روایت معاون رئیسی از بار فوق طاقت دولت بر دوش آن

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت : اگر ما یک بار سنگین را بر دوش دولت بار می‌کنیم که فوق طاقتش باشد و نتواند انجام دهد کار سخت می‌شود از این جهت باید واقعیت‌ها را ببینیم. ببینیم‌ درآمدها با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد..
کد خبر: ۱۱۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 06 October 2023

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره روند بررسی برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس باتوجه به این‌که دولت در ابتدای امر بعد از گزارش نهایی کمیسیون تلفیق نارضایتی نسبت به گزارش و احکام  ارائه شده داشت، گفت: هم احکام متعددی اضافه شده بود و هم   این‌که موارد الحاقی فراوانی داشت. به گونه‌ای که خود اعضای کمیسیون تلفیق هم اعتراض داشتند؛ برخی از اعضای کمیسیون می‌گفتند بعضی از این احکام و مواد به دلیل اینکه در زمان تعطیلات مجلس و ایام اربعین آمده بود، وقتی آنها در جلسات حضور نداشتند اضافه شده است که بنا شد یک بازنگری صورت گیرد و قرار شد بندهای اضافه شده مجدد ارجاع و در کمیسیون بحث شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: دولت در مورد بار مالی هم بحث داشت، تا نزدیک ۱۹ الی ۲۰ هزار همت می‌گفتند اضافه شده بود که  برخی از نمایندگان می‌گفتند در این حد نیست، که این‌ مورد هم قرار شد با توافق انجام شود. لذا قرار بود جلسات  ۳ شیفت باشد که ۲ شیفت شد و یک شیفت هم موارد ارجاعی به کمیسیون که زیاد است بررسی شود. در کمیسیون هم بنا شد کار بر اساس توافق دولت و مجلس باشد.

وی با اشاره به این‌که سیاست‌گذاری حضرت آقا این است که قانونگذاری به گونه‌ای باشد که قابلیت اجرا داشته باشد، اظهار داشت: لذا اگر ما یک بار سنگین را بر دوش دولت بار می‌کنیم که فوق طاقتش باشد و نتواند انجام دهد کار سخت می‌شود از این جهت باید واقعیت‌ها را ببینیم. ببینیم‌ درآمدها با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد. زیرا اگر هزینه‌ها اضافی باشد، قابلیت اجرا ندارد و مانند برنامه‌های قبلی می‌شود که می‌گفتند ۱۰ تا ۳۰ درصد اجرایی شده است .

حسینی تاکید کرد: دولت واقع‌گرا و عملگرا است و می‌خواهد برنامه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وی‌ درباره این‌که برخی از نمایندگان تذکر می‌دادند که ۳ هزار همت از درآمدهای دولت در مقابل افزایش هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است، نظر دولت در این‌باره چیست، بیان کرد: این موارد هم جای بحث بود و قرار شد برای همه مسائل توافق صورت گیرد، از همین رو در جلسات کمیسیون تلفیق آقای منظور به طور مرتب شرکت می‌کنند و از روند کار رضایت دارند. امیدواریم با توافق و هماهنگی کار به صورت جدی پیش برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست