بازدید 2512

سردار رادان: پلیس با مردم کامل می‌شود

فرمانده فراجا با بیان اینکه از امسال سهم ویژه‌ای برای مردم در پیشگیری و مقابله با جرائم قائل شدیم، گفت: پلیس با مردم کامل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 06 October 2023

 

به گزارش تابناک  سردار رادان فرمانده فراجا در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران و در عصری که به عصر امام خمینی عزیز معروف شد؛ آن چیزی که سر لوحه خدمت برای همه خدمت گذاران به مردم در دستور کار قرار گرفت؛ این بود که امامی از جنس مردم و برای مردم خود را ارائه داد و تمامی معادلات حسابی و کتابی را بهم زد. یعنی اگر در عرصه دفاع، کسانی از جنس نیرو‌های مسلح وظیفه دفاع را داشتند، امام هم ثابت کرد که مردم در دفاع هم نقش آفرین هستند.

وی ادامه داد: اگر همیشه عرصه جهاد سازندگی با عناوین سازمانی معرفی شده بود، امامی که از جنس مردم بود، ثابت کرد؛ در کنار آن مردم هستند که نقش آفرینی مهم را حتی در امر سازندگی به عهده دارند؛ بنابراین مردم در کنار سازندگان قرار گرفتند. اگر در حوزه امنیت و اطلاعات سازمان‌هایی وظیفه امنیت را داشتند امام ما ثابت کرد که در کنار این نهاد‌ها مردم می‌توانند بیشترین چشم‌ها و کنترل کنندگان جریان‌های مختلف ضد انقلابی باشند؛ بنابراین نقش مردم در موضوعات اطلاعاتی و امنیتی نیز ثابت شد.

سردار رادان بیان کرد: اگر در زمینه فرهنگ، سازمان‌هایی متولی تبلیغات و ارشاد هستند، امام ثابت کرد که نقش مردم در سازندگی و تولید و حتی در حفظ فرهنگ سازنده است و مردم در کنار فرهنگ سازان و متولیان تبلیغ قرار گرفتند در حقیقت لشگر آمران به معروف و ناهیان از منکر هم با جنس مردم برای مردم شکل گرفت. این بدان معنی است که در نیروی انتظامی ایران هم نقش مردم سازنده‌ترین نقش برای ایفای انجام مأموریت‌های ما است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده هر کجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفتند؛ نقش‌های انجام مأموریت و حتی خدمت رسانی، ویژه بوده است. مأموریت راهور ما یکی از مأموریت‌های خاص در انتظام بخشی است. اگر همکاری مردم با همکاران ما نباشد؛ انجام مأموریت‌ها سخت و برخی اوقات شاید غیر ممکن باشد.

سردار رادان بیان داشت: ما در فرماندهی، یک اصل فراموش نشدنی را در کنار خود گذاشته‌ایم و آن نقش مردم در حفظ و انتظام ملی است. اساس انتظام ملی، اساس امنیت است. مردم و متولیان و همراهان سه بعد انتظام ملی است. انتظام ملی با این سه بعد شکل می‌گیرد. در هر کشوری که انتظام ملی آن بیشتر نقش پیدا کرده امنیت هم بیشتر بوده است.

فرمانده فراجا گفت: در استفاده از همکاری مردم دست کمک و یاری دراز می‌کنیم و زمینه‌هایی که مردم به ما بتوانند کمک کنند را سرلوحه همه مأموریت‌های خودمان قرار دادیم معتقدیم وقتی مردم در کنارمان قرار دارند، حجم خدمت هم به شدت افزایش پیدا کرده است. این موضوع را در ایام اربعین دیدید. امسال اربعین یکی از موفق‌ترین مأموریت‌های نیروی انتظامی بود و حضرت آقا هم از این موضوع یاد کرده و فرزندان خود را مورد تشویق قرار دادند. اما آیا این مأموریت عظیم بدون همکاری مردم امکان پذیر بود؟

رادان با اشاره به انتخاب شعار «مردم قانون مدار؛ پلیس خدمتگذار» گفت: هر اندازه بعد رفتاری مردم در اجرا و انجام قانون برای انتظام ملی فراهم شود بعد خدمت هم افزایش می‌یابد. از امسال سهم ویژه‌ای برای مردم حتی در پیشگیری و مقابله قائل شدیم و تا پایان سال بخشی از آن را به استحضار مردم می‌رسانیم.

وی با تاکید بر این نکته که پلیس با مردم کامل می‌شود گفت: مردم چند خواسته از ما داشتند که رسیدگی به آن برای ما قابل توجه بود. مردم از اراذل و اوباش ناراحت بودند به واسطه آن‌ها در برنامه‌هایمان، برخورد شدید، ولی قانون مدارانه با اراذل و اوباش انجام گرفته است. اراذل و اوباش و گردن کشان جایی در جمهوری اسلامی ایران ندارند مگر آنکه رفتارشان را تغییر دهند.

وی افزود: مقابله با سارقان خواسته دیگر مردم بود. با همکاری قوه قضائیه در آینده نزدیک عمده سارقان را به کنترل هوشمند خود در می‌آوریم. این مأموریت در کنار مردم کامل می‌شود. ما به دنبال پلیس در تراز انقلاب هستیم. این پلیس به معماری جدید نیاز داشت و مطالعات معماری پلیس به اتمام رسیده است.

سردار رادان گفت: سال ۱۴۰۲ را با سفارش رهبر انقلاب و رئیس جمهور برای قاچاقچیان کالا سال سخت معرفی کردیم. در چند روز گذشته کالا‌هایی از جنس قاچاق که ارزشی معادل ۵ هزار میلیارد تومان داشته را به حکم قانون به آتش کشاندیم و به این معنی که نباید هیچ جنس قاچاقی در چرخه قرار گیرد تا بتوان از تولید حمایت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی