بازدید 2274

هشدار افزایش ارسال لینک‌های آلوده در تعطیلات

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، با توجه به ایام پایانی هفته و تعطیلات رسمی پیش رو، از افزایش فعالیت مجرمان سایبری در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب مالی هموطنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، گفت: بر اساس تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش می‌یابد که طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده‌های پلیس فتا، استان و شهرستان‌ها آمادگی لازم در خصوص رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست‌های حضوری و تلفنی هموطنان مهیا است.

وی افزود: مجرمان سایبری ترفنده‌های مجرمانه خود را در خصوص ارسال لینک‌های آلوده در این ایام افزایش می‌دهند و شگردی که در این روز‌ها شاهد افزایش آن هستیم لینک senn.blogfa.com که شبیه به لینک سامانه ثنا است که از نظر دیداری هموطنان فریب آن را می‌خوردند.

سرهنگ پاشایی گفت: کلاهبرداران با ارسال این لینک مبنی بر ابلاغیات قضائی با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می‌دهند و فرد بعد از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای ارائه خدمات درخواست واریز می‌کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می‌کنند که بعد از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می‌کند و از طریق آن این پیامک‌ها را ارسال می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه‌ها استفاده نخواهد کرد و هر جا که پیامکی از طریق شماره شخصی چه در داخل پیام رسان‌های بومی و غیر بومی و چه به صورت پیامک کلاهبرداری است و به هیچ عنوان کلیک نکنند.

سرهنگ پاشایی گفت: هموطنان در صورت فریب توسط کلاهبرداران سایبری، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از خدمات انتظامی پلیس فتا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بهره‌مند شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست