بازدید 7690

توزیع تخمه شور بین رانندگان ازسوی پلیس یزد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 12 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از طلایه‌‍‌داران فرهنگ ترافیک استان افزود: این ابتکار استان یزد مورد توجه فرماندهی انتظامی مرکز قرار گرفت و مقرر شد در دیگر استانها نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه جریمه کردن هنر نیست، اظهار داشت: من با جریمه کردن رانندگان در معابر درون شهری و مسیرهای برون شهری مخالفم؛ هنر ما باید این باشد که به راننده بگوییم کجا توقف کن؛ نگوییم اینجا توقف نکن، اما شرایط خیابان های شهر یزد جوابگو نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد، خواب آلودگی را دلیل اصلی واژگونی خودروها در مسیرهای برون شهری این استان و به دنبال آن وقوع پیامدهای ناگوار ناشی از این اتفاق ذکر کرد و یادآور شد: در معابر داخل شهر نیز به علت مبلمان خاص شهر یزد، گاهی مجبور هستیم ۹۰ درصد نیروهای خود را در حوزه ترافیک به کار گیریم.

سردار بهدانی فرد اضافه کرد: مشکلات اقتصادی نیز مزید بر علت و موجب شده تا یک راننده، چشمش باز باشد اما مغزش فرمان درست را صادر نکند و موجب بروز حوادث ناگوار شود.

وی به اقدامات خوب شهرداری، شورای شهر و مجموعه انتظامی استان در رفع بسیاری از نقاط حادثه خیز استان اشاره و تاکید کرد: خیابان های یزد کم‌عرض است و گاهی مجبور به افزایش نیروها در برخی مسیرها مثل چهارراه اطلسی یا چهارراه ریاضی هستیم.

سردار بهدانی فر بلوار طالقانی را دیگر نقطه پر ازدحام هسته مرکزی شهر یزد اعلام کرد و با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ازدحام در این نقطه وجود شمار زیادی از مطب پزشکان است و افزود: جریمه کردن مردم راه حل ما نیست بلکه باید در این زمینه چاره ای اساسی اندیشه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹
من بارها قهوه غلیظ رو در رانندگی های طولانی آزمایش کردم و واقعا از خواب آلودگی جلوگیری میکنه. پلیس یزد به جای این بد خرجی ها، بهتر بود که لیوان قهوه غلیظ به راننده بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
قهوه برای اعصاب و ریفلاکس معده بد است.
فکر می کردم خوردن و آشامیدن حین رانندگی ممنوع است. مگر این که تخمه شکستن استثنا باشد.
جل الخالق
کاش این چیزارو خارجی نشنون. حالا از بین المال دادن یا از جیب خودشون؟
داداش ! لاستیک نمیدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
خیر، گفتن تخمه شور
لابد از اینور تخمه میدن و از اونور جریمه میکنن که در حال رانندگی چیزی میخوردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
یعنی پلیس تله گذاشته؟
مگر خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی تخلف نیست ؟؟؟؟
احسنت هر راه حلی که آمار مجروحیان را کاهش دهد تحسین بر انگیز هست ،مخصوصا این اقدام
همیشه جریمه چاره کار نیست
حالا چرا تخمه شود؟!!! همینجوری مصرف نمک ایرانیان سه برابر استاندارد است و فشارخون بالا بیداد می کند
با سلام
دست پلیس ناقض قانون درد نکنه !!!!!!!!!!!
ماده قانون 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که هیچ راننده ای هنگام رانندگی، حق استفاده از دخانیات را ندارد، همچنین این ماده قانون بر ممنوعیت خوردن و آشامیدن و البته استفاده از وسایل و تجهیزاتی مانند تلفن همراه اشاره دارد. بنا بر این ماده قانون، استفاده از هرگونه وسیله ای که انحراف فکری و همچنین رفتاری راننده را سبب می شود، ممنوع است.
واقعاً عجب حرف درستی زدن، سوالی که سالهاست تو ذهن من هست: چرا تابلو پارک ممنوع داریم باید تابلو اینجا پارک کنید داشته باشیم. و این میشه معنی شهر سازی اصولی نه چیزی که الان تو تهران و کلانشهر ها قابل مشاهده هست که وقت و انرژی و .... صرف مباحث ابتدایی میشه که می بایست با توسعه زیرساخت طی سالهای گذشته حل شده می بود. اما متاسفانه کورسوی امیدی هم نیست.
نیروی انتظامی پول نداره برگه آ چهار بخره به مراجعینی میگه براش بخرند اون وقت پول تخمه رو از کجا آورده ؟
من طراحش رو‌میخوام. یعنی واقعا جالبه. مگر خوردن طبق قانون در حال رانندگی خلاف قانون نیست؟؟؟؟
یعنی نمیدانند خوردن در حال رانندگی اشتباه هست در ضمن نمک داخل تخمه باعث بالا رفتن فشار الودگی میارد
تست هوش بایند بدهند
آدامس جویدن اثرش بیش از تخمه است. باید پلیس آدامس توزیع می‌کرد البته از نوع بادکنکیش. جویدن خودن محسوب نمی‌شود. خلاف مقررات صریح هم نیست. خواب را زایل و تمرکز حین رانندگی را هم بیشتر می‌کند.
تابناک خواهش میکنم اینرو در مورد تخلفات نیروی انتظامی بذار و پیگیری کن. در شهر گلپایگان انگار برای موتورسواری گواهینامه احتیاج نیست بچه های راهنمایی و دبیرستان که هیچکدام به ۱۸ سال نرسیدند خیلی راحت با موتور به مدرسه میرن و کاملا واضح جلوی مدارس پسرانه تعداد زیادی موتور پارک هست سالانه تعدادی از همین زیر ۱۸ ساله ها مجروح و حتی کشته میشن. حالا والدین این بچه ها عقل ندارند نیروی انتظامی چرا انقدر منفعل عمل میکنه؟ در همه اون کشته ها و مجروح ها نیروی انتظامی مقصره. بخدا دیروز یه بچه سوار بر موتور دیدم که شاید ۱۰.۱۲ سال داشت.مدیران مدارس چرا اقدامی نمی کنند. آموزش و پرورش باید ابلاغ اون مدیر مدرسه ای که دانش آموزان زیر ۱۸ سالش با موتور به مدرسه میان و آنقدر تابلو موتور رو جلوی مدرسه میگذارند باطل کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی