بازدید 7509

۶ اشتباه رایج دختر‌ها و پسر‌ها در خواستگاری

کد خبر: ۱۱۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 13 June 2023

به گزارش «تابناک»، فریبا البرز کارشناس‌ ارشد مشاوره‌ خانواده در روزنامه خراسان نوشت: خواستگاری روند مهمی در زندگی هر فردی است چراکه ازدواجی را در پی خواهد داشت که درستی یا اشتباه بودن آن بخش جدی از زندگی را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد. در خواستگاری دختر و پسر ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند که عواقب تلخی برای‌شان داشته باشد. این اشتباهات عبارت اند از:

شکل‌گیری علاقه شدید در همان ابتدای آشنایی

عده‌ای فکر می‌کنند که همان ابتدای آشنایی و در اولین جلسه خواستگاری باید شور و عشق شدیدی به وجود بیاید و اگر این شور آتشین شکل نگیرد، یعنی مناسب هم نیستند.

قبول ازدواج به دلیل القاهای غلط اطرافیان

برخی هم هستند که افراد مناسبی برای یکدیگر نیستند اما اطرافیان با دلایل غیرمنطقی خواهان جدی این وصلت هستند.

ازدواج برای انتقام از عشق قبلی

فردی چون شکست عشقی خورده با فرد جدید بدون هیچ منطقی ازدواج می‌کند تا به عشق سابق  اش نشان دهد تو نباشی هم زندگی خوش من ادامه دارد!

دلسوزی

عده‌ای ممکن است دل شان به حال طرف مقابل بسوزد و تصمیم برای ازدواج را با دل رحمی یکسان بدانند و با کسی ازدواج کنند که فقط و فقط رحم‌شان به او آمده.

سخت‌گیری عجیب

عده‌ای وقتی قرار است ازدواج کنند فهرست بلند بالایی تهیه می کنند که تعداد زیادی از خصوصیات فرد مدنظر در آن قید شده است، گویا یک شرکت عالی رتبه قرار است کارمند استخدام کند!

طولانی کردن دفعات خواستگاری

عده‌ای برای این‌که به اصطلاح بعدها زبان‌شان جلوی همسر و خانواده او بلند باشد، آن قدر تعداد دفعات خواستگاری را زیاد می‌کنند که برنده بازی شوند.

نکته:

خلاصه این که روند خواستگاری اهمیت فراوانی دارد که در خلال آن به خیلی از موارد می‌توان پی برد. پس بهتر این‌که چه دختر و چه پسر و خانواده‌های آنان کاملا دقیق و آگاهانه به آن بنگرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی