بازدید 6374

عاشق دخترعمه‌ام شدم ولی به من بی‌احترامی می‌کند!

یک روانشناس در بررسی مسائل مربوط به ازدواج به مشکل یک جوان پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 08 October 2023

به گزارش «تابناک»، فریبا البرز، ‌کارشناس ارشد مشاوره خانواده در روزنامه خراسان با طرح سوال یک جوان نوشت: به دخترعمه‌ام علاقه‌مند شدم که ۱۸ ساله است. من هم ۲۰ سال دارم. هر دو به این ازدواج راضی هستیم و خانواده‌ها هم در جریان هستند، اما یک مشکلی وجود دارد. او در روابط خانوادگی‌مان، احترام من را نگه نمی‌دارد. گاهی غرورم را هم می‌شکند. می‌ترسم بعد از ازدواج، این مسائل برایم دردسر شود. چه کنم؟

پاسخ مشاور

مخاطب گرامی، شما می‌خواهید بزرگ‌ترین و جدی‌ترین تصمیم زندگی خود را بگیرید و باید جوانب مختلف مسئله را بررسی کنید. امیدوارم مطالعه مطالبی که در ادامه مطرح می‌شود، بتواند کمکی برای شما باشد.

آیا شرایط ازدواج را دارید؟

شما قصد ازدواج با دختر عمه خود را دارید. هر دو بسیار جوان هستید و علاقه‌ای شدید و خاص این دوران در شما شکل گرفته است. برای ازدواج و تشکیل خانواده به غیر از عشق، داشتن حداقلی از شرایط ضروری است که شما هم قطعا تا حالا به آن‌ها فکر کرده‌اید. داشتن شرایطی از قبیل: دارا بودن شغل هرچند با درآمد اندک، سربازی، تناسب خانواده دو طرف و هم‌کفو بودن در زمینه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، مالی، تحصیلات، داشتن اخلاق مناسب، پختگی شخصیتی و ... . قابل ذکر است که فقط این  موارد برای داشتن یک ازدواج صحیح، کافی نیست اما لازم است و شما در پیامک‌تان هیچ اشاره‌ای به این مسائل نکردید.

دخترعمه‌تان را برای ازدواج ارزیابی کنید

همان‌طور که مطرح شد، لازم است ابتدا مشخصات خود را با توجه به موارد ذکر شده، تحلیل و آمادگی کافی خود را برای ازدواج ارزیابی کنید. بعد از طی این مرحله نوبت به بررسی شخصیت طرف‌مقابل می‌رسد. با توجه به گفته‌های شما ایشان خانمی است در سن نوجوانی و همان‌طور که می‌دانید این سن خصوصیات خاص خود را دارد. لازم است هر دختری برای ازدواج واجد ویژگی‌هایی باشد مانند عفاف و پاکدامنی، ایمان و تدین، خانواده سالم و حداقل شناختی از خصوصیات مردان باید داشته باشد که شما باید دختر عمه‌تان را با معیارهایتان برای ازدواج ارزیابی کنید.

دخترعمه‌تان با خصوصیات مردان آشنا نیست

نیاز تمام مردان در چند مورد مشترک است مانند نیاز به احترام گذاشتن، نیاز به حفظ اقتدار مردانه، نیاز به تایید و مورد پذیرش واقع شدن. طبق توضیح شما، این‌طور به نظر می‌رسد که او از شناخت اخلاق و رفتارهایی که آقایان نمی‌پسندند، غافل است. این هم با قول گرفتن از ایشان به دست نمی‌آید. نبود آن منجر می‌شود که طرفین دایم در حال جدال با هم باشند و ازدواجی ناکام را شکل دهند. می‌توانید همراه با ایشان به یک مشاوره حضوری بروید تا به شناخت واقعی و ضرورت آن برسند یا کتاب‌ها و منابع روان‌شناسی مورد تایید در این زمینه را به ایشان معرفی کنید تا مطالعه و رفتارهایشان را منطقی کنند و سپس تصمیم نهایی برای ازدواج را بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست