانت کسب رو تحت تاثیر قرار بده انگار فقط پول حق ماموریت و میخوای
از صحبت های وزیر خارجه مشخص کل گروه های منطقه با اینها هماهنگ هستن،ولی متاسفانه یادشون نمیاد قبلا می گفتن ما اطلاع نداشتیم،خب اصل دیپلماتیک یعنی اینکه در سخنرانی یا مصاحبه تلویزیونی یادت باشه چی گفتی که متاسفانه مسولین کشور ما از این نعمت بی بهره هستن
پاسخ ها
احسان
| China |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
تو دیگه چقدر ساده ای بشر
من که سر درنیاوردم چرا جناب عبداللهیان اینقدر بر «توقف فوری جنگ» اصرار دارد. مگر قرار نیست اسرائیل نابود شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
برای اینکه مثل شماها کینه و امیال نسل کسی فلسطینی ها رو ندارد راست میگی آمریکا دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارد تا ببینیم معشوق شما چه میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چون اونور تر از نوک بینی ات را نمیبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
کجای کاری؟ سه هیچ باختیم. جریمه هم شدیم. محروم هم شدیم.
حتما اسرائيل مي ترسه. شايد هم بلرزه!
آقای امیر عبداللهیان لطفا این تصمیم را بگیر وهمه را راحت کن این وضعیت یک مرگ تدریجی است بگذار کار یکسره شود هم ما تکلیفمان روشن شود 43 سال است ما منتظر هستیم ودائم ما در حال جنگ هستیم یا امتحان الهی
برادر شما هیچ کاره اید،
«...برخی از اسرای موجود نزد حماس و مقاومت برای انتقال به مکان‌های امن در مناطق و اماکنی در بیمارستان‌های غزه مورد حفاظت و نگهداری قرار داشتند،...»

بالاخره آقای عبداللهیان قبول کرد که نیروهای حماس و مقاومت از بیمارستان های غزه برای بعضی فعالیت هایشان استفاده می کنند؟
سخنان امروز وزیرخارجه والبته سخنان روزها وهفته های قبلش هم در تضادوتناقض با حرفهای برخی سرداران است.حداقل یک هماهنگی باهم بکنند. بگذریم از دستورات اکیدامام درزمان حیات و وهمچنین وصیت اکیدایشان که نظامیان را از دخالت در سیاست مطلقا نهی کرده بودند
تصمیم خیلی بزرگ ؟؟؟!
ینی مثلا چقدر بزرگ ؟؟؟!
اندازه یه فیل ؟
یه اتوبوس ؟؟؟
جو یه چیزی گفت حالا سوپر محور مقاومتی ها میگن ما بجای هیچ ملتی وارد جنگ نمی شویم! پس اون محور چی بود؟
تابناک ولمون کن ترو به خدا....از تورم بگو.... اقتصاد خراب .....مشکلات داخلی ..... بورس ..بی آبی ...
عبداللهیان: در پایان این جنگ که قطعا پیروزی از آن فلسطینی‌ها خواهد بود،...

من که هنوز متوجه نشده ام. وقتی پیروزی در جنگ قطعاً از آن فلسطینی ها خواهد بود چرا ایشان این قدر تلاش می کند این جنگ متوقف شود؟ مگر خدای ناکرده طرفدار اسرائیل است؟
تیم دولت مشغله جدیدی پیدا کرده است قبلا که موضوع حجاب بود و الان غزه و کلیه کارها و امور و معیشت کشور تعطیل شده است و می خواهند ضعفهای خود را بپوشانند در صورتیکه موضع گیری ترکیه خیلی موثرتر از ایران بوده است
در 7 اوکتبر حماس فقط 1500 اسرائیلی رو نکشت بلکه حکم مرگ دهها هزار فلسطینی رو هم امضا کرد دقیقا همون روزی که شما شیرینی میدادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اون شیرینی واسه تولد پوتین بود . ربطی به جنگ نداشت
تصمیم بزرگ اینه که همه ی ساکنان برن به صحرای سینا و تصمیم امریکا بوده و داره اجراییش میکنه فکر نکنم شما نقشی در اون داشته باشید تصمیمات قبل گرفته شده فقط دنبال بهانه بودن که با استارت این حمله احتمالا اجرا بشه، فقط همیشه این مردم ساده دل و بیچاره اند گرفتار سیاستهای کثیف سیاستمداران میشن.
حماس به صورت خود خواسته. و با اگاهی کامل این کار و کرد ماشاالله همشون صاحب عقل. هستند حالا مردم غزه باید یقه همون حماس بگیرن که هیولا رو بیدار کرد و انداخت به جو نشون مثل این میمونه کسی دیوار خونش خراب کنه و بعد. دزد بیاد اموالش ببره و بعد یقه بقیه رو بگیره خوب خودش خواست دیگه
"امروز مقامات رژیم جعلی اسرائیل حتی با شنیدن نام حزب‌الله به وحشت می‌افتند."

راست می گوید. این هم از شدت وحشتشان است که مرتباً مواضع حزب الله را بمباران می کنند.
ایکاش یک صدم این تحرکات دیپلماتیک برای حقابه ما از افغانستان وجود داشت
من که متوجه نشدم؛

آتش بس برقرار بود. حماس آتش بس را شکست. الان می خواهد که آتش بس برقرار شود. تا بعداً دوباره آتش بس را بشکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
آتش بس بی آتش بس
اسرائیل باید سرزمین غصب شده فلسطین را به صاحبان اصلی اش برگرداند و دولت مسلمان فلسطینی به پایتختی قدس شریف تشکیل شود، شهرک نشین های حیفا و تل آویو و صهیونیست های سایر شهرک ها هم در فرانسه و انگلیس و آمریکا و سایر کشورهای اروپایی که از آنجاها کشتی کشتی به فلسطین آورده شدند بازگردانده شوند تا منطقه خاورمیانه همچون گذشته روی آرامش به خود بگیرد ولی تا زمانی که اسرائیل با حمایت استکبار جهانی آمریکا به بی قانونی، بی عدالتی و جنایت ادامه می دهد فلسطین روی آرامش به خود نمی بیند و چه بسا فردای آینده آرامش کل خاورمیانه هم بهم بریزد.
امبرجون میدونم رفتی ترکیه هزار تا وعده وعید دادن بهت در مورد حمله به اسرائیل. اما جای تو باشم اصلا رو حرف عثمانی حساب نمیکنم. روس و عثمانی از قبل براتون برنامه دارن. میدنتون حلو، وسط دعوا ولتون میکنن. از ما گفتن بود
صهیونیست ها با این نسل کشی و جنایت جنگی گسترده ای که در غزه رقم زدند باید منتظر طوفان الاقصی های شدیدتری باشند مگر می توانند خون هزاران زن و کودک بی گناه را بریزند و قسر در بروند در آینده ملت های مسلمان منطقه چنان درس عبرتی به این غاصبان تروریست بدهند که تا ابد سرلوحه تاریخ شان بماند.
پاسخ ها
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چرا بعدا؟؟؟
دارن صبر میکنند که مردم غزه کشته بشن تموم شن بعد؟؟؟
خوب الان که جنگ هست چرا اینکار‌ را نمی کنند؟
همینکه دیگه بر طبل خودشان نمیکوبند با کشورهای منطقه همصدا شدند که دو دولتی را قبول کردند جای شکر داره، البته صهیونیست جنایتکار قبول نخواهد کرد. اما حداقل کشورهای منطقه همصدا علیه صهیونیست شده‌اند.
حمله همزمان ایران ، ترکیه ، کره شمالی ، یمن ، پاکستان ، سوریه ، لبنان ، عراق و چند تا کشور دیگه به اسراییل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اینایی که گفتی
ترکیه که دروغگو است و همه میدونن
بقیه رر تهیه خوراک و پوشاک و سرپناه خودشون موندن تا جه برسه بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چه ورقایی :-)
اگه راست میگی یه تصمیم بزرگ برای طالبان بگیر که آبو بسته
محض رضای خدا یک نفر بیاید حقیر را که چندان هم باهوش نیست در مورد این استنتاج ساده منطقی توجیه کند:

الف: محور مقاومت اعتقاد به نابودی اسرائیل دارد.

ب: طبیعتاً اسرائیل داوطلبانه نابود نخواهد شد و این کار با جنگ انجام خواهد شد.

حالا با توجه به این دو مورد؛

اولاً: چرا باید حامیان مقاومت از جمله ایران درخواست آتش بس داشته باشند؟

ثانیاً: اگر سرنوشت اسرائیل در هر صورت نابودی است، چرا باید درخواست آتش بس را بپذیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
فراموش کن
اینها‌ همش خرج داخلی داره
عبدولاعی آن
نسل کشی روز اول رو ندیدی ؟
نسل کشی در برابر نسل کشی
منم مثل اتحادیه اروپا مخالف آتش بس هستم
جنگ باید تا حذف و هلاکت آخرین تروریست ادامه پیدا کنه
آقای وزیر خارجه !
تا دیروز که دنبال محوش بودید حالا دنبال آتش بس باش هستید ؟!
محوش کن دیگه .
بجنب
امیرعبدولاهیان پاشو برو غزه بجنگ در کنار برادراتون به همراه پناهیان و رسایی و رائفی پور
شیخ حسن پیداش نیست
چرا نمیاد بیرون بجنگه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
حاج حسین در شماره امروز کیهان تیتر زده بود که. ؛

حزب الله وارد میدان شد‌ و ورق برمیگرده

ولی مثل حقیقت نداشت

گفته حیف که غزه تنگه نداره
هنیه کجاس ؟
مشعل و نخاله کجان ؟
بعد از مدتی که غزه کاملا ویران شد و چیزی برا بمب باران نماند آتش بس می‌شود و اون وقت عبداللهیان و دیگران می‌گویند اسرائیل تحت فشار ما و از ترس تن به آتش بس داد و شکست خورد و مقاومت پیروز شد
اجرای بخشی از این تصمیمات بزرگ در منطقه توسط لنگ پوش اجرایی میشود
حالا که رفتند ترکیه یادمان بماند ترکیه نمونه خوبی هست که با و تا حفظ منافع ملی کشورش با اسرائیل مخالفت و از فلسطین حمایت می کند
بنزین و سوخت در غزه پیدا نمیشه
ساکنان غزه برای رفت و آمد به گاری و الاغ روی آورده اند .
غزه به عصر هجر بازگشته
از کدام تصمیم بزرگ سخن میرانی تو ؟
احتمالا در اتاق تصمیم بزرگ ، پناهیان و رسایی و رائفی پور هم حضور داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
شریعتمداری هم شاید حضور داشته
افکار عمومی دنیا متوجه عمق جنایت اسرائیلی ها شده اند. واقعا تفکرات گروه نتانیاهو برای بشر خطرناک است. فرقی نمی کند که این بشر در کدام کشور باشد. اصطلاح غده سرطانی واقعا شایسته اسرائیلی ها هست. چهار هزار کودک در بیست روز می‌کشند و این را دفاع از خودشان می دانند. یعنی جنگ هیچ محدودیتی ندارد.
برادرانی که بیش از چهل سال دم از مظلومان فلسطین زدند هم اکنون وقت عزیمت به غزه وشرکت در جهاد است شاید هم خداوند شما را لایق دانست وبه فیض عظیم شهادت رساند الان حساسترین زمان برای نبرد با اسراییل است پس از جنگ کنونی اگر کسی خودش ویا فرزندانش به غزه عزیمت نکردنددیگر حق شعار دادن بر علیه اسراییل را نخواهد داشت
از دیروز تا الان حوثی هت هر چی موشک پروندن ؛ یا از مسیر اصلی خارج شده یا برگشته سر جاش به سمت لانچر تا توسط ناوگان دریایی ایالات متحده در دریای سرخ رهگیری و ساقط شده .
ا
ماجراجویی حماس ۱۰۰ درصد اشتباه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ماجراجویی شون باعث شد برن بهشت
از صحبتهای این آقا وزیر دنیا می فهمد که کل گروههای مقاومت از ایران فرمان می گیرند .و ایران می تواند مانع ادامه جنگ بشود .
امیرعبداللهیان داره الکی وقت تلف میکنه در این منطقه گردی
نبابد زیر اردوگاهها و مساجد و مدارس و ببمارستانها تونل حفر کرد و مخفی شد .
جان غیر نظامی ها به خطر میوفته اینجوری
میخوای چکار کنی,یه جنگ دیگه رو به این مردم تحمیل کنی
میدانیم که این تصمیم بزرگ رابکسی نباید گفت ولی بمایایواشکی بگید بابزبان زرگری بگید که دیگران متوجه نشوند خداکندشری بپانشودگرانی وبیکاری پدرمارادرآورده بهتراست تصمیم بزرگتری اتخاذکنیدکه‌مردم خودتانهم ازاین وضع مالی ودست تنگی نجات پیداکنند ثوابش بیشتراست
آمریکایی ها و اسرائیل مواظب باشند و سریع منطقه را ترک کنند ایران فقط در انتخابات و .. خلف وعده داره اما در رابطه با جنگ خلف وعده نمی کنه
تصمیمات بزرگ یعنی همان ورود به جنگ غزه و اسرائیل است
از روسیه و پوتین خوشم نمیاد اما باید بپذیریم خیلی خوب بلد هستن از فشار خارج بشن.الان هیچکس دیگه حواسش به اوکراین نیست.
در مورد ایران هم باید بگیم چند دهه هست که بزرگترین رقیبش در بحث انرژی و نفوذ در قفقاز و...تحت کنترل در آورده و ایران به یک کشور ضعیف مخصوصا از نظر اقتصادی تبدیل شده.
تعجب می کنم از وزیر خارجه که ابعاد جنگ را آنقدر کوچک دیده که خیال می کند با این تهدید های بچگانه جلو ادامه جنگ را بگیرد .
همش حرفهای تکراری . لطفا یه جو عمل
توییتر فارسی عربستان از بیمه سلامت ملی شهروندان سعودی توسط دولت خبر داد.

در این نوع بیمه تمام هزینه ها برای شهروندان رایگان است. برخی کاربران آن را با وضعیت بیمه سلامتی مردم در ایران مقایسه کردند.
خب ایران پیش قدم بشه و به اسرائیل موشک بزنه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
دوران بزن در رو تموم شده
یه دونه بزنی ۸۵۰ تا میخوری
اینم طوفان البته به ضرر مردم غزه
فعلا مهمترین گزینه سران مقاومت، قایم شدن هست تا چند روز دیگه صلح کردن، دوباره بیان تو ویدیو کنفرانس و جشن پیروزی می گیرن
در پاسخ به اروپایی های پشت نشسته
دنیای امروز دنیای شما نیست
یا باید از سرما یخ بزنید یا باز هم بمیرید
آقای وزیر و وکیل و مسئول
تعداد کمی از مردم بدلیل مطالعه و دقیق شدن در اخبار از پیچیدگی و ناشناخته بودن سیاست بازی های سیاست بازان پشت و پیش پرده مطلع هستن و شما مسئولان معذور به دلیل عدم آگاهی تعداد زیادی از مردم از احوال پیچیده سیاست و منافع سیاستمداران در چاه عمیق ایدئولوژی مشغول گذران زندگی هستین. آنچه شیران را کند روبه مزاج،،،،،احتیاج است احتیاج است احتیاج.
من به عنوان یک شهروند مخالف ورود ایران به جنگ حماس و اسراییل هستم و در صورت ورود جمهوری اسلامی به جنگ اسلحه دستم نمیگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اگه به من اسلحه بدن من سریع پسشون میدم .
به من چه آخه
من فارس هستم عرب نیستم
آقای خضریان نماینده مجلس، همونی هست که تو برنامه جهان آرا گفته بود که بعضی از خانم ها رو دیده که ناف شون معلومه
یعنی ایشون همه زن ها رو تو خیابون دید میزنه ببینه کی باحجابه کی شل حجابه کی بد حجابه کی نافش معلومه.
مگه نگاه به زن نامحرم حرام نیست؟؟؟؟؟
ایشون و امثال ایشون که زن های نامحرم یک شهر رو دید میزنن حکمشون چیه؟؟؟؟؟
امیر عبداللهیان ساده ترین اصول دیپلماسی را هم نمی داند. سکان وزارت خارجه دست چه کسانی افتاده است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آدم از اين دولت واقعا تعجب ميكنه ...
تا كي وعده الكي ميدي دولت ؟
آقا جان شما مثلا انقلابي بودي ... الان نزديك يكماهه اسرائيل كثيف داره زن و بچه هاي مظلوم رو تو غزه ميكشه شما هنوز داري واسه اونا شرط ميذاري كه اگه چنين بشه چنان ميشه !!!!
پس كي و كي قراره به داد اون مردم مظلوم برسه ؟ دريغ از يه ذره عمل
چرا موشکای حوثی ها هیچکدومشون توب اسراعیل فرود نمیاد ؟
چرا این موشکاشون سر در گم هستن ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
نقطه زننن!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
نقطه زنن
ای کاش جبهه مقاومت شاخه یمن ( حوثی ها ) اعلام جنگ نمیدادن .
معلوم نیست موشکاشون کجا داره میره !!!
ایشون میگه اروپا در مورد اکراین و فلسطین دوگانه برخورد می‌کند. خوب خودتون هم که دوگانه رفتار کردید.حمله به اکراین را تایید و ابتکار عمل را به دست گرفتن خواندید الان به اسرائیل ناسزا می‌گویید. اونم میخواد ابتکار عمل را دست بگیره . تازه در جنگ اکراین روسیه حمله کرده و در جنگ غزه حماس حمله کرده و شما طرفدار کسانی هستید که جنگ را شروع کرده اند. بعد طلبکار بقیه شدهاید؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست