بازدید 3920

دو رشته به رشته تحصیلی مدارس استثنایی اضافه شد

بنابر اعلام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با تصویب کمیسیون برنامه درسی این شورا، دو رشته «موسیقی» و «امور خدمات عمومی» به رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 20 October 2023

به گزارش «تابناک»، محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که دو رشته «موسیقی» و «امور خدمات عمومی» به رشته‌های تحصیلی دانش آموزان استثنایی اضافه شده است، اظهار کرد: کمیسیون برنامه درسی، دو رشته موسیقی و امور خدمات عمومی را برای کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه تصویب کرد.

وی رشته امور خدمات عمومی را بسیار پرظرفیت برای اشتغال دانش آموزان استثنایی دانست و توضیح داد: علاوه بر رشته امور خدمات عمومی یک جدول هم برای مواد درسی خاص رشته موسیقی تصویب کردیم. رشته موسیقی را بیشتر برای بچه‌هایی که اختلال اتیسم دارند، مد نظر داریم چراکه این رشته حالت روان درمانی دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا شرایط برای تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در این دو رشته برای سال تحصیلی آینده مهیا می شود؟، تصریح کرد: برای تصویب برنامه درسی این دو رشته کارشناسان سازمان استثنایی هم بسیار خوب به میدان آمدند. برای سال بعد مدارس استثنایی می‌توانند این دو رشته را داشته باشند و امیدوارم در مقام اجرا هم خوب ظاهر شود.

 امانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به کودکان استثنایی و آموزش آنها ملاک توسعه کشورها محسوب می‌شود، تاکید کرد: یکی از نقاط قوت حوزه آموزش در کشور ما توجه به آموزش استثنایی است. آموزش و پرورش استثنایی همیشه در کشور ما سابقه طولانی داشته است و اسم افراد بزرگی نظیر باغچه‌بان در این حوزه ماندگار شده است. ایران تاریخ افتخارآمیزی در این زمینه دارد. همچنین از زمانی که آموزش و پرورش به طور رسمی شکل گرفت، مسائل دانش آموزان استثنایی نیز در مصوبات شورای عالی و دیگر تصمیمات وزارتخانه دیده می شد.
 
وی در عین حال یادآور شد: اما یکی از دغدغه‌های خانواده این دانش‌آموزان این است که فرزندانشان پس از تحصیل در مدارس بتوانند سر کار رفته و شغلی داشته باشند. در عین حال امیدواری نسبت به اینکه این دانش‌آموزان نیز می توانند همانند دیگر دانش آموزان مشغول به کار شوند بسیار مهم است. در واقع خودباوری این دانش‌آموزان و آورده‌های نگرشی و روانی این موضوع برای خانواده‌ها خیلی مهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ضرورت تصویب دو رشته «موسیقی» و «امور خدمات عمومی» برای دانش‌آموزان استثنایی، خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که باید برای ایجاد امید به اشتغال در بین دانش‌آموزان استثنایی و آماده سازی آنان برای اشتغال انجام می‌دادیم، ایجاد گشایش در رشته‌های درسی آنها بود.

امانی در پایان سخنان خود، افزود: در عین حالی که بسترهای آموزش نظری ما محدود و سنگین و انعطاف پذیری آن دشوار است، اما آموزش‌های فنی و مهارتی ما از انعطاف بیشتری برخوردار است. در این میان نیز رشته‌های کاردانش از چابکی بیشتری نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای برخوردارند از این رو دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه برنامه درسی دو رشته موسیقی و امور خدمات عمومی را برای بچه‌های استثنایی با نیازهای ویژه تصویب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست