بازدید 3109

ترامپ اسرار زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را لو داد

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دونالد ترامپ کمی بعد از آنکه ریاست جمهوری را ترک کرد، اسرار مربوط به زیردریایی‌های اتمی کشورش را در نشستی در باشگاه ویژه اعضای خصوصی در عمارت خود در مارالاگو در اختیار یک تاجر میلیاردر استرالیایی گذاشت.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 06 October 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه که نامشان را فاش نکرد، نوشت که این تاجر استرالیایی، آنتونی پرَت، رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های بسته‌بندی جهان است.

شبکه ای.بی.سی نیوز که نخستین بار این ماجرا را فاش کرد، نوشت، آنتونی پرَت بعد از دریافت اطلاعات حساس زیردریایی‌های آمریکا، آنها را با «چندین نفر دیگر از جمله بیش از ۱۲ مقام‌ خارجی، چند نفر از کارمندان خودش و تعدادی روزنامه‌نگار» به اشتراک گذاشت.

منابع مطلع به نیویورک تایمز تصریح کردند، این افشاگری ترامپ «به صورت بالقوه ناوگان هسته‌ای آمریکا را به خطر انداخت.»

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت، دادستان‌های فدرال تحقیق کننده در مورد پرونده نگهداری از اسناد محرمانه توسط ترامپ در ملک شخصی مارالاگو، دو بار از پرَت درباره این حادثه بازجویی کردند.

به نوشته پایگاه شبکه «الجزیره»، دادستان‌های این پرونده احتمالا آنتونی پرَت را برای شهادت علیه ترامپ در محاکمه‌ او در رابطه با نگهداری از اسناد محرمانه که احتمالا ماه مه آتی در فلوریدا آغاز خواهد شد، فرا می‌خوانند.

ای.بی.سی نیوز در ادامه گزارشش نوشت، پرَت در آوریل ۲۰۲۱ در باشگاه ترامپ در پالم بیچ با او دیدار کرد و به این رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که به عقیده او، استرالیا باید شروع به خرید زیردریایی‌های خود از ایالات متحده آمریکا کند.

طبق این گزارش، ترامپ نیز در پاسخ، جزئیات دقیق توانمندی‌های زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را در اختیار این تاجر گذاشت.

نیویورک تایمز گزارش داد، ترامپ در گفتگویش با این تاجر استرالیایی دست کم دو مورد از جزئیات حیاتی ظرفیت‌های تاکتیکی زیردریایی‌های آمریکا شامل «تعداد کلاهک‌های هسته‌ای که آنها حمل می‌کنند و اینکه چقدر می‌توانند به همتایان روس خود بدون امکان شناسایی شدن نزدیک شوند» را فاش کرده است.

ترامپ هنوز به این افشاگری‌ها پاسخ نداده است.

ترامپ به غیر از پرونده نگهداری از اسناد محرمانه در ملک شخصی، با سه پرونده قضایی دیگر شامل یک پرونده فدرال و یک پرونده در ایالت جورجیا از بابت تلاش‌هایش برای لغو شکست انتخاباتی سال ۲۰۲۰ و باقی ماندن در قدرت و یک پرونده در نیویورک به اتهام پرداخت حق‌السکوت در سال ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است.

ترامپ در حال حاضر در نیویورک به اتهام فریبکاری در اعلام ارزش دارایی‌هایش با هدف کسب شرایط بهتر تسهیلات از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در حال محاکمه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست