بازدید 1667

دستاوردهای دولت به تدریج در معیشت نمایان می‌شود

معاون رئیس جمهور گفت: دولت تلاش می‌کند تا از مشکلات مردم گره گشایی کند و در این مدت اقدامات بزرگی صورت گرفته و دستاوردهای قابل توجهی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی به ثمر رسیده که به مرور آثار و برکات آن در زندگی و معیشت مردم نمایان می شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی همزمان با شب عاشورای حسینی در مراسم یادواره ۷ شهید شب عاشورای سارات سومار در سال ۵۹ در مسجد جامع شهرستان ایوان و در اجتماع پرشور اقشار مختلف مردم و با حضور استاندار ، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان با تسلیت و تعزیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش اظهار داشت: باوجود گذشت نزدیک به ۱۴ قرن از واقعه عاشورای سال ۶۱ به اراده الهی و به واسطه حقانیت، مظلومیت، اخلاص و دیگر ویژگیهای بارز شهدای کربلا، حماسه و فرهنگ حسینی همچنان زنده، حیات‌بخش و تاثیرگذار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اینکه این روزها برخی شبکه‌های فارسی زبان به استهزا و تمسخر آیین‌های مذهبی و عزاداری خالصانه مردم روی آورده‌اند که البته چیز جدیدی نیست و در طول تاریخ وجود داشته به خاطر این است که از فرهنگ عاشورا نگرانی و هراس دارند چون می‌دانند این فرهنگ، روحیه ایستادگی در برابر زورگویی، تن به ذلت ندادن، جوانمردی، غیرت و شهادت طلبی را در بین مردم تقویت کرده و منافع اربابان این اراذل را به خطر می اندازد.

مشاهده رایگان ویدیوهای آموزشی "چرا نوزاد من گریه می‌کند؟"

وی در ادامه تصریح کرد: معاندان و دشمنان اسلام از هجمه و اهانت به ارزش‌های اسلامی طرفی نخواهند بست بلکه این خباثتها ماهیت پلید آنان را آشکار ساخته و موجب اقبال و گرایش بیشتر و جدی‌تر مردم به جبهه حق و فاصله گرفتن از یزیدیان زمان می شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: مردمی که با مسلک و مرام فتوت و جوانمردی امام حسین ع آشنا نباشند تن به ذلت می‌دهند اما آنان‌که در مکتب زندگی ساز امام حسین ع تربیت یافته باشند از عزت و سربلندی خود با مقاومت و مجاهدت صیانت می کنند لذا دشمنان ملت ایران از تداوم و ترویج آموزه های افتخارآفرین اسلامی بیمناک و ناراحتند و البته دست و پازدنهای کینه توزانه آنان نفعی به حالشان نخواهد داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: کسانی که رذیلانه قرآن آتش می‌زنند یا معدود افراد مزدور و یا جاهلی که به نمادهای عزاداری و هیئت‌های مذهبی جسارت می‌کنند، هرگز نخواهند توانست نور الهی را خاموش کنند بلکه با اقدامات آنها روز به روز رویکرد و پای بندی مردم به مکتب سیدالشهدا بیشتر می‌شود.

حسینی گفت: امروز به برکت خون شهدای کربلا و تبیین فرهنگ عاشورایی این اندیشه و مکتب در حال گسترش در بین ملت‌ها در سراسر جهان است و در دوران معاصر نیز به برکت خون‌ رهروان حسینی در جریان نهضت اسلامی از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ خیزش فراگیر در سال ۵۶ و ۵۷، انقلاب امام خمینی به پیروزی رسید و در دوران دفاع مقدس اگر روحیه شهادت طلبی نبود چه بسا همانند دوران قاجار و پهلوی بخش‌هایی از قلمرو ایران عزیز در تصرف دیگران قرار می‌گرفت اما ملت ایران با تاسی از مکتب عاشورا با روحیه پایمردی و مقاومت اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار بیگانه باشد.

معاون رئیس جمهور با تجلیل از روحیه سلحشوری و دلاورمردی مردم ایلام گفت: مرزداری غیورانه مردم این دیار باعث شد که دشمن نتواند به اهدافی برسد که بر اساس محاسبات مادی و بدون توجه به روحیه ایمان، شهادت طلبی و پایمردی مردم ترسیم کرده بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: اگر ملت ایران امروز با اقتدار و با صلابت در دنیا جلوه می کند و قدرتی مثل آمریکا جرات تعدی به کشورمان را ندارد به خاطر برخورداری از فرهنگ عاشورایی است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث شب عاشورا اشاره کرد و گفت: در چنین شبی تک تک یاران امام حسین بر عشق و ارادت و جانفشانی خود در دفاع از امام تاکید کردند و در روز عاشورا با اذن گرفتن از امام به میدان رفته و به شهادت و رستگاری نائل آمدند. هر یک از مردان بنی هاشم و یاران امام حسین ستارگان درخشان و اسوه های کم نظیری هستند که رفتار و روحیات والای آنان بایستی فراروی همگان به ویژه نسل جوان قرار گیرد تا بینش و منش آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی گفت: امام حسین علیه السلام برای اینکه اسلام ناب و حقیقی از انحراف و تبدیل شدن خلافت به سلطنت مصون بماند قیام کرد و فرمود: "ان کان دین جدی لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی" آری اگر نهضت سرخ امام نبود امروز اثری از اسلام حقیقی در جهان وجود نداشت لذا اباعبدالله الحسین علیه السلام جان خویش و اصحاب باوفایش را فدا کرد تا دین خدا حفظ شود و در دوران معاصر نیز امام خمینی به پیروی از سالار شهیدان قیام کرد تا در عصر افول دین احیاگر اسلام ناب محمدی باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به جامعیت اسلام در ابعاد فردی و اجتماعی و سیاسی از جمله تاکید بر اجرای عدالت و حکمرانی حکیمانه در جهت منافع تامین مردم گفت: امروز فرهنگ و اندیشه ملت ایران که برگرفته از مکتب امام حسین و عاشورا است روز به روز در دنیا گسترش می یابد و نه تنها جهان اسلام بلکه آزادی‌خواهان جهان نیز به روحیه ایستادگی و مقاومت ملت مباهات می کنند.

 حسینی خاطرنشان کرد: ملت ایران در نیم قرن گذشته برای نیل به عزت، اقتدار و پیشرفت کشور، مجاهدت، فداکاری، ایثار و مقاومت مثال زدنی از خود نشان داده است که لازم است ابعاد مختلف این زیبائیهای معنوی با روش هنرمندانه و جذاب به نسل جوان ارائه شود تا با خودباوری و اعتماد به نفس، اعتلاء بخش مداوم این حرکت باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با ابلاغ سلام گرم آیت الله رئیسی به خانواده‌های معزز شهدا و مردم ایلام، به بخشی از خدمات دولت برای غلبه بر مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت با روحیه جهادی و انقلابی، مجاهدت و تلاش می‌کند تا از مشکلات مردم گره گشایی کند و در این مدت اقدامات بزرگی صورت گرفته و دستاوردهای قابل توجهی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی به ثمر رسیده که به فضل الهی به مرور آثار و برکات آن در زندگی و معیشت مردم نمایان می شود.

 حسینی در پایان با قدردانی از مهمان نوازی مردم استان ایلام از زائرین حسینی اظهار داشت: بی تردید جریان سازی‌هایی چون پیاده روی اربعین باعث می‌شود که بتدریج بسیاری از مردم دنیا با نام و مکتب عاشورا و امام حسین آشنا شوند به گونه‌ای که طبق روایات حضرت مهدی (عج) در آغاز قیام در معرفی خود ۵ جمله خطاب به مردم جهان که در سه مورد از جد خود امام حسین یاد می کند از جمله: یا اهل العالم ان جدی الحسن قتلوه عطشانا یعنی در آن زمان مردم دنیا حضرت اباعبدالله را می شناسند و گروه گروه به یاری امام عصر می شنابند تا با برچیده شدن بساط ظلم از جهان، مدینه فاضله‌ی مهدوی حاکم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست