بازدید 1667

واکنش معاون رئیسی به ادعای حمایت مجلس از دولت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ۲۲۰ نفر از نمایندگان نامه نوشتند و از آقای رئیسی درخواست کردند که ایشان رئیس ‌جمهور شوند اما این به آن معنا نیست صد در صد در همه موارد با دولت همفکر و هم‌نظر باشند.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 12 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد حسینی درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر این که ۱۸۰ نماینده مجلس دل در گرو دولت دارند و برای همین از ابزارهای نظارتی خودشان استفاده نمی‌کنند، گفت: نمایندگان هم در قانون‌گذاری و هم بحث نظارت وظایف خودشان را انجام می‌دهند. شاید بیشترین تحقیق و تفحص را در این دوره داشتیم‌. هرچند برخی مربوط به دولت قبل بوده است اما بالاخره در این دوره مطرح شد. تعداد سوالات قابل توجه بوده است. در تذکرات کتبی و شفاهی هر روز درباره مسائل حوزه انتخابیه و ملی تذکر می‌دهند و استیضاح هم که داشته‌ایم و یا در آغاز دولت ما ۲ وزیر معرفی کردیم و رأی ندادند. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: این‌که از آقای رییسی حمایت کردند تا رئیس‌جمهور شوند معنایش این نیست که صددرصد هرچه دولت گفت آن‌ها همراهی کنند. مشاهده کردید همین اخیراً با  کلیات بودجه مخالفت کردند و رد شد در حالیکه این مساله کم‌سابقه بود.

وی درخصوص اینکه ادعا شده ۱۸۰ نماینده رئیس‌ ستاد رئیسی در حوزه‌های انتخاباتی خود  بودند، بیان کرد: ۱۸۰ نماینده نبودند، ۲۲۰ نماینده بودند.

حسینی در پاسخ به این‌که یعنی ۲۲۰ نماینده رئیس ستادهای آقای رئیسی بودند، اظهار داشت: خیر، رئیس ستاد را نمی‌دانم. اما ۲۲۰ نفر از نمایندگان نامه نوشتند و از آقای رئیسی درخواست کردند که ایشان رئیس‌جمهور شوند اما این به آن معنا نیست که صد در صد در همه موارد با دولت همفکر و هم‌نظر باشند. بالاخره انتقاداتی داشتند و ضعف‌هایی که به نظرشان رسیده را مطرح کردند.

وی یادآور شد: در این دوره گفتند سه‌شنبه‌های نظارتی داشته باشیم. از وزیر صمت سوال مطرح شد یا مثلا از رئیس کل بانک مرکزی دعوت کردند تا درباره مسائل ارزی توضیح دهد. این یعنی این که  مجلس وظیفه نظارتی خودش را انجام می‌دهد، حتی مقام معظم رهبری در یک جلسه‌ای با نمایندگان فرمودند که مراقب باشید افراط در استیضاح صورت نگیرد، یعنی می‌خواهم بگویم بحث قانون‌گذاری را بیشتر مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش ایلنا، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز اخیرا در اظهاراتی عنوان کرد:  در پایان عمر دولت دوازدهم، نه تنها بهبودی در وضعیت عملکرد مجلس یازدهم مشاهده نشد، بلکه اقداماتی انجام شد که شاید در تاریخ پارلمانی ایران بی‌سابقه بودند. ۲۲۰ نماینده مجلس از ابراهیم رییسی خواستند در انتخابات حاضر شود؛ آنها از رقبای رییسی خواستند که از ماراتن انتخابات کناره‌گیری کنند تا او بتواند رای بیشتری را کسب کند! مهم‌تر از همه ۱۸۰ نماینده مجلس، روسای ستاد انتخاباتی رییسی در حوزه‌های انتخابیه خود شدند. این وضعیت نشانگر عمق دلدادگی و تعصبی است که مجلس نسبت به دولت رییسی داشت. این امر باعث شد که مجلس از امور نظارتی خود و حساب‌کشی از دولت عقب‌نشینی کند. مردم انتظار داشتند مجلس نظارت‌های دقیق و ریل‌گذاری درستی در مسیر پیشرفت داشته باشد که این امر با نقصان‌هایی همراه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی