بازدید 1817

معاون رئیسی: مدیران به شبهات پاسخ قانع‌کننده بدهند

معاون پارلمانی رئیسی گفت: رئیس‌جمهور تأکید دارند به سؤالاتی که در رسانه‌ها و سطح جامعه مطرح می‌شود، مدیران پاسخ روشن و قانع‌کننده دهند، لذا باید معاونان و مدیران پارلمانی با دقت مواضعی که توسط رؤسا و اعضای کمیسیون‌های مجلس مطرح می‌شود را رصد کنند.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 30 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی در بیست و نهمین نشست مسئولان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به میزبانی وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه در ماه‌های پایان مجلس یازدهم به طور طبیعی نمایندگان بیش از قبل پیگیر اجرا و تکمیل طرح‌ها و برطرف شدن مشکلات و کمبودها هستند، اظهار کرد: مطالبات به حق مردم که توسط نمایندگان مطرح می‌شود باید با جدیت  پیگیری شود، در عین حال در آستانه برگزاری انتخابات، مدیران باید چارچوب ضوابط و موازین قانونی را مدنظر داشته باشند.

وی، فعالیت‌های معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها را قابل تحسین و شایسته تقدیر دانست و با تشکر از زحمات ارزنده آنان، گفت: مصمم هستیم  فعالیت همکاران در قالب نمایشگاهی به اطلاع مسئولان کشور برسد تا در جریان سختی کار و تلاش‌های دلسوزانه و خالصانه این عزیزان قرار گیرند و در همراهی با نظرات و مشاوره‌های آنان بیش از پیش اهتمام ورزند، برای نمونه اینکه از حدود ۲۶۰۰ سؤال نمایندگان فقط ۲۹ مورد تاکنون در صحن علنی مطرح شده و طرح اولیه استیضاح‌های متعدد در سایه پیگیری‌های مجدانه برای متقاعد کردن نمایندگان و رفع شبهات در همان مرحله ابتدایی منتفی شده، کار کمی نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: رئیس‌جمهور تأکید دارند به سؤالات و شبهاتی که در رسانه‌ها و سطح جامعه مطرح می‌شود، مدیران پاسخ روشن و قانع‌کننده دهند، لذا باید معاونان و مدیران پارلمانی با دقت مواضع و نکاتی که توسط رؤسا و اعضای کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان مطرح می‌شود، رصد کنند و به ابهامات و شبهات موجود به سرعت و دقت، پاسخ دهند تا هیچ ابهامی در اذهان عمومی جامعه شکل نگیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: بعضا در فضای مجازی مطالب خلاف واقع یا نسبت‌های نادرستی از قول مسئولان مطرح می‌شود که باید نسبت به این موضوعات نیز حساس بوده و به موقع و دقیق پاسخ داد تا تلقی نادرستی نسبت به دستگاه‌ها شکل نگیرد. اگر موارد این‌ چنینی توضیح و پاسخ داده نشود، یک خبر و یا تحلیل نادرست، تثبیت شده و مبنای اظهارنظرهای بعدی قرار می‌گیرد، مثلا اخیراً یکی از خبرگزاری‌ها ادعای نادرستی را در خصوص نیروهای شرکتی و کوتاهی سازمان امور اداری استخدامی به بنده نسبت داده بود که بلافاصله تکذیب و پاسخ داده شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس همچنین بر پیگیری و به نتیجه رساندن لوایح مهم و اولویت‌دار تأکید کرد و گفت: در مدت باقیمانده از مجلس یازدهم ضرورت دارد لوایحی که از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار هستند در دستورکار کمیسیون‌ها و صحن علنی قرار گیرد و زمینه تصویب آن‌ها فراهم شود تا مدیران اجرایی با مشکل مواجه نشوند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم بیگناه غزه، گفت: در ۱۵ مهر صهیونیست‌ها شکست نظامی و اطلاعاتی و امنیتی سختی در میدان نبرد متحمل شدند، لذا حملات ناجوانمردانه‌ای علیه زنان و کودکان به راه انداخته‌اند، البته به طور قطع راه به جایی نبرده و چاره‌ای جز توقف بمباران‌ها ندارند.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها در این حملات ددمنشانه اوج رذالت و خباثت خود را نشان دادند و دولت‌های غربی نیز ماهیت واقعی خود را در عدم پایبندی به حقوق بشر آشکار کردند، هر چند که جمعیت‌های قابل توجهی در این کشورها راه خود را جدا کرده و علی‌رغم موانع و مجازات‌ها، به خیابان‌ها آمده و حق مردم فلسطین را فریاد زدند و به طور قطع فشار افکار عمومی جهان، آمریکا، اروپا و اسرائیل را وادار به توقف قتل عام مظلومان غزه خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از نتایج درخشان فرزندان ایران زمین در مسابقات پاراآسیایی، تجلیل کرد.

در این نشست کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز گزارشی از برنامه‌های وزارت متبوع خود در حمایت از ورزش قهرمانی و همگانی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور مقتدارنه در میادین مختلف ورزشی ارائه کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین حمایت جامعه ورزش کشور از مردم مظلوم فلسطین و غزه را همسو با ورزشکاران سایر کشورهای جهان مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اولویت‌های اصلی وجدان‌های بیدار بشری به ویژه ورزشکاران کشورمان است، لذا در میادین ورزشی انزجار از تجاوزات خصمانه رژیم صهیونیستی و نیز همراهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش می‌گذارند.

در این جلسه همچنین سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و جبهه مقاومت، تحلیلی از آخرین تحولات میدانی فلسطین و مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست